Honda CBR 1100XX Super Blackbird

Szalone lata '90 - japońscy i europejscy producenci motocykli rywalizują o to, kto jako pierwszy przekroczy magiczną barierę 300 km/h. Wyścig za prędkością trwa odkąd powstały motocykle. Pałeczka przechodziła z ręki do ręki, a w roku 1996 dzierżyła ją Kawasaki. Model Kawasaki Ninja ZX-11 osiągnął 283 km/h. Wtedy właśnie Honda pokazała swoje nowe dzieło.

Rywalizacja o prędkość nie rozgrywała się w świecie motocykli stricte sportowych. Wśród superbików poprzeczkę dla innych producentów wyznaczała Honda CBR 900RR, ale żeby bić rekordy prędkości potrzebna była inna maszyna: cięższa, stabilniejsza i o większym silniku. W 1996 zaprezentowana została Honda CBR 1100XX. Motocykl sportowo-turystyczny. Honda pobiła rekord prędkości osiągając według różnych źródeł 290-303 km/h. Moc maksymalna - 164 KM. Ale dominacja Blackbirda nie trwała długo.

W 1999 roku Honda zostaje zdetronizowana przez Suzuki GSX1300R Hayabusa, który przebija poprzedni rekord o 16 km/h.I to wydarzenie stało się przełomem w pogoni za prędkością maksymalną. W tym samym roku zawarte zostaje dżentelmeńskie porozumienie między japońskimi producentami motocykli. Impulsem była groźba zablokowania europejskiego rynku i plotka o nowej Hondzie i o Kawasaki ZX-12R, które osiągać miało 322 km/h (200 mph). W ramach porozumienia ustanowiono limit prędkości dla motocykli produkowanych seryjnie na 300 km/h. 
 

Wracając do Balckbirda model w 1999 przeszedł facelifting. Motocykl zyskał nowy system wtrysku paliwa (PGM Fi). Wobec końca rywalizacji o vmax zmniejszono moc motocykla o 10KM i skupiono się na właściwościach turystycznych - pojemność zbiornika paliwa wzrosła do 24 L. W przeprojektowane wloty powietrza wstawiono Ram-Air - doładowanie aerodynamiczne. Dziś Honda CBR 1100XX Blackbird to powoli youngtimer - prawdziwa ozdoba i motocykl, który miał swój udział w wyścigu o prędkość maksymalną.