Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)

Nazwę "Daytona" wielu kojarzy z mekką motorsportu - torem wyścigowym na Florydzie, na którym rozgrywane są chociażby wyścigi NASCAR. Czerpiąc z legendy tego miejsca trudno wyobrazić sobie trafniejszą nazwę dla motocykla sportowego niż właśnie Daytona. Prezentujemy rasowy, sportowy motocykl od Brytyjczyków! 

Prace nad nowym, sportowym motocyklem Triumpha trwały od marca 2002 roku. Swoją premierę pierwsza Daytona 675 miała w czasie NEC International Motrocycle and Scooter Show w 2005 roku. Daytona 675 w 2006 roku zastąpiła swoją wcześniejszą wersję z silnikiem o pojemności 650 cm³. Triumph stawia w tym motocyklu na unikatowość - w przeciwieństwie od większości sześćsetek seria Daytona posiada silnik trzy-, a nie czterocylindrowy.

W 2009 roku model przeszedł ponad 50 udoskonaleń technicznych. Zmienił się wygląd przedniej owiewki i kierunkowskazów, zmniejszono masę, zwiększono moc. Motocykl dostosowano pod Triumph OEM i umożliwiono stosowanie quickshiftera. Kolejna znacząca modyfikacja modelu miała miejsce w 2013 roku.

Triumph Daytona 675R różni się w stosunku do standardowej wersji niewiele. Silnik pozostał ten sam co w Daytonie z 2013 roku. Skupiono się głównie na bardziej prestiżowym wyposażeniu. Przednie hamulce pochodzą od Brembo, zawieszenie od Öhlinsa, a przedni błotnik jest z włókna węglowego. W standardzie dołączony jest quickshifter. Daytona 675R oferuje inne malowania i różniący się wyglądem kokpit motocykla.

Wersja naked tego modelu Daytony to Triumph Street Triple 675R.