Honda GB 1000TT - japońska wizja na Sport Endurance?


Być może niektórzy z czytelników pamiętają jeszcze zaprezentowany na targach EICMA 2017 koncepcyjny motocykl Honda CB4 Interceptor. Retro-futurystyczny Interceptor, to motocykl, który miał uosabiać wizję Hondy na "Sport Endurance". Teraz za sprawą japońskiego magazynu Young Machine możemy podpatrzeć, jak taki motocykl mógłby realnie wyglądać.

Retro-futuro?

Oczywiście - to nadal tylko wizja artystyczna. Ale redaktorzy z Young Machine (dalej: "YM") nie raz udowodnili, że potrafią obstawiać i są dobrze poinformowani. Np. w YM na rok przed premierą pojawiła się pierwsza wzmianka o Kawasaki H2 SX - niedorzecznym motocyklu sport-touring od Zielonych, którego pierwsze rendery wydawały się tylko kolejną plotką.

Z kolei w marcu 2017 YM pokazało, jak może wyglądać nowa Honda CB 1000R. Pół roku później okazało się, że ich wizja była całkiem zbieżna z ostatecznym kształtem litrowego nakeda od Hondy. Czy podobnie będzie tym razem?

Honda GB 400TT z 1985 i rzekoma Honda GB 1000TT. 35 lat rozwoju motoryzacji.

Honda GB 1000TT pod względem designu i nazewnictwa nawiązuję do modelu Honda GB400TT MK II z lat 80. XX wieku. GB 1000TT łączy w sobie stylistykę nowej Hondy CB 1000R Neo Sports Café z silnikiem i właściwościami jezdnymi Hondy CRF 1000L Africa Twin. Silnik na renderze to dwucylindrowa rzędówka 1080 cm³ znana właśnie z tego modelu Adventure od Hondy. Jeśli projekt jest faktycznie w realizacji to jego wejścia na rynek można spodziewać sie w 2020 roku. Motocykl będzie musiał spełniać normy wymagane przez EURO 5.

Przy okazji YM pokazał również wygląd modelu Honda Rebel 1000. Fanami serii pod znakiem Rebel nie jesteśmy, zresztą zobaczcie sami i przyznajcie, że na tle GB 1000 nie ma mowy o dylemacie ;)