Opinie o Triumph Tiger 900 GT

Opinia: ?/5

Liczba głosów: 0

Silnik: ?
Hamulce: ?
Bezawaryjność: ?
Frajda z jazdy: ?
Przyciąganie wzroku: ?
rozwiń
Spalanie: ?
Dodaj
Ilość raportów: 0

Spalanie Triumph Tiger 900 GT

Minimalne: ?

Średnie: ?

Maksymalne: ?

Triumph Tiger 900 GT (2020)

Modele GT i GT Pro to wersje szosowe przeznaczone do dalekiej turystyki i codziennej jazdy. 

Różnią się od siebie m.in. zawieszeniem (elektrycznie sterowane tylne zawieszenie), grzanymi manetkami, podgrzewanym siedzeniem czy bardziej zaawansowanym komputerem z łącznością ze smartfonem dla wersji GT PRO. 

900 i trzy cylindry Brytyjczyków

Niezależnie od wersji - silnik jest taki sam. Jest to powiększona do 888 cm3 trzycylindrowa jednostka. Z własnego doświadczenia wiemy, że to silnik, który uwielbia wkręcać się na obroty i zapewnia przyjemną dynamikę. Moc pozostała na tym samym poziomie i wynosi 95 KM. Triumph postawił na moment obrotowy (który wzrósł o 8 Nm) a także jego dostępność w szerszym zakresie obrotów. Ta szczególnie w średnim zakresie wzrosła o 9%. Dzięki temu wrażenie elastyczności silnika będzie jeszcze przyjemniejsze.

Mimo większej pojemności, nowa jednostka jest lżejsza o 2.5kg. Nowa (i lżejsza) jest także rama - nadal robiona ze stalowych rur, jednak teraz tylny stelaż jest dokręcany.

Hamulce od brembo

Tutaj Triumph nie uznaje kompromisów - w każdej wersji znajdziemy czterotłoczkowe, radialne zaciski Brembo Stylema wraz z tarczami o śr. 320 mm (przód). Taki zestaw + odpowiednia elektronika zapewnia przewidywalną, pewną i konkretną siłę hamowania w każdych warunkach. Wersje GT są wyposażone w ABS działający podczas hamowania w zakrętach. 

Zawieszenie

Marzocchi (wersja podstawowa i GT). Najbardziej wypasiona wersja drogowa - GT Pro posiada zawieszenie regulowane elektronicznie.

Elektronika

Zaawansowana elektronika stała się standardem wśród motocykli adventure - Tiger 900 został wyposażony kontrolę trakcji, której mózgiem jest sześcioosiowa jednostka IMU dostarczona przez Continetala. Możesz wybrać jeden z sześciu zaprogramowanych trybów (w przypadku Rally Pro): Rain, Road, Sport, Off-road, Off-road Pro oraz ustawienie własne kierowcy lub zupełnie wyłączyć kontrolę trakcji z poziomu kokpitu.

Najlepiej wyposażone wersje posiadają kolorowe wyświetlacze TFT o przekątnej 7, z którymi możemy sparować nasze smartphony oraz gopro. Dzięki temu, możemy na kokpit wrzucić np. informację z naszej mapy.


Dane techniczne Triumph Tiger 900 GT

Osiągi

Moc max.
95.2 KM / 8750 rpm
Max. moment obrotowy
87 Nm / 7250 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
20 L

Silnik

Typ
Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność skokowa
888 ccm
Stopień sprężania
11,27:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1556 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
192 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
212 kg
Rama
Rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramy
Wysokość siodełka
830 mm

Zawieszenie

Przód
Odwrócone 45 mm widelce Marzocchi z ręcznym ustawieniem tłumienia odbicia i ugięcia, zakres ruchu 180 mm.
Tył
Tylny amortyzator Marzocchi, ręczna regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, zakres ruchu koła 170 mm.

Hamulce

Przód
2x320mm, 4 tłoczkowe zaciski, Monobloc Brembo Stylema
Tył
1x255mm, Brembo
Abs
Tak

Eksploatacja Triumph Tiger 900 GT

Opony

Opona przód
100/90-19
Opona tył
150/70R17

Yamaha MT-07 (2018)Triumph Tiger 900 GT (2020)

Harley-Davidson FXDR 114 (2019)Triumph Tiger 900 GT (2020)

Harley-Davidson Fat Bob 107 (2018)Triumph Tiger 900 GT (2020)

BMW K 1200RS (1997 - 2005)Triumph Tiger 900 GT (2020)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności