Indian FTR 1200 - nowa amerykańska ikona?

Indian to najstarsza marka motocyklowa na świecie - jest nawet starszy niż Harley-Davidson, odwieczny konkurent Indiana. I właśnie dziś amerykańska legenda zaprezentowała motocykl, który nie jest cruiserem. Oto bardzo oczekiwany Indian FTR 1200!

Indian FTR 1200 to jedna z pierwszych premier na targach motocyklowych w Kolonii - INTERMOT 2018. Indian FTR 1200 czerpie inspiracje z amerykańskich wyścigów Flat Track i wzorowany jest na FTR750 Scout. Jest to pierwszy motocykl w historii tej firmy (ponad 100-letniej!), który nie jest cruiserem. Motocykl jest wizualnie bardzo zbliżony do wyglądu motocykla koncepcyjnego zaprezentowanego rok temu.


FTR 1200 łączy w sobie estetykę maszyny Flat Track i z ikonicznego motocykla Indian Scout. Motocykl wyposażony jest w chłodzony wodą silnik 1203 cm³ w układzie V. W stosunku do Scouta silnik jest lżejszy, ma też wyższy współczynnik kompresji (12.5:1) i moc maksymalną sięgającą 120 KM / 8250 rpm. Do tego motocykl wyposażony jest w zaawansowaną elektronikę: trzy tryby pracy silnika, cornering ABS od Boscha, oraz IMU.


Do stylu Flat Tracka nawiązuje min. rurowa, stalowa rama i rurowy wahacz, oraz specjalnie koła wyposażone w opony DT3-R. Motocykl pojawi się w dwóch wariantach: bazowym (FTR 1200) i specjalnym (FTR 1200S). Maszyny różnią się wyposażeniem. Indian FTR 1200 pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2019 roku.