Zapakuj się na motocykl - Plecak czy nerka? Sakwy czy tankbag?

Mam dużo rzeczy i nie mam jak ich zabrać! Co robić?

Przestrzeń na bagaż w naszych motocyklach często jest mocno ograniczona. Trudno pomieścić mały zestaw kluczy, a o apteczce,  blokadzie, czy smarze możemy zapomnieć. Z małymi rzeczami typu telefon, portfel czy klucze poradzimy sobie chowając je w ubraniach. Jednak co w sytuacji kiedy nie lubimy mieć czegoś przy ciele, albo musimy zabrać coś na przebranie, obiad, bądź też wyjeżdżamy na weekendową lub dłuższą przygodę? Przedstawimy parę ciekawych propozycji z których każdy będzie mógł wybrać coś dla siebie.

Załóżmy coś na siebie!

1. Nerki / torby na udo

Zabezpieczają nasze małe rzeczy przed warunkami atmosferycznymi. Mamy je zawsze przy sobie, czy to na motocyklu czy poza nim. Zmieszczą telefon, portfel, dokumenty, klucze od bramy itp.

Nerka Q-bag za 89złtobra na udo Rebelhorn Hip II 99zł (rozm S) lub 129zł (rozm M)

2. Plecaki

Pomieści znacznie więcej rzeczy, jednakże takie rozwiązanie dobre może być na krótkie dojazdy do pracy, gdyż przy dłuższej jeździe może ciążyć i potęgować uczucie zmęczenia. Część z nich ma aerodynamiczny kształt oraz posiada dodatkowe paski stabilizujące dzięki czemu wiatr nam nie straszny. Wykonane są z materiałów bardziej odpornych na przetarcia, co daje lepsze zabezpieczenie naszego bagażu. 

Q-bag hard Shell za 229zł

Shima Ayro za 199,99zl

Co jeżeli nie lubimy mieć niczego na sobie?

1.Tankbag

Tankbagi to torby mocowane za pomocą magnesów, pasków bądź tang ringa do baku naszego motocykla. Demontaż jest prosty, zajmują niewiele miejsca, więc możemy je zabrać ze sobą, bądź schować w namiocie czy hotelu. Dzięki temu, że torba znajduje się w polu widzenia kierowcy, w wielu modelach znajdziemy przezroczystą wierzchnią kieszeń. Pozwala to na umieszczenie tam mapy, smartfona bądź tableta i korzystanie z nawigacji. Szereg bocznych kieszonek umożliwia pełne uporządkowanie bagażu.

Do tankbagów warto pakować rzeczy, do których trzeba szybko dostać się podczas krótkich postojów: portfel, dokumenty, telefon, mapa, kamera, butelka z piciem, kombinezon przeciwdeszczowy, rzeczy do czyszczenia wizjera itp. 

Z wad można wymienić możliwość porysowania zbiornika (warto zabezpieczyć go folią), potrzebę ściągania przy tankowaniu czy też ograniczenie ruchów (szczególnie przy bardziej sportowej pozycji).

SW-Motech Pro Micro 3-5l 459zł  + dedykowany tank ring 149zł

2. Rollbag

Jest to względnie tanie rozwiązanie zapewniające wodoodporność. Zazwyczaj jednokomorowe, łatwo się je zamyka i otwiera, jednak przy otworze "od góry" jest utrudniony dostęp do rzeczy na dnie. Mamy wiele możliwości montażu, czy to poziomo, pionowo, wzdłuż bądź w poprzek, jednak przyda się dodatkowa siatka lub linki dla dodatkowej stabilności. Po złożeniu zajmuje mało miejsca. 

Rebelhorn Rollbag 119zł

3. Tailbag

Nie zajmują miejsca przed nami, a w razie potrzeby możemy szybko zdemontować. W przeciwieństwie do rollbagów mamy do dyspozycji już dodatkowe kieszenie. Jeżeli nie posiadamy stelaża pod kufer centralny, a jeździmy z 'plecaczkiem' takie rozwiązanie się nie sprawdzi ponieważ to na jego miejscu zazwyczaj ta torba jest montowana. Ale za to kierowcy mogą zyskać dodatkowe oparcie.

Alternatywą może być właśnie wspomniany kufer centralny. Daje lepsze zabezpieczenie przed kradzieżą, zostawimy kask, kurtkę czy też rękawiczki kiedy idziemy np na lody.

Q-Bag Tail Bag 139zł

4. Siatki / linki

Jest to najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Możemy dzięki nim przymocować do tylnego siedzenia bądź stelaża plecak, torbę,  czy też dodatkowy kask. Zajmują mało miejsca, a nieużywane nie powinny być odczuwane pod tyłkiem 'plecaczka'.

Pająk Rebelhorn 19zł

5. Sakwy

Starczą już na parodniowy wyjazd. Zazwyczaj wyposażone w torby wodoodporne. Nie poszerzają znacząco motocykla, więc przeciskanie się w korkach nie jest utrudnione. Są lżejsze i tańsze niż kufry, a nasz sprzęt zyskuje juz "turystyczny" charakter, lecz nie tak toporny. Przy uderzeniu nie powinny sie mocno uszkodzić, jednak trzeba je dobrze, przemyślanie przymocować i pamiętać o równomiernym rozłożeniu masy. Większość modeli wymaga stelaża dla stabilizacji, ale nie ma większych problemów aby zdemontować i zabrać ze sobą.

Q-Bag Veneto 449zł

6. Kufry

Cenione za trwałość i niezawodność. Osłaniają motocykl w czasie wywrotki. Dają też większą pewność że nasz bagaż nie ucierpi, albo nie padnie ofiarą bezczelnego złodzieja. Zapewniają możliwość przymocowania karimaty, namiotu, kanistra z benzyna czy wodą. Podczas postoju mogą służyć jako stolik czy krzesełko.  W porównaniu do sakw są droższe, cięższe i znacznie zwiększają szerokość całego setu.

Uff... W końcu jakoś się mieszczę...

Jak widać możliwości jest bardzo dużo, a to jeszcze nie wszystkie rozwiązania jakie istnieją na rynku. Warto przed zakupem zastanowić się która propozycja będzie dla nas najlepsza, ile bagażu będziemy ze sobą wozić, w jakich warunkach i czy faktycznie go potrzebujemy.


 

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności