Triumph Rocket 3 TFC - Dowód na to, że duże jest lepsze!

Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia dla zastosowania silnika o pojemności 2458 cm³ w motocyklu. A jednak - właśnie taki silnik nadali ludzie z brytyjskiego Triumpha swojemu nowemu dziełu. Rocket 3 TFC będzie tym samym produkcyjnym motocyklem o największym silniku. Co jeszcze warto o wiedzieć o tym motocyklu?

Pierwsze wzmianki na temat Rocket 3 pojawiły się w styczniu 2019. Motocykl był bohaterem min. lutowego odcinka MB.News, ale wtedy wiadomo było o nim jedynie, że będzie oto limitowana edycja wykończona na poziomie premium. Na początku maja Triumph ujawnił więcej szczegółów odnośnie tej nietuzinkowej konstrukcji.

Trzy końcówki tłumika od razu tłumaczą z czym ma się tu do czynienia.

W stosunku  do poprzednika silnik został powiększony do 2458 cm³. Jest to jak przystało na Triumpha trzycylindrowa rzędówka. Silnik generuje moc 168 KM i 230 Nm. Jest to edycja limitowana, dlatego motocykl pojawi się w ilości 750 sztuk. Jednym z symboli mających świadczyć o nowym rozdziale w historii modelu jest zastąpienie rzymskiego oznaczenia III arabską cyfrą "3". Przy czym warto zauważyć, że wartość ta nie jest numeracją kolejnej wersji motocykla, a odnosi się do liczby cylindrów drzemiących w tym monstrualnym silniku.


Napęd na wał Kardana i pojedynczy wahacz to kolejne wyróżniki Rocketa 3 TFC

Stary dobry Triumph Rocket III miał swoją premierę w roku 2004. Pomysł na ten motocykl był prosty - duży cruiser, z absurdalnie dużym silnikiem - oczywiście trzycylindrowym, charakterystycznym dla brytyjskiej marki. W zestawieniu z bryłą motocykla i podwójną lampą przednią sprawiło to, że motocykl przypomina lokomotywę na dwóch kołach.W ciągu kolejnych lat Rocket nie doczekał się zbyt wielu zmian. Dopiero w przyszłym roku zadebiutuje gruntownie przeprojektowany i przekonstruowany model. A oczekiwania na niego ma nam uatrakcyjnić maszyna spod szyldu TFC.


Kokpit za pomocą Bluetooth umożliwia integrację z innymi urządzeniami, np. ze smartfonem, albo kamerką GoPro.

Powiększenie silnika to nie wszystko. Znacznie obniżono masę motocykla dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Nowa aluminiowa rama, jednoramienny wahacz, liczne elementy z karbonu, czy tytanowe wtryski. Wrażenie robi również elektronika. Kontrola trakcji, cornering ABS, quickshifter, autoblipper, tempomat, bezkluczykowy zapłon. Motocykl obsługuje się za pomocą efektownego wyświetlacza z licznymi opcjami uprzyjemniającymi i ułatatwiającymi korzystanie z motocykla.

Cena Triumph Rocket 3 TFC to 29 000$. W przeliczeniu na złote po obecnym kursie oznacza to ponad 110 000 zł. Dostawy motocykla do szczęśliwych nabywców mają się odbyć w grudniu 2019 roku. W serii TFC zapowiedzaino także specjalną wersję Thruxtona