Opinie o Derbi GPR 125 Racing 2010

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 20

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: fefer12
nie ma nic do gadania, jest dokładnie taki sam jak rs4. zmienione są tylko plastiki żeby zachować pozory że to niby hiszpańskie a to tak samo jak Aprilia grupa Piaggio. dokładnie taki sam
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (1)
2020-02-08 22:04:39 | Autor: pixdzik
RS4 ma wtrysk. GPR jest na gaźniku
Ocena: 5/5 | Autor: Paweł
Bardzo dynamiczna 125 jak na 4t, spalanie niskie, jakość wykonania bdb nie mam zastrzeżeń, i nie wygląda jak 125.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Buczek
Świetny na pierwszy motocykl
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Killer_rider
Motor sprawia mega frajdę z jazdy i ma bardzo dobre osiągi jak na 125cc
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Mikołaj
Zarąbiście wygląda i jest tani do tego
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Borek
Super moto
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: maryśka
bardzo fajna zabawka
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Twoj start gorący
Fajna
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Zajebisty
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Cycu
Kozak sprzęt
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (15)
rozwiń
Spalanie: 3.30
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Derbi GPR 125 Racing 2010

Minimalne: 2.71

Średnie: 3.30

Maksymalne: 4.19

Derbi GPR 125 Racing 2010

Ujmując najprościej: Derbi produkuje motocykle służące do nauki jazdy na motocyklach. Przez całe dekady katalońskie maszynki udawadniały, że nie mają się czego wstydzić przed innymi motocyklami 50cc i 125 cc. Grono hiszpańskich zawodników w MotoGP to najlepszy dowód, że warto zaczynać jazdę od motocykli Derbi. Ostatni tytuł mistrza świata w kategorii motocykli o pojemności silnika 125 zdobył dla Derbi nie kto inny jak Marc Marquez w 2010 roku. W tym też roku pojawiła się odświeżona Derbi GPR 125.

GPR (Grand Prix Replica) jest obok Sendy najbardziej znaną serią motocykli Derbi. GPR doczekała się pięciu generacji. Swój debiut zaliczyła w roku 1990 (silnik o pojemności 75 ccm). Najważniejsze różnice w piątej generacji Derbi GPR 125 stosunku do poprzednika z lat 2005-2009 to:

- silnik czterosuwowy zamiast dwusuwa,
- 4 zawory na cylinder zamiast zaworu płytkowego,
- poprzedni rozmiar tłoka (56.0 x 50.68 mm) zastąpiono tłokiem 58.0 x 47.0 mm,
- tylny hamulec  218 mm,
- zwiększona średnica widelca przedniego do 41 mm,
- pojedynczy wlot powietrza zamiast dwóch osobnych znajdujące się pod szybą,
- dezintegracja kierunkowskazów od lusterek bocznych,
- przeprojektowanie kanapy, zadupka i zbiornika paliwa (stał się mniej kanciasty,zwiększono pojemność do 14L),
- zmieniono mocowanie tablicy rejestracyjnej.

Jeśli chodzi o wygląd Derbi jest jednym z liderów w klasie 125 - ładne owiewki nadają wrażenie, że jest to motocykl o silniku dużo większym niż 125. Wyposażenie również jest interesujące: aluminiowa rama, duża przednia tarcza hamulcowa, widelec upside-down, zawieszenie tylne typu monoshock, cyfrowy licznik rejestrujący osiągniętą prędkość maksymalną i dobry wydech. Mimo to od GPR 125 czuć nieco plastikiem i taniością. To co na papierze brzmi obiecująco niestety w czasie jazdy może sprawić zawód.

Derbi to ciekawa opcja: tańsza niż R125, ale droższa od CBR 125, stworzona z myślą o młodych użytkownikach. Efektowny wygląd osiągnięto niestety z pomocą licznych oszczędności (np. w konstrukcji ramy). Derbi GPR 125 posiada twarde zawieszenie, co wpłynie na komfort jazdy na wybojach, ale dzięki niemu motocykl zachowuje dobą sterowność i radzi sobie lepiej niż niektórzy rywale w klasie 125. Prędkość jaką może rozwinąć motocykl to 132 km/h - sporo, ale i tak pozostaje sentyment do poprzedniej generacji z silnikiem dwusuwowym. Hamulce - choć wyposażono motocykl w spore tarcze i zaciski umieszczone radialnie - pozostawiają jeszcze sporo do życzenia.

Dane techniczne Derbi GPR 125 Racing 2010

Osiągi

Moc max.
15.0 KM / 9250 rpm
V-max
132.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
124.2 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
gaźnik Keihin CVK30

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2024 x 720 x 1160 mm
Rozstaw osi
1355 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
135.0 kg
Rama
aluminiowa

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down, średnica 41 mm, skok 110 mm
Tył
wahacz wleczony, zawieszenie typu monochock, skok 130 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 300 mm, jednotłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 218 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Derbi GPR 125 Racing 2010

Opony

Opona przód
110/70x17
Opona tył
130/70 x 17
Ciśnienie z przodu
190 kPa (200 kPa z pasażerem)
Ciśnienie z tyłu
200 kPa (220 kPa z pasażerem)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.1
Zalecana klasa lepkości
10W40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
14
Zębatka tylna
49
Luz łańcucha
11~11

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.0
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Derbi GPR 125 Racing 2010Aprilia RS 125 (2006 - 2012)

Yamaha YZF-R125 125 (2014 - 2018)Derbi GPR 125 Racing 2010

Derbi GPR 125 Racing 2010Honda CBR 125R (2007 - 2010)

Aprilia RS4 125 Derbi GPR 125 Racing 2010

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności