Opinie o Yamaha MT-125 2014

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 17

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Motocykl bardzo fajny, lubi gdy kręci się go wysoko aż pod "czerwone" pole. Hamulce oceniam jako dobre, ponieważ bardzo łatwo zblokować tylne koło a przód mógłby być lepiej dozowalny (przynajmniej w wersji bez ABS). Nie ma z nią żadnych problemów i polecam każdemu który lubi komfortowo jeździć a nie składać się za owiewkami jak w ścigaczu. :)
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Super wyglada i jeszcze lepij jeździ. Polecam
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Lookner MotoVlog
Posiadam rocznik 2015. Przejeździłem już sporo i ciężko mi mówić coś o wadach , chyba ich nie ma :D zapraszam do mnie na kanał Youtube :) https://www.youtube.com/channel/UCdJck9fsTLhcjHRLvlyOcDQ?view_as=subscriber
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Szaniuck
Posiadam i naprawde swietnie się spisuje:)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kojot
Rewelacyjny choć jeżdżę od dwóch miesięcy mogę śmiało powiedzieć że najlepszy w swojej klasie
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Motobandzior
Świetny wygląd oraz firma
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Adam
Mt125 z przebiegiem 11tys. km spalanie min.1.6 średnie 1.8 max 2.3 przy jeździe miejskiej. Jak na pojemność 125 ciężko o jakieś minusy.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Koko
Moto fajnie się prezentuje, mało pali 2,1 na trasie 2,3 cykl mieszany, bezawaryjny ale są to młode roczniki i być może w przyszłości wyjdą wady, do 80 km nawet fajnie się zbiera , problem jest przy wyprzedzaniu na trasie bo brakuje mocy ,Vmax jechałem 130km ale z lekkiej górki ,po prostym 125km a pod wiatr 116km i niestety nie ma mocy więcej pojechać, ale jest to na pewno najlepsza 125tka na rynku i daje naprawdę dużo frajdy.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Dawol
Pozycja i spalanie
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Rykus
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Sebastien
Mam ja odkąd zdałem prawojazdy kat a1 odrazu po kupnie wymieniłem wydech na dominatora hp3 brzmi obłędnie frajda z jazdy jest nidopisania jest zwony szybko się rozpędza do tych 90 100kmh dalej jakos leci ale przy wadze 105kg rozpedilem sie nia do 128kmh niejest zle obecnie probuje sie uczyc jazdy na tylnym kole wyrwać to niejest trudno. Mnialem wczesniej hondę cbr125r i przyspieszenie w mt jest 100razy lepsze. Polecam wszystkim to super sprzęt i dobry na początek. :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotr
Jest to mój pierwszy motocykl przed którego zakupem robiłem spore rozeznanie rynkowe. Najtrafniejszą alternatywą dla MT był bardziej rzucający się w oczy Duke 125, jednakże jakość wykonania zdecydowała i wybrałem MT'ka. Przy mojej wadze (64kg) silnik ładnie rozpędza motor do 90km/h, potem ma już więcej roboty, średnie spalanie na poziomie 2,1l. W tym sezonie zrobione 3kkm, zero problemów, hamulce łapią szybko i mocno (wersja ABS). Maszyna bardzo zwrotna i zwinna.
Co jakiś czas śmigam z wybranką serca i do 90km/h jakoś idzie pojeździć, wyżej nie ma sensu kręcić. Kanapa dla plecaczka, a może bardziej "siodełko rowerowe" niewygodne, ale pomogło dołożenie dodatkowej gąbki.

Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń
Spalanie: 2.27
Dodaj
Ilość raportów: 21

Spalanie Yamaha MT-125 2014

Minimalne: 1.89

Średnie: 2.27

Maksymalne: 2.78

Yamaha MT-125 2014

W 2008 roku Yamaha udowodniła samej sobie, że motocykle klasy 125 nie muszą wcale destrukcyjnie wpłynąć na postrzeganie marki i na wizerunek całej serii. Tamtego roku zadebiutowała YZF-R125, kieszonkowa wersja kultowej R1. R125 pokazała, że wsłuchanie się w potrzeby motocyklistów, niezależnie od wieku i zasobności portfela może przerodzić się w rynkowy sukces. Zachęceni tym doświadczeniem projektanci Yamahy przygotowali na 2014 rok motocykl bazujący na silniku i ramie YZF-R125. Tak powstała 125, którą włączono do przebojowej serii MT.

MT-125 to w zasadzie R125, ale w stylistyce street-fightera i z mniej sportową, wygodniejszą pozycją. Nowa MT wpisuje się w charakter serii zarówno wyglądem, jak i frajdą czerpaną z jazdy. Zauroczyć może poziom wykonania motocykla. Hamulce, silnik, zawieszenie - w klasie 125 naprawdę ciężko znaleźć motocykl, który pod tymi względami mógłby dorównać MT-125.

Patrząc na MT-125 odnosimy wrażenie, że mamy do czynienia z motocyklem dużo większej pojemności. Efekt wizualny został uzyskany głównie za sprawą osłanającego rurę wydechową pługu, oraz wydatnych airboxów, które stanowią prawdziwą ozdobę motocykla. Sylwetkę wzmacnia ładna rama i nisko poprowadzony, sporych rozmiarów reflektor. Jego kształt przywodzi na myśl skojarzenia z insektem. W połączeniu z dźwiękiem silnika skojarzenie to jeszcze się wzmacnia.

Jest to motocykl, który zdecydowanie wybija się ponad standard w swojej klasie. Niestety również pod względem ceny. 18 000 złotych za wersję bez ABS to bariera, która w Polsce przeszkodziła MT-125 stać się hitem sprzedaży. Ale owocem pożądania pozostała nadal.

Dane techniczne Yamaha MT-125 2014

Osiągi

Moc max.
15.0 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
12.4 Nm / 8000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
11.5 L

Silnik

Typ
jednocylindrowy, 4-suwowy, SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
124.7 ccm
Stopień sprężania
11.2:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1955 x 740 x 1040 mm
Rozstaw osi
1355 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
138 kg
Rama
typu DeltaBox

Zawieszenie

Przód
41 mm widelec teleskopowy, skok 130 mm
Tył
wahacz, amortyzator tylny, skok 114 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 292 mm, hydrauliczny
Tył
pojedyncza tarcza 230 mm, hydrauliczny
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +2kg)

Eksploatacja Yamaha MT-125 2014

Opony

Opona przód
100/80-17M/C
Opona tył
130/70-17M/C
Ciśnienie z przodu
180 kPa (200 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)
Ciśnienie z tyłu
180 kPa (225 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
0.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.0
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.0
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha MT-125 2014KTM 125 DUKE (2012 - 2016)

Yamaha MT-125 2014Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)

Yamaha MT-125 2014Honda Varadero 125 (2001 - 2009)

Yamaha MT-125 2014Honda CB125R (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności