Zupełnie nowy Triumph Street Triple 765

Choć Triumph nie jest popularną marką nad Wisłą, to z coraz większą ciekawością obserwujemy ich rozwój. Kilka dni temu zaprezentowali swoje najnowsze dziecko - zupełnie nowego Street Triple 765. Po jego premierze "Ulica już nigdy nie będzie taka sama". 

Nowy rozdział

W poprzednim roku pisałem historię marki Triumph - która w latach 70tych dostała porządnie w kość od japońskich producentów. Od kilku lat widzimy konkretny rozwój marki, Triumph znalazł swoją niszę i teraz to on robi motocykle, które potrafią ustawić do szeregu nudne japońskie powtarzalne modele. 

765

Street triple to genialny motocykl od samego początku, a właśnie wjechała jego najnowsza wersja z zupełnie nowym silnikiem. Dalej mamy do czynienia z 3 cylindrową jednostką, jednak jej pojemność urosła. Motocykl spełnia nowe normy emisji spalin, daje więcej mocy zachowując przy tym nadal niską masę. Nowy Street został stworzony po to, aby przejechać po kręgosłupie MT-09, spalić gumę na owiewkach Kawasaki a Honda... może go cmoknąć w wydech. Angielski chuligan. 

Trzy wersje 

Street Triple będzie dzielony na 3 wersje. Każda z nich będzie miała inną moc silnika, zawieszenie oraz układ hamulcowy. Do dyspozycji będzie wersja S - najbardziej uliczna. Wersja R - mocniejszy silnik, lepszy układ hamulcowy, lepsze zawieszenie. Wersja RS - stworzona do wymiatania na torze wśród nakedów. W UK już od dawna popularny jest Street triple Cup, chciałoby się mieć takie rzeczy u nas. 

Street Triple S - Standard 

  • 113 KM przy 11,250 RPM
  • 73 NM przy 9,100rpm
  • 166 kg waga na sucho
  • Zawieszenie SHOWA (SFF) przód
  • ABS 
  • Kontrola trakcji (z wyłączeniem)
  • 2 mapy silnika (Road, Rain)

Street Triple R

  • 118 KM przy 12,000 RPM
  • 77 NM przy 9,400rpm
  • Brembo M4.32
  • 166 kg waga na sucho
  • Zawieszenie SHOWA (SF-BPF) w pełni regulowane przód / tył
  • ABS Kontrola trakcji (z wyłączeniem)
  • 4 mapy silnika (Sport, Road, Rain i Rider)
  • Bardziej wypasiony komputer pokładowy (Czas podróży, średnia prędkość, średnie spalanie, zasięg)

Street Triple RS

  • 123 KM przy 11,700 RPM
  • 77 NM przy 10,800rpm
  • 166 kg waga na sucho
  • Brembo M50 monoblock
  • Zawieszenie SHOWA w pełni regulowane przód 
  • Öhlins - w pełni regulowany / tył
  • ABS Kontrola trakcji (z wyłączeniem)
  • 5 map silnika (Sport, Road, Rain, Rider i Track)  

Cena i dostępność

Motocykle mają być dostępne w sprzedaży od maja. Nie znamy jeszcze Polskiej ceny, ale w UK wersja S ma kosztować 8.000 funtów, czyli ok 40.000zł. Triple będzie konkurował z MT-09, Z800/900 a jednocześnie zostawia w tyle standardowe nakedy pokroju bandit 650, hornet 600 - które kiedyś wyznaczały trendy. Czekamy na pierwsze testówki :) 

Prezentacja w UK