Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Opinie o Yamaha XSR 900 Abarth

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: D
Sprzęt świetny do zwracania uwagi, nietuzinkowy. Niewygodny, ale to nic. Jak się kocha to się jedzie :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Spalanie: 6.00

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Yamaha XSR 900 Abarth

Minimalne: 5.30

Średnie: 6.00

Maksymalne: 7.40

Yamaha XSR 900 Abarth

Targi motocyklowe są miejscem niezwykłym - to na nich możemy oglądać najnowsze motocykle, prototypy i wersje limitowane. To właśnie na nich (Poznań Motor Show) miałem okazję zobaczyć XSR 900 Abarth - motocykl limitowany do 695 sztuk. Piękne, carbonowe owiewki. Przykuł moją uwagę bardziej niż nowa R6. Wtedy byłem pewien, że już więcej go nie zobaczę...


Limited 

Motocykl kosztuje 55.500 zł, jest limitowany do 695 sztuk, a na Polskę trafiło zaledwie 7 z nich (co i tak jest sporą liczbą). Jaka więc była szansa, na to - że motobanda dostanie testówkę? Ba, nawet nie wiedziałem, że Yamaha Polska postarała się o testówkę wersji limitowanej. Ale oto jest ona i jesteśmy my - totalny przypadek i świetna przygoda!


Abarth

Skąd w ogóle pomysł na czerwonego skorpiona na owiewkach Yamahy? Przecież Abarth zajmuje się wzmacnianiem samochód fiata, tworząc z nich sportowe wersje. Historia zaczęła się kilkanaście lat temu, kiedy to młody Valentino Rossi zdobywał swoje kolejne tytuły mistrzowskie w MotoGP. Fiat postanowił wykorzystać wielką popularność rodaka, sponsorując team Yamahy i robiąc wspólne akcje promocyjne. Współpraca Fiata i Yamahy trwa do dziś, a ich kolejnymi dziećmi są: Yamaha XSR 900 Abarth (motocykl) oraz ABARTH 695 XSR (samochód).

Aż żal, że nie udało się pojeździć takim zestawem

Carbon i Cafe Racer


Model Abarth został wyposażony w specjalnie uformowane owiewki z prawdziwego carbonu - zarówno przód jak i tył prezentują się genialnie. Przód wraz z okrągła lampą nawiązuje do klasyki z lat 80tych, natomiast tył wygląda jak silnik odrzutowca zakończony lampą. Zupełnie nowe są także kierunkowskazy, które świecą się cały czas na biało i czerwoną, tył służy także jako stop. Działa to genialnie i wzbudza spore zainteresowanie po zmroku. Do tego mamy nową kanapę, przeszytą czerwoną nicią. Najgłośniejszym dodatkiem jest oczywiście wydech od Akrapovic'a.


Dwie, niewielkie, czarne końcówki - które nadają temu motocyklowi (w porównaniu do serii) zupełnie nowego charakteru. Jest bardziej basowo i pomimo spełniania norm Euro4, motocykl potrafi wydawać z siebie chrapliwe wycie podczas przyspieszania i delikatnie strzelanie z wydechu gdy odpuścimy gaz. 

Do pierwszego kilometra


Ten motocykl jest świetny, dopóki nie zrobimy na nim pierwszych 100 kilometrów. Fantastycznie wygięta, niczym rogi boruty kierownicy jest poprowadzona bardzo nisko i szeroko - co wymusza na nas, bardzo pochyloną pozycję. Jeżeli uważasz, że R6 jest niewygodna, tutaj jest jeszcze bardziej hardcorowo. To nie jest motocykl, dla osób które będą marudzić. Jeżeli chcesz pojeździć XSR w wersji Abarth, musisz się przygotować na piekielnie obciążone nadgarstki i ból pleców.

Pierwszego dnia przejechałem 420 kilometrów. Po zejściu z motocykla, ciężko było mi się wyprostować. Rano nadal czułem ból... i chciałem się nim przejechać znowu. To nie jest motocykl stworzony do wycieczek, ale jest tak nietuzinkowy, że zniesiesz ten ból, aby cieszyć się z przejażdżki i zainteresowania które budzi - szczególnie po zmroku w mieście.  

Trzy cylindrowy diabeł


Silnik pochodzi z MT-09, więc jest to trzycylindrowa petarda, która tylko czeka na odpalenie. Każde odkręcenie manetki spotyka się z natychmiastową reakcją. Na papierze nie wydaje się, że jest to mocny sprzęt - 115 KM i 87.5 Nm. To niewiele... Jednak, okazuje się, że moment obrotowy jest dostępny w pełnym zakresie obrotów - cały czas czuwa, abyśmy na każdym biegu mogli natychmiast poczuć kopa. Moment obrotowy świetnie się spisuje, motocykl jest agresywny i na pierwszym biegu bez zbędnego ociągania zabiera nasze przednie koło w podróż do góry. 


Prędkość maksymalna? Mi udało się rozpędzić motocykl do 227 km/h. Przy czym warto zaznaczyć, że do 200 lecimy jak z torpedy, później silnika zaczyna słabnąć a przód robi się nerwowy. To nie jest motocykl do jeżdżenia z dużymi prędkościami - ponieważ jest on wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, które wyraźnie czujemy na kierownicy. Dużo więcej frajdy faje nam każdy start spod świateł. Rozpędzanie się do 0 do 170, hamowanie, pokonywanie zakrętów i znowu sprint. 

Elektronika, Heble i zawieszenie


Motocykl został wyposażony w pakiet elektronicznych dodatków. Poza spalaniem, czy zapiętym biegiem - mamy do dyspozycji 2 poziomy kontroli trakcji (z możliwością wyłączenia) oraz ABS. Z przodu mamy układ hamulcowy z R6, więc siła hamowania i wyczucie nie mogło być innej niż świetne. 

Do tego dostaliśmy także poprawione zawieszenie z możliwością regulacji, czyli to - czego brakowało z pierwszych modelach XSR 900. 

Podsumowanie 

Za podstawową wersję XSR 900 Yamaha woła 42  900zł, wersja Abarth jest droższa o kolejne 12 600zł, Czyli ponad 1/3. Można powiedzieć, że to sporo - jednak w rezultacie to zupełnie różne motocykle. Dostaliśmy prawdziwy carbon, układ wydechowy Akrapovic, świetne opony i fakt, że jest to jedna z 695 sztuk na całym świecie. Ciężko będzie spotkać taką drugą na zlocie, nie mówiąc już o ulicy. 

Tak, z całą pewnością jest to nietuzinkowy motocykl. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda VFR 1200X DTC Crosstourer 2014 vs Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Honda VFR 1200X DTC Crosstourer 2014Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015) vs Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Suzuki GSX-R 600 K1 K2 K3 (2001 - 2003) vs Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Suzuki GSX-R 600 K1 K2 K3 (2001 - 2003)Yamaha XSR 900 Abarth (2017 - 2018)

Dane techniczne Yamaha XSR 900 Abarth

Osiągi

Moc max.
115.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
87.5 Nm / 8500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa
847.0 ccm
Średnica × skok tłoka
78.0 x 59.1 mm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2075 x 815 x 1135 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
195 kg
Rama
typu Diamond, aluminiowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 137 mm
Tył
wahacz, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa + 3 kg)

Eksploatacja Yamaha XSR 900 Abarth

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa (2,5 BAR)
Ciśnienie z tyłu
290 kPa (2,9 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!