Jaki Motocykl Typu Naked Kupić do 18 000zł? CZ.I

Według statystyk najpopularniejszym typem motocykli w Polsce są nakedy, zatem przedstawiamy wam pierwszą część listy najciekawszych (naszym zdaniem) motocykli tego typu na rynku wtórnym. Nasze założenie jest całkiem proste - budżet w okolicach 18000 zł. Nie sugerujcie się kolejnością motocykli, pierwszy wcale nie jest najlepszy, a ostatni nie jest najgorszy.

Suzuki SV650 III generacji

    Znany i lubiany, przez niektórych uznawany nawet za legendę. Poprzednie generację cieszyły się dużą popularnością, a sprzedaż była na wysokim poziomie i ciężko się temu dziwić. Następcą tego modelu jest Gladius, który nie poruszył rynku tak jak planowali to inżynierowie z Hamamatsu. Na powrót lubianej Sv'ki musieliśmy czekać zdecydowanie za długo, bo aż do 2016 roku, a do tego czasu rynek lekkich nakedów zmienił się diametralnie - niezwykle udane dziecko Yamahy pokazało swoją wyższość, co widać idealnie patrząc chociażby na ulicę czy też rynek wtórny.



Dla Suzuki była to zła wiadomość, ale dla osób szukających maszyn z rynku wtórnego jest to okazja na znalezienie uszanowanego egzemplarza za stosunkowe nieduże pieniądze, a jednocześnie będącego propozycją bardzo świeżą, nowoczesną i mało awaryjną.

    Cieszący oko wygląd, lubiana i znana z poprzednich modeli jednostka V2 generującą 76KM i 63NM. Waga wynosząca 177kg na sucho i moc dostępna wcześniej niż w poprzednich generacjach. Suzuki wyposażono w czytelny wyświetlacz, który podaje sporo cennych informacji takich jak teoretyczny zasięg, średnie spalanie czy też wskaźnik zapiętego biegu.

    Teraz czas na minusy, których na szczęście nie ma zbyt dużo. Inżynierowie Suzuki nie uczą się na swoich błędach i powielają je - podobnie jak w starej SV spotkamy tutaj słabe hamulce i zbyt miękkie przednie zawieszenie. Nie są to wady dyskwalifikujące, ale warto o nich wspomnieć. Jeśli szukamy pierwszego, dużego motocykla to SV'ka będzie świetnym wyborem.

Ceny wahają się w granicach 15-20 tys. zł.


Honda CB600 Hornet PC41

    Kolejna na liście jest Honda, mianowicie CB600 Hornet PC41. Po ponad 9 latach obecności na rynku doczekaliśmy się kolejnej generacji. Sam fakt, że przez tyle lat producent nie zdecydował się na żaden lifting daje sporo do myślenia.

Przepiękna sylwetka, która mimo upływu lat wciąż jest świeża, silnik wywodzący się z modelu CBR600RR generujący 102KM i cechujący się dużą elastycznością - do 8 tys. obrotów moc dostarczana jest w sposób łagodny, ale powyżej tej granicy szerszeń pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Precyzyjna skrzynia biegów oraz łatwość prowadzenia nawet przy dużych prędkościach. Właśnie te cechy doskonale opisują legendarne żądło.

Główną wadą spotykaną w tym modelu jest regulator napięcia, dlatego podczas oględzin warto mieć to na uwadze.

Ceny zaczynają się od około 11 tys., zł a kończą na 20 tys. zł

Kawasaki Z800

    Zostajemy przy Japonii, ale tym razem mamy do czynienia z Kawasaki. Słynący ze swojego agresywnego designu streetfighter wyróżnia się przede wszystkim silnikiem. Moc nie powala na kolana, bo wynosi "zaledwie" 113KM, ale moment obrotowy wynoszący 83Nm wywołuje duży uśmiech na twarzy. Można mieć zastrzeżenia do wagi motocykla, bo Zetka jest cięższa prawie o 30kg od wspomnianego wcześniej Horneta. Przeszkadza to przy niższych prędkościach, ale po ruszeniu o tym zapomnimy.


    Wygodna, lekko pochylona pozycja, szeroka kierownica, świetnie wystrojone zawieszenie i precyzyjne hamulce. Z800 zostało stworzone jako motocykl, który musi odnieść sukces - naszym zdaniem tak właśnie się stałoa miejsca dla słabych graczy, Z800 to model równie popularny co Hornet — jednak jego wygląd jest dużo bardziej agresywny. Motocykl wydaje się też masywniejszy — przecież ma większy silnik.

    Z racji dużej popularności Kawasaki ceny nie są najniższe. Ceny zaczynają się od około 17 tyś. zł, a kończą na 25 tys. zł.


Yamaha MT-07

    Jest to najlepiej sprzedający się model Yamahy w Europie i Polsce. To mówi wiele.. Charakterystyczny nowoczesny wygląd, niska waga wynosząca 179kg na sucho, elastyczny i dostarczający sporo pozytywnych emocji silnik generujący 75KM i 68Nm. Szybko dostępne stado niutonometrów potrafi zaskoczyć, szczególnie przy sprintach spod świateł do świateł. Natomiast zabawa kończy się przy wyższych prędkościach. Towarzyszy nam nerwowość i mała stabilność w prowadzeniu.


    W gruncie rzeczy MT07 został stworzony dla jednej osoby na krótsze dystanse. Siedzenie kierowcy jest twarde i niewygodne, a miejsce dla pasażera jest bardzo ograniczone. Yamaha jest motocyklem idealnym dla osób początkujących, którzy dopiero co zaczynają przygodę, ale doświadczeni bikerzy również nie poczują się ograniczeni.

    Do największych minusów trzeba zaliczyć słabe, podstawowe zawieszenie oraz średniej jakości plastiki, ale duży plus za bardzo dobre hamulce. Szukając używanego egzemplarza, musimy uważać na motocykle sprowadzane. Z racji swojej popularności i uznania u nowicjuszy MT siódemka często ma za sobą historię powypadkową. Warto szukać krajowego egzemplarza ze znaną przeszłością.

    Ceny zaczynają się od około 15k, a za zadbaną sztukę trzeba liczyć ponad 20k.

Triumph Street Triple 675

    Czas na zmianę państwa i propozycję z Wielkiej Brytanii. Triumph Street Triple 675 być może jeszcze nie narozrabiał sprzedażowo, ale na pewno pod względem tego co oferuję. Jest to najbardziej sportowy naked w tym zestawieniu, przy czym warto wspomnieć o wersji R. Wyróżnia się ona zdecydowanie lepszymi hamulcami i zawieszeniem. Jeśli zastanawiasz się, czy warto dorzucić - tak


    Maszyna z Brytanii napędzana jest dobrze znanym trzycylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 675 cm3, mocy 106km i 68 Nm. Cechą charakterystyczną silników trzycylindrowych jest to, że łączą zalety i unikają wad rzędowych czwórek i V2. Waga porównywalna do MT07 i SV, do tego genialny silnik, bardziej sportowe nastawienie sprawia, że Triumph chcę się rozpędzać i robi to w niepowtarzalny sposób.

    Zawieszenie i hamulce idealnie dopełniają całości, dzięki czemu tym motocyklem chce się jeździć. Warto wspomnieć o zegarach, znajdziemy tam wszystkie istotne informacje, takie jak aktualna godzina, wskaźnik zapiętego biegu czy poziom paliwa. Wszystko jest widoczne i dobrze przemyślane. Z racji swojego narwanego, wręcz chuligańskiego charakteru Street Triple to świetna opcja dla osób, które mają już doświadczenie, jeśli szukasz pierwszego motocykla - przemyśl wcześniejsze pozycję.

Ceny? Od 12 000 zł do 20 000 zł.