Opinie o Honda CBF 500

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 19

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 |
Bardzo fajny motocykl. Sprawdza się zarówno w posiadaniu początkującego jak i doświadczonego motocyklisty. Wystarczająco mocny i elastyczny silnik świetnie sprawdza się w jeździe turystycznej. Pokonywanie na nim jednorazowych przebiegów rzędu 250 km nie stanowi żadnych problemów. Pozycja jest bardzo komfortowa, prowadzenie płynne i intuicyjne. Chyba największy motocykl w klasie 500ccm .
Odpowiedz | Przydatna (20) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 5/5 |
To moje pierwsze moto. Jako zafascynowany początkujący motocyklista przez 2 miesiące zrobiłem nim 2500 km.
Motocykl jak dla mnie jest idealny do miasta. Moc jest na tyle duża że zawsze jestem pierwszy a małe gabaryty dają łatwość w prowadzeniu w korkach. Poza miastem na dłuższe trasy brakuje mi owiewki i przy wyprzedzaniu czasami trzeba trochę pożonglować biegami. Do tej pory miałem okazje się przejechać enduro, VTX-em, SV-ką, Banditem i zdecydowanie do codziennego użytku polecam Honde CBF. Jest najbardziej uniwersalna i bardzo ładna. O nie zawodności nie ma co pisać, Honda stworzyła to słowo :)
Odpowiedz | Przydatna (8) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
ZAJEBISTY, jak na pierwszy motocykl :)
- bezawaryjny
- zwinny w mieście
- ekonomiczny
- wygodny
- tani w eksploatacji
Odpowiedz | Przydatna (7) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Odpowiedz | Przydatna (8) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 |
To druga moja cbf 500 (obydwie czerwone :) ) w życiu. W wielu artykułach i opiniach czytałem, że motocykl niczym się nie wyróżnia, może nawet jest nudny. Ależ skąd - często mi się zdarza na postoju, że ludzie podchodzą, pytają co to za sprzęt itp. Tyle o wyglądzie/ atrakcyjności. Sprzęt jest niezwykle zwrotny, łatwy w manewrowaniu. Wielokrotnie mijałem w korkach w Wawie przecinaki czy choppery/ cruisery - kolesie musieli stać grzecznie w ciasnych miejscach w kolejce wraz z katamaranami, a na cbf-ce śmigałem slalomem. Do tego wystarczająca moc, awaryjność zerowa, niskie spalanie i 19L baku - rzadkie wizyty na stacji. Na miasto i okolice to świetny sprzęt.
Odpowiedz | Przydatna (6) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Miałem, przejeździłem nim prawie 30 tyś. km. i sprzedałem, bo wydawał mi się za słaby, ale złego słowa o nie powiem. Bezawaryjny, łatwy w prowadzeniu, tani w eksploatacji. Najlepsza pińceta, jakie były dostępne.
Odpowiedz | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Przejechałem CBF 500 już dwa sezony, a w tym roku mała Hania zawiozła mnie na Węgry. Bezawaryjność to chyba dominanta CBF - wsiadasz na motocykl i wiesz, że odpali, że pojedzie - to daje ogromny spokój psychiczny w dalekiej trasie :) To naprawdę bardzo dobry i uniwersalny motocykl: w turystyce daje radę (chociaż na górskich odcinkach faktycznie trzeba wachlować biegami, bo w niskim zakresie obrotów Hania słabo jedzie), w mieście zwinna, łatwo się nią przeciskać, pali dosyć mało, części mnóstwo i są stosunkowo tanie, moja wersja ma dodatkowo ABS... Naprawdę polecam z całego serca, będziesz zadowolony/zadowolona :)
Odpowiedz | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Bezawaryjny, bardzo ładny, przyzwoite osiągi i bezkonkurencyjny w swojej klasie.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Ekonomiczna jazda, bezpieczny, dłuższa trasa to sama przyjemność. Polecam każdemu początkującemu
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Idealny motocykl
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
rozwiń
Spalanie: 4.94
Dodaj
Ilość raportów: 13

Spalanie Honda CBF 500

Minimalne: 4.03

Średnie: 4.94

Maksymalne: 6.34

Dane techniczne Honda CBF 500

Osiągi

Moc max.
56.0 KM / 9500 rpm
Max. moment obrotowy
45.0 Nm / 8000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
5.0 s s
V-max
185.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19.0 L

Silnik

Typ
dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
499.0 ccm
Stopień sprężania
10.5:1
Układ zasilania
2 gaźniki typu VP, 34 mm z płaską przepustnicą

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2170 x 765 x 1100 mm
Rozstaw osi
1480 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
183.0 kg
Rama
rama typu mono-backbone z rur stalowych

Zawieszenie

Przód
widelec telskopowy 41 mm
Tył
amortyzator typu Monoshock

Hamulce

Przód
tarcza 296 mm, dwutłoczkowy zacisk (trzytłoczkowy przy wersji z ABS)
Tył
tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
ABS
dostępna wersja z ABS (CBF500A)

Eksploatacja Honda CBF 500

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
160/60 ZR17
Koło przednie
17M/C x MT3.50 Podwójny 6-szprychowy odlew aluminiowy
Koło tylne
17M/C x MT5.00, podwójny 6-szprychowy odlew aluminiowy

Układ Smarowania - Olej

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
Łańcuch pierścieniowy Nr 525

Układ chłodzenia

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Honda CB 500 (1996 - 2003)Honda CBF 500 (2004 - 2007)

Honda CBF 500 (2004 - 2007)Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)

Honda CBF 500 (2004 - 2007)Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Honda CBF 500 (2004 - 2007)Kawasaki GPZ 500S/Ninja 500R (1993 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności