Triumph Daytona Moto2 765 - nowe otwarcie w świecie sportowych motocykli?

Rok 2019 to ważny czas dla Triumpha. Silniki tego producenta zaliczyły - chyba można to już powiedzieć - bardzo udany debiut w klasie Moto2, a kolejne motocyklowe nowości wzbudzają coraz więcej emocji. Nie inaczej jest tym razem z sportowym następcą lubianej i nieobecnej od kilku lat Daytony.

23 sierpnia przy okazji brytyjskiej rundy MotoGP na torze Silverstone, Triumph zaprezentował długo oczekiwany model swojego sportowego motocykla - Daytona Moto2 765 Limited Edition. Jest to wersja limitowana motocykla, który w przyszłości trafi do szerszej dystrybucji.


Motocykl bazuje oczywiście na przygotowanym przez Triumpha trzycylindrowym silniku o pojemności 765 cm³ o mocy 128 KM. Za jego opracowanie odpowiadał ten sam zespół, który wprowadzał Triumpha do świata wyścigów Moto2. Podobny silnik już od dwóch lat znajduje się w nakedzie Triumph Street Triple 765 RS, ale na rzecz Daytony został dodatkowo zmodyfikowany. Pozwoliło to przesunąć moment odcięcia obrotów o 600 rpm, czyli do 13 250 rpm .


Limitowana edycja nie może się obyć bez specjalnego wyposażenia. Zawieszenie Öhlins (widelec NIX30 i amortyzator TTX36), hamulce Brembo Stylema i układ wydechowy Arrow. Owiewki wykonane są z włókna węglowego. Motocykl - jak przystało na sportowy sprzęt - jest jednoosobowy, a opony są gotowe do kręcenia czasów na torze - są to Pirelli Supercorsa SP.

Powstanie 1530 sztuk motocykla w dwóch seriach - 765 egzemplarzy na USA i Kanadę (schemat kolorystyczny z czerwonymi detalami), oraz drugie tyle na resztę świata. Dla rynku brytyjskiego zarezerwowane jest 120 sztuk Daytony. Motocykl wejdzie do sprzedaży na początku 2020 roku.