Kawasaki H2R - nie 300 a aż 310KM!

Kawasaki przy okazji prezentacji drogowej wersji H2, rzuciło parę nowości dotyczących wersji torowej - H2R.

Otóż motocykl ma rozwijać nie 300, a aż 310KM! Będzie to tym samym najmocniejszy i najszybszy motocykl dostępny dla zawodników. Jednak taka moc jest okupiona sporymi kosztami - i nie mówimy tu bynajmniej o samym zakupie motocykla.

Przede wszystkim producent nie udziela gwarancji na motocykl - więc każda awaria jest troską właściciela i koszt naprawy ponosi właśnie on. Same części to też nie taka łatwa sprawa, ponieważ aby je zakupić, należy potwierdzić że jest się właścicielem modelu H2R. Innym osobom nie sprzedają :)

Wraz z zakupem motocykla, należy zaopatrzyć się w mechanika - ponieważ motocykl wymaga inspekcji na każde 15 godzin pracy silnika powyżej poziomu 8000 obr/min. Na każde 30 godzin pracy, dół silnika wymaga rozebrania, gruntownego przebadania i wymian w razie konieczności.

Dochodzi także aspekt głośności motocykla - wg. norm ACU emituje głośność na poziomie aż 120 dB – czyli na torze Poznań, już nim raczej nie polatamy.