Ile mocy generuje silnik Triumpha dla Moto2? Podano oficjalne dane!

Na konferencji prasowej podczas poseznowych testów MotoGP Triumph oficjalnie zaprezentował swój silnik, który w sezonie 2019 będzie używany przez zawodników klasy Moto2. Po dekadzie startów na czterocylindrowym silniku 600 cm³ od Hondy (znanego z modelu CBR 600RR) zawodnicy będą rywalizować na maszynach wyposażonych w silniki od Brytyjczyków.

Trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 765 cm³ osiągnął moc 138 KM. Informacja ta została podana oficjalnie podczas konferencji prasowej Triumpha i Dorny - spółki zarządzającej organizacją Moto2 i MotoGP. Faza testów silnika została zakończona. Przez dwa lata Triumph skupił się na zapewnieniu maksymalnych osiągów i trwałości swojej konstrukcji. Jak podaje producent wykonano około 2500 okrążeń w wyścigowym tempie na europejskich torach wyścigowych. Wszystko po to by dostarczyć silnik gotowy zapewnić widowisko godne mistrzostw świata.

Trzycylindrowy silnik pochodzi z ulicznego nakeda - Street Triple 765 RS. Silink został zmodyfikowany z myślą o większej mocy i większych obrotach. Standardowy Street Triple osiąga moc 121 KM. Wśród zmian znalazły się takie elementy jak:

  • zmodyfikowane głowice cylindrów head with revised inlet & exhaust ports for optimised gas flow •
  • wyższy stopień kompresji,
  • tytanowe zawory i sprężyny,
  • efektywniejsze wtryskiwacze paliwa,
  • zmienione przełożenia 1 i 2 biegu,
  • zmienione sprzęgło,
  • Magneti Marelli Race ECU,
  • zmienione osłony silnika, w celu uzyskania węższej konstrukcji,
  • zmieniona miska olejowa.

Moto2 to klasa pośrednia motocyklowych mistrzostw świata. Specyfika tej serii polega na tym, że zawodnicy rywalizują ze sobą dysponując tym samym silnikiem. Przez dekadę był to słąwny silnik od Hondy o pojemności 600 cm³.  Zwycięzcy z Moto2 awansują następnie do MotoGP czyli tzw. "klasy królewskiej", w której startują najlepsi zawodnicy na świecie.