Honda NSR 125R (1994 - 2001)

Opinie o Honda NSR 125R

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 73

Silnik: 4.4
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 4/5 | Autor: xXJESIONXx
Jest dobrze, można polecić!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 13 | Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: SGN_MV
Dźwięk 2t oszałamia wszystkich na ulicy myślą co to za kosiara jedzie. :D Wygodna do 185cm max moim zdaniem, potem miejsca braknie, pali mało, zbierać się zbiera lepiej niż choper kumpla 400ccm. Wygląda bardzo dobrze Jak dla mnie jedyny rywal to rs125 ale rs pali więcej od nsr więc dla gołego portwela młodego motocyklisty w sam raz. POZDRAWIAM
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Maks
Motocykl godny polecenia. Jeśli kupimy dobrym stanie lub sami doprowadzimy go do stanu Perfect nie mamy co sie martwic o remont przez najbliższe 4-5sezonow. Dla młodych zapaleńców sportowo-turystycznej jazdy naprawdę nadaje sie w pełni.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Clown
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Podobne: 5 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 5 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: D3m0x
Po prostu super motocykl.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Johny90's
W pełni odblokowany egzemplarz w rozpędzaniu "do setki" bije praktycznie 95% 125ccm z tamtego okresu, tak naprawdę to co oferuje nam Hania, odczuwa się powyżej 8500rpm a oferuje baaardzo solidnego "kopa" i chyba głównie dlatego "stare" pancerne silniki 2t dla nie jednego są po prostu przekurw@zaje@iste !!!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: reksio
Zajebisty
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: bolek
a Kiedy ApKA? :P
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: 2884728
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Z jollymoto to wszystko zasuwa włóżcie tam seryjny wydech to to jest taczka totalna i wygląda jakby ktoś mu z buta w twarz kopnął
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Beznadzieja, nie polecam!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (19)
rozwiń

Spalanie: 5.07

Dodaj
Ilość raportów: 26

Spalanie Honda NSR 125R

Minimalne: 4.01

Średnie: 5.07

Maksymalne: 6.67

Honda NSR 125

Japoński motocykl, którego spora rzesza ludzi stawia na piedestale cudów technologicznych, zaraz obok elektryczności i fejsbuka. Kupując go staniesz się bożyszczem nastolatków, kolekcjonerem sportowych klasyków wyjętych spod prawa i uzależnionych od oleju i benzyny.

Honda NSR 125R

Historia małej sportowej Hondy zaczęła się w 1988 i trwała przez kolejne 15 lat. W tym czasie NSR przeszła gruntowną modernizację w 1993 roku - której efektem była nowa, aluminiowa rama oraz słynne reflektory okrzyknięte kocimi oczami. Nasza wersja pochodzi z 97 roku i jest idealnym przykładem piękna motocykli lat 90-tych.  I nad tym zatrzymajmy się chociaż chwilę, bo ten widok za kilka lat pewnie zniknie całkowicie z naszych ulic.

Bardziej sportowa niż się wydaje

NSR swoim wyglądem może nam przypominać serię CBR600F - posiada podobną podwójną kanapę oraz uchwyt dla pasażera. Jednak na tym podobieństwa się kończą - siedzenie jest zdecydowanie inaczej wyprofilowane, siadając na NSR - wprost wpadamy na bak. Pozycja jest zdecydowanie bardziej pochylona, podnóżki znacznie wyżej a kierownica delikatnie wygięta ku dołowi. Każdy z tych drobnych elementów sprawia, że motocyklowi znacznie bliżej do klasy sportowej niż turystycznej. 

Niecałe 29KM

Silnik już w czasach swojego debiutu nie należał do specjalnie nowoczesnych jednostek, jednak moc na poziomie 28.5 KM w połączeniu z masą niewiele przekraczającą 140 kg (gotowa do jazdy), potrafi sprawić wiele frajdy i zapewnić dreszczyk emocji. Bo umówmy się, tym motocyklem możemy rozpędzić się do 150km/h - 600tki z tamtych czasów robiły 200-220km/h. Czego chcieć więcej będąc nastolatkiem?

No może Aprili RS125 - była przecież mocniejsza, miała ultranowoczesne zawieszenie i lepsze heble. Była także droższa w zakupie i utrzymaniu, przez co popularność NSR i jej rosnąca legenda niezawodności (jak na 2suwa) miały się dobrze. 

Trzyma się nieźle

Najmocniejszym atutem Hondy od zawsze była jakość i wytrzymałość - właśnie ten element sprawił, że NSR pomimo, iż słabsza od włoskiej konkurencji - bardzo długo utrzymywała się na rynku. Dwusuwowa jednostka NSR potrafiła przez znacznie dłuższy czas cieszyć swojego właściciela bezawaryjnością, a także spalać nieco mniejsze ilości paliwa. Istotnym element był także dozownik oleju - który w porównaniu do swoich europejskich odpowiedników, zwyczajnie działał. 

Ideałów nie ma

Największe bolączki NSR? Nic poważnego, jednak warto odnotować, że duże kocie oczy wcale nie dają nam odpowiedniej ilości światła w nocy. Plastiki są zbyt twarde, przez co mają tendencje do pękania wokół mocowań od wibracji silnika i dziur, a tylny układ hamulcowy jest zwyczajnie słaby. 

Podsumowanie 

NSR staje się powoli klasykiem - ilość tych motocykli z każdym rokiem będzie raczej maleć niż się zwiększać, a jej popularność już teraz wpływa na cenę. Średni koszt zakupu zadbanego egzemplarza to wydatek rzędu 6.000 zł. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda NSR 125R (1994 - 2001) vs Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)

Honda NSR 125R (1994 - 2001)Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013) vs Honda NSR 125R (1994 - 2001)

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Honda NSR 125R (1994 - 2001)

KTM SX 125 (2015) vs Honda NSR 125R (1994 - 2001)

KTM SX 125 (2015)Honda NSR 125R (1994 - 2001)

Honda NSR 125R (1994 - 2001) vs Junak RS 125 PRO (2016)

Honda NSR 125R (1994 - 2001)Junak RS 125 PRO (2016)

Dane techniczne Honda NSR 125R

Osiągi

Moc max.
28.0 KM / 10500 rpm
Max. moment obrotowy
19.0 Nm / 900 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
6.5 s
V-max
162.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2.010 x 670 x 1.065 mm
Rozstaw osi
1345 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
132.0 kg
Rama
aluminiowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, 35mm,
Tył
wahacz wleczony, pojedynczy amortyzator,

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 316 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, dwutłoczkowy zacisk

Silnik

Typ
dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą,
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Średnica × skok tłoka
54.0 x 54.0 mm
Układ zasilania
elektroniczny CDI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Honda NSR 125R

Opony

Opona przód
100/80-17
Opona tył
130/70-17