Honda CBR 600RR (2007 - 2008)

Pozostałe Generacje Modelu Honda CBR

Spalanie: 6.02
Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Honda CBR 600RR

Minimalne: 5.25

Średnie: 6.02

Maksymalne: 7.22

Opinie o Honda CBR 600RR

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Cudo
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: basco
Super maszyna
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: tomek
szukajac sportowej 600 nigdy nie spodziewałem się, że skończę na cbr, ale zajarałem się tym moto od samego poczatku.
nie jebie wiochą jak kawasaki
nie boli na niej dupa i nadgarstki jak r6
a gixer to gixer
jedyne na co bym zamienił to daytona (sentyment do triumpha i 3 garów)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (4)
2018-07-27 15:22:14 | Autor: ulka
jebie wiochą to twój język
Ocena: 5/5 | Autor: basco
Genialnie wyważona maszyna. rewelacyjne prowadzenie no i amor skrętu w serii.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Honda CBR 600RR PC40

Jeżeli mówicie o najlepszy motocyklu sportowym sprzed 10 lat, to o czym pomyślicie? Pewnie połowa o Yamasze R6, a druga połowa o GSX-R'ze 600. Jednak moim numerem jeden jest motocykl, którego silnik na wiele lat trafił do moto2. 

Wyścigi to jednak nie wszystko?

Mimo spektakularnych sukcesów Hondy w wyścigach klasy 600 (5 pucharów z rzędu) - sukces sportowy nie przeniósł się na sprzedaż w salonach. Seria 600F w postaci F4i powoli musiała ustąpić i odejść na zasłużoną emeryturę, a pierwsze modele 600RR mimo genialnego wyglądu - były zbyt drastycznie niewygodne, silnik przegrywał mocą z konkurencją, podobnie jak heble i zawieszenie. Owszem, lift w 2005 roku to poprawił - ale konkretne uderzenie nadeszło dopiero w 2007 roku wraz z nowym modelem!

Model opracowany aby uczcić 20 lecie serii CBR 600


Zmieniło się w zasadzie wszystko. Tego samego dnia miałem okazję pojeździć także pierwszym modelem 600RR z 2004 roku i te dwa modele dzieli totalnie wszystko. Zacznijmy jednak od wyglądu - przednia owiewka stała się bardziej smukła, lampy delikatne, a pomiędzy nimi znalazł swoje miejsce pojedynczy airbox (jak w R6). Boczne owiewki także stały się bardziej minimalistyczne, chętniej odsłaniając ramę i silnik. Ogon - nadal piękny, choć tylne światło zniknęło z zadupka, i powędrowało pod tłumik. Co akurat mi, średnio się podoba. 


Jedyna skaza (poza lampą z tyłu) dotyczy kokpitu. Jego ergonomia jest świetna, wszystko jest czytelne i pod ręką - jednak wygląd.... jest po prostu smutny. To totalnie nudne, wyprane z emocji wskaźniki. W przypadku motocykl sportowego spodziewałbym się w tym miejscu więcej emocji i seksapilu! 

Silnik jest świetny! 

CBR i emocje z jazdy? Panie, czegoś ty się opił - przecież to totalnie nudne maszyny. Tak wołają forumowi fani R6, gixxów i innych przecinaków. Dla mnie brednie. Honda dopracowała jednostkę napędową, tak aby totalnie aksamitnie oddawała się bikerowi. Prawa ręka kontroluje wszystko. Wjeżdżasz w zakręt, odkręcasz na wyjściu i aksamitnie bez najmniejszego zająknięcia z niego wychodzi. Żadnego szarpania. Dostajesz dokładnie tyle mocy ile oczekujesz. 2 wtryskiwacze na cylinder robią robotę. 


Do tego bardzo mocno został poprawiony dół - we wcześniejszym modelu praktycznie nie istniał. Tutaj już z dołu maszyna dużo żwawiej zabiera się do roboty. Lepiej niż w jakiejkolwiek CBR600 wcześniej. To po prostu czuć. Do tego wzrosła także moc w górnej części i chociaż nie szarpie i nie wybucha mocą jak w przypadku R6 czy 636, to nadal srogo zapierdziela. Na pierwszym biegu, z totalnie seryjnym przełożeniem i katalizatorem - motocykl potrafi oderwać przednie koło, jeżeli tylko go o to poprosimy i to samą mocą przyspieszania. 

Zawieszenie, wyważenie, hamulce 

PC40 miałem na krótko, ale kocham ten model za wszystko (poza wyświetlaczem)! Nowa pompa i dobre zaciski + supercorsy na felgach - maszyn hamuje jak brzytwa. Po prostu nic lepszego nie jest tutaj potrzebne. Taki zestaw chciałbym z takim feedbackiem chciałbym mieć w każdym motocyklu. 


Za świetne prowadzenie motocykla i jego neutralne zachowanie w zakrętach odpowiada także zawieszenie, masa i wyważenie. Motocykl został odchudzony i to srogo! Na samym silniku, Honda zaoszczędziła 2kg (a nadal uchodzi on, za bezawaryjną jednostkę). W sumie od poprzedniego modelu CBR zrzuciła ok 12kg. A od F4i - oszałamiające 15kg. To po prostu czuć, za każdym gdy przerzucamy motocykl na zakrętach. 

Talia osy, wąski, malutki i po prostu super precyzyjny motocykl. Nie jestem ortodoksem sportowym maszyn, ale ten model chcę mieć w swoim garażu! 

Do tego świetne, grube zawieszenie USD oraz poprawiona pozycja. Względem PC37 stała się ona odczuwalnie bardziej komfortowa, co moim zdaniem wyszło Hondzie na dobre. Nadal jest to doskonała maszyna do upalania na torze, jednak podczas codziennego użytkowania na drogach publicznych zmiana jest po prostu mistrzowska. Sportowo ale i wygodnie. To właśnie najlepiej robi Honda! 


Podsumowanie 

Model PC40 to motocykl bliski ideału. Następca przeszedł głównie lifting wyglądu i urwał jeszcze 0.5kg z wagi. W 2017 roku modele CBR600RR zniknęły z europejskich salonów, przez nowe normy spalin. Sportowa klasa 600 powoli - na naszych oczach przestaje istnieć, więc tym bardziej takie rodzynki jak te, są warte uwagi. Dla mnie to najlepszy motocykl sportowy z tamtego okresu. I niech sobie R6 jest szybsze, ale takiego prowadzenia jak CBR600RR nie da mi żadna inna maszyna. 

Dane techniczne Honda CBR 600RR

Osiągi

Moc max.
118 KM
Max. moment obrotowy
66 Nm
przyspieszenie 0-100km/h
3.2 s
V-max
255.3 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.2 L

Silnik

Typ
Rzędowy, 4 cylindrowy, DOHC
Pojemność skokowa
599.0 ccm
Stopień sprężania
12.2:1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2015 x 685 x 1105 mm
Rozstaw osi
1369 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
156.5 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
186.0 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
USD
Tył
Unit Pro-Link HMAS

Hamulce

Przód
2x310mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
1x 220mm

Eksploatacja Honda CBR 600RR

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
180/55 ZR17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.8
Zalecana klasa lepkości
Synthetic, 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha YZF-R6 600 (2008 - 2009)

Yamaha YZF-R6 600 (2008 - 2009)Honda CBR 600RR (2007 - 2008)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)Honda CBR 600RR (2007 - 2008)

Honda CB 500E (1993 - 1996)

Honda CB 500E (1993 - 1996)Honda CBR 600RR (2007 - 2008)

Suzuki GSF / Bandit 600N (1995 - 1999)

Suzuki GSF / Bandit 600N (1995 - 1999)Honda CBR 600RR (2007 - 2008)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!