Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 2

Opinie o Triumph Tiger 800 XRx

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: gav
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: tiger
świetny motocykl zarówno na dojazdy do pracy jak i na dalekie wojaże po bezdrożach. Silnik jak na 800 ccm nie ma równych w tej klasie. Do tego motocykl bezawaryjny. Motocykl znajomego dostał mocno po d... na pustyniach Maroka i dzielnie znosił takie katusze. Jeździłem i zdecydowanie polecam !
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 5.50

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Triumph Tiger 800 XRx

Minimalne: 3.70

Średnie: 5.50

Maksymalne: 6.69

Recenzja: Triumph Tiger 800 XRx


Triumph wpycha się do segmentu gdzie do tej pory bezsprzecznie rządziło BMW ze swoimi GS'ami. Tiger 800 od samego początku był mocnym i konkretnym uderzeniem - lekki, zwinny i (moim zdaniem) najlepiej wyglądający z całej grupy motocyklowych suv'ów. Moja przygoda z nim trwała 1000 km - posłuchajcie opinii. 

To co rzuca się w oczy

Aparycja mniejszego z tygrysów rzuciła mi się oczy już 4 lata temu - bezsprzecznie wyróżniał się na tle konkurencji. Normalnie takie motocykle niespecjalnie zajmowały moją uwagę, może przez to, że ich główni przedstawiciele nie należeli do urodziwych. BMW F800GS ze swoim zezem rozbieżnym, cykopowaty Versys, nijaki V-strom i spłaszczona Tenere. To nie były motocykle które chciałbym mieć w garażu ze względu na wygląd. Tygrys do mnie przemówił. Wyłupiaste oczy, zwarta budowa i smukła linia - tak, patrząc na ten motocykl z tyłu kręgosłupa migotała nieśmiała myśl... jak się nim jeździ? 

Pierwsze wrażenia

Jak sprawdzać to od razu na całego, nowego testowego Tigera odebrałem z Warszawy i od razu ruszyłem w trasę liczącą 500 km, z czego tylko 30 minut udało mi się przejechać w pełnym słońcu. Oprócz tego było sporo silnego wiatru i kilka oberwań chmur - czyli prawdziwy żywioł naszego Trampka!

Co mnie zaskoczyło w tigerze przy pierwszym kontakcie? Przede wszystkim mega czuła reakcja na gaz. To jak ten motocykl agresywnie wkręca się na obroty totalnie przeczy spokojemu charakterowi enduro. To jest aż niepoważne, zobaczcie jak on reaguje na manetkę gazu chociażby na postoju. Chcesz lekko ruszyć? Tiger od razu wskoczy na 4000 rpm.

Trasa

Jak przystało na motocykl szosowy dalekiego zasięgu - Tiger jest wygodny. Kanapa przyjemnie opiekuje się naszymi czterema literami a kierownica mile leży w dłoni. Długie gonienie po autostradzie umila tempomat. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, komputer pokładowy obsługujemy szybko i sprawnie. Jedynie zmiana trybu pracy silnika wymaga od nas wyciągnięcia ręki w stronę wyświetlacza LCD. Ten z kolei jest jasny i choć nie powala ekstrawaganckim wyglądem, to wszystkie informacje podaje w sposób czytelny i miły dla oka. 

Tiger 800 posiada trzy cylindrową jednostkę o mocy 95 KM to najwięcej w tej klasie. Średni zakres obrotów i żwawa reakcja na każde dodanie gazu sprawia, że Tygrys chętnie zbiera się do sprintu. Jadąc w trasie przy 100km/h w zasadzie nie istnieje konieczność redukcji biegów aby sprawnie wyprzedzić - motocykl oferuje nam wystarczający zapas mocy. 

Czajnik 

Po odpaleniu pierwszy raz triumpha w moich oczach pojawiły się łzy - jak doszło do tego, że motocykl o pojemności 800ccm brzmi jak czajnik z gotującą się wodą. Co się stało z tym światem, gdzie popełniliśmy błąd?

Ruszasz i słyszysz, jak czajnik piszczy coraz głośniej. Zaraz mu się skończy para. Totalnie nic nie zapowiada tego, co stanie się za chwilę. Żaden ekolog nie kręci powżyej 6.000 obrotów, A kiedy my to zrobimy, charakter tigera całkowicie się zmienia. Cienki jak moja wypłata pisk zmienia się w rosnący jazgot. 
Trzycylindorwy silnik odżywa i słusznie daje ognia do pieca - tygrys transportuje nasze zaciśnięte pośladki w nieznane, ciesząc nas odpowiednim zapasem mocy. 

Minusy

Tiger 800 choć jest bardzo udanym motocyklem to nie idealnym - czego mi zabrakło? Przede wszystkim przednia owiewka jest nie wystarczająca na autostradę i biker jest bardzo podatny na wszelkie podmuchy wiatru. Kupując Triumpha od razu warto ten element wymienić na akcesoryjny. Kolejna rzecz - to już raczej drobnostka... w wersji XRx mamy do dyspozycji lepszy komputer podkładowy, tempomat, abs, kontrole trakcji i... gniazdo zapalniczki. Praktycznie już wszystkie urządzenia są ładowane poprzez usb, więc Brytyjczycy trochę się z tym spóźnili. 

XRx low rider

Nasza wersja posiadała nie tylko bardziej rozbudowaną elektronikę od podstawowego modelu XR, ale także obniżone zawieszenie. Ha, fajny bajer nie? Chciałeś mieć BMW ale wdrapywanie się na nie przysparza zbyt wiele problemów? Jeżeli chcesz mieć motocykl szosowy, który lubi odwiedzać szutry, ale niekoniecznie piach - to Tiger 800 XRx low będzie w sam raz dla Ciebie. Kanapa w tym motocyklu jest zawieszona na normalnej dla ludzi wysokości, manewrowanie tym motocyklem, zjeżdżanie po chodnikach i nagłe zatrzymywanie się - nie spowoduje gleby poprzez brak oparcia nogi. Dla mnie bajka. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Yamaha XT 660R (2004 - 2014) vs Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Yamaha XT 660R (2004 - 2014)Triumph Tiger 800 XRx (2015)

BMW F 800GT 2013 vs Triumph Tiger 800 XRx (2015)

BMW F 800GT 2013Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Kawasaki Z1000SX 2014 vs Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Kawasaki Z1000SX 2014Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Husqvarna FS 450 (2014) vs Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Husqvarna FS 450 (2014)Triumph Tiger 800 XRx (2015)

Dane techniczne Triumph Tiger 800 XRx

Osiągi

Moc max.
95 KM / 9250 rpm
Max. moment obrotowy
79 Nm / 7850 rpm
V-max
210 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Hamulce

Przód
2 x 308 mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 255 mm, 1 tłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Silnik

Typ
Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
Pojemność skokowa
800 ccm
Średnica × skok tłoka
74.1 x 61.9 mm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1530 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
191 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
215 kg
Rama
Stalowa

Zawieszenie

Przód
Showa 43 mm upside, skok: 180mm
Tył
Showa monoshock, 7 stopniowa regulacja

Eksploatacja Triumph Tiger 800 XRx

Opony

Opona przód
100/90­-19
Opona tył
150/70 R17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.7
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu