Włoska konstrukcja „Maanboard” została zwycięzcą konkursu Honda Customs 2022

Honda ogłosiła dziś, że zwycięzcą konkursu Honda Customs 2022 został „Maanboard”, projekt stworzony przez firmę Motocicli Audaci z Sardynii, bazujący na modelu CMX500 Rebel.

    Swoje zdanie na temat dziesięciu najlepiej tuningowanych motocykli Rebel CMX500 i CMX1100, które zaprezentowano na stronie internetowej hondacustoms.com wyraziło ponad 8000 unikalnych użytkowników. Używając przycisków „Lubię” lub „Nie lubię”, mogli głosować na modele pochodzące z Włoch, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii i Francji. Wszystkie dziesięć motocyklowych kreacji pokazano w lipcu, podczas odbywającego się corocznie festiwalu Wheels and Waves w Biarritz. Trzy najlepiej ocenione motocykle otrzymały „polubienia” od odpowiednio:

  • I. 5 175 głosujących, 
  • II. 4 823 głosujących
  • III. 4 335 głosujących. 

    Procentowo odpowiada to: 63%, 59% i 53% głosów unikalnych użytkowników.

    Konstruktorzy ze zwycięskiej firmy Motocicli Audaci czerpali inspirację z maszyn startujących w wyścigach Sand Racers w latach 30. Najważniejszymi elementami konstrukcji są całkowicie przebudowane przednie zawieszenie z wyeksponowanymi sprężynami widelca, 19-calowe, szprychowe koła oraz układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej, zakończony tłumikiem SC-Project. Wyjątkowy schemat malowania – z wykorzystaniem cukierkowego niebieskiego oraz złotego lakieru – zdobi zbiornik i customową tylną część motocykla, a podwyższona kierownica i nowe skórzane siedzenie są dopełnieniem stylizacji.


    Na drugim miejscu znalazła się maszyna „5Four Honda Rebel Street” z warsztatu brytyjskiego konstruktora motocykli, Guy'a Willisona. Trzeci z linii customów Hondy, po CB1100RS i CB1000R, „Rebel Street” zyskał uznanie głosujących dzięki efektownemu schematowi malowania Pro Kustom w odcieniu kości słoniowej i jaskrawej czerwieni. W projekcie przyciągają uwagę szprychowe obręcze, końcówka układu wydechowego rodem z torów wyścigowych i przednia tablica ze stali nierdzewnej. 


    Portugalski dealer, Honda Garonda, zajął trzecie miejsce, prezentując biało-złotego Rebela „Lucy”, inspirowanego modelem CB175 z przełomu lat 60. i 70.


    Bazą dla trzech zwycięskich motocykli był CMX500 Rebel. Od rynkowej premiery w 2017 roku model ten cieszy się ogromną popularnością w całej Europie. W 2021 roku był on najlepiej sprzedającym się motocyklem customowym w Europie i do dziś, w 2022 roku pozostaje na szczycie rankingu na naszym kontynencie. Oba Rebele – o pojemności 500 cm3 i 1100 cm3 –stanowią kuszącą platformę do personalizacji na każdym poziomie.

    Każdy kto chciałby przyjrzeć się bliżej wszystkim dziesięciu zmodyfikowanym motocyklom, może skorzystać ze strony Honda Customs www.hondacustoms.com, która jest nadal dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim.

Informacja prasowa