Spalanie: 4.65
Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Triumph Street Scrambler 900

Minimalne: 3.60

Średnie: 4.65

Maksymalne: 5.90

Opinie o Triumph Street Scrambler 900

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 4.0
Hamulce: 3.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 4/5 | Autor: DxE
Przyjemny motocykl, z nastawieniem na lekki szuterek
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Triumph Street Scrambler

Tak jak w mediach panuje szał na zdrowy tryb życia i ekożarcie, tak w motocyklówce każdy producent musi mieć w swojej ofercie wszędołaza. To nie oznacza, że za chwilę na ulicach będzie pełno pojazdów tego typu, ale żadna z marek nie chce być poza trendem.

900ccm

Scrambler kojarzy mi się raczej z lekkim sprzętem o nieco większym prześwicie i na kostkowych oponach.  Powoli ewoluuje to w stronę customizacji i nawet motocykle, które narodziły się jako cruisery, zostają scramblerami. Triumph nie budował swojego wszędołaza od podstaw, wziął to co miał już dobre i zrobił z tego najlepszy użytek dodając kilka nowych elementów. 

Otrzymaliśmy więc motocykl o sporej pojemności silnika, jednak o wąskiej talii. Moc jak to w triumphie nastawiona jest na moment obrotowy, nie na konie mechaniczne i tak - dwucylindrowy silnik generuje na spokojnie 80 Nm, dostępny od samego dołu. To sprawia, że elastyczność silnika na każdym przełożeniu jest więcej niż zadowalająca, jest wręcz przyjemnie wysoka. 

Nowoczesna technologia 

Street Scrambler wyposażony jest w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, mamy więc do dyspozycji ABS i kontrolę trakcji. Można się tych systemów bardzo szybko pozbyć (wyłączyć) i wówczas, po wjechaniu na szutr, motocykl chętnie zrywa przyczepność przy każdym gwałtowniejszym dodaniu gazu. Niech żyją niutonometry! 

W momencie, kiedy znudzi nam się rozrywkowa jazda, znowu włączamy wszystkie elektroniczne kagańce i cieszymy się dynamiczną i bezpieczniejszą jazdą. 

Spalanie mile zaskakuje 

Ciekawostka, jak na tak dużą pojemność i wcale nie najniższą wagę - triumph zadowala się bardzo przyzwoitymi ilościami paliwa. Normalna jazda - 4.5 L, rozrywkowe latanie po górskich serpentynach z nastawieniem na zmuszanie silnika do cięższej pracy - 5.8L. 

Street

Mimo kostkowych opon i wysoko poprowadzonych (do tego nieźle brzmiących) tłumików, Scrambler pozostaje motocyklem delikatnie uterenowionym, co producent zaznacza w nazwie przedrostkiem street - i bardzo dobrze. Nie ma tutaj na siłę wmawiania nam, że to sprzęt offroadowy. Triumph świetnie radzi sobie na szosie, dynamicznie przyspiesza i mimo kostkowym opon nadspodziewanie dobrze radzi sobie w zakrętach, a kiedy przyjedzie nam ochota - możemy zjechać na nieco mniej utwardzone drogi a co odważniejsi spróbują się nie zakopać na plaży. Tyle w temacie offroadu. 

Wracając do tłumików, posiadają one specjalne osłony - więc nie oparzymy się. Jednak ciepło spalin, uciekających z silnika do atmosfery będzie odczuwalne, warto jeździć w wysokich butach. 

Podsumowanie

W dniu premiery Triumph Polska życzył sobie zostawienia 44 900 zł, aby móc wyjechać z salonu nowiutkim Street Scamblerem 900. Z pewnością nie jest to mała kwota za motocykl, jednak ciężko znaleźć scramblera który jest tani. Triumph robi coraz ciekawsze motocykle, przykładając się do jakości i dbałości o szczegóły.

Dane techniczne Triumph Street Scrambler 900

Osiągi

Moc max.
55 KM / 5900 rpm
Max. moment obrotowy
80 Nm / 2850 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
12 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność skokowa
900 ccm
Stopień sprężania
10.55:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1446 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
206 kg
Rama
rama rurowa, stalowa, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
KYB 41 mm, skok 120 mm
Tył
podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm

Hamulce

Przód
1 x 310mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin
Tył
1 x 255mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin
Abs
Tak

Eksploatacja Triumph Street Scrambler 900

Opony

Opona przód
100/90-18
Opona tył
150/70-R17

Ducati Scrambler 800 Icon (2015)Triumph Street Scrambler 900 (2017)

Yamaha XTZ 660 Ténéré (1991 - 1999)Triumph Street Scrambler 900 (2017)

Kawasaki ZR-7 750 (1999 - 2004)Triumph Street Scrambler 900 (2017)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Triumph Street Scrambler 900 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności