Opinie o Triumph Daytona 675R

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 2

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 5.0
rozwiń
Spalanie: 6.50
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Triumph Daytona 675R

Minimalne: 5.30

Średnie: 6.50

Maksymalne: 7.50

Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)

Nazwę "Daytona" wielu kojarzy z mekką motorsportu - torem wyścigowym na Florydzie, na którym rozgrywane są chociażby wyścigi NASCAR. Czerpiąc z legendy tego miejsca trudno wyobrazić sobie trafniejszą nazwę dla motocykla sportowego niż właśnie Daytona. Prezentujemy rasowy, sportowy motocykl od Brytyjczyków! 

Prace nad nowym, sportowym motocyklem Triumpha trwały od marca 2002 roku. Swoją premierę pierwsza Daytona 675 miała w czasie NEC International Motrocycle and Scooter Show w 2005 roku. Daytona 675 w 2006 roku zastąpiła swoją wcześniejszą wersję z silnikiem o pojemności 650 cm³. Triumph stawia w tym motocyklu na unikatowość - w przeciwieństwie od większości sześćsetek seria Daytona posiada silnik trzy-, a nie czterocylindrowy.

W 2009 roku model przeszedł ponad 50 udoskonaleń technicznych. Zmienił się wygląd przedniej owiewki i kierunkowskazów, zmniejszono masę, zwiększono moc. Motocykl dostosowano pod Triumph OEM i umożliwiono stosowanie quickshiftera. Kolejna znacząca modyfikacja modelu miała miejsce w 2013 roku.

Triumph Daytona 675R różni się w stosunku do standardowej wersji niewiele. Silnik pozostał ten sam co w Daytonie z 2013 roku. Skupiono się głównie na bardziej prestiżowym wyposażeniu. Przednie hamulce pochodzą od Brembo, zawieszenie od Öhlinsa, a przedni błotnik jest z włókna węglowego. W standardzie dołączony jest quickshifter. Daytona 675R oferuje inne malowania i różniący się wyglądem kokpit motocykla.

Wersja naked tego modelu Daytony to Triumph Street Triple 675R.

Dane techniczne Triumph Daytona 675R

Osiągi

Moc max.
126.0 KM / 12500 rpm
Max. moment obrotowy
74.0 Nm / 11900 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
17.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, rzędowy, trzycylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą, 12 zaworów
Pojemność skokowa
675.0 ccm
Układ zasilania
sekwencyjny EFI (elektroniczny wtrysk paliwa)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch O-Ring

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2045 x 695 x 1112 mm
Rozstaw osi
1375 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
167.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
187.0 kg
Rama
aluminiowa, podwójne dźwigary, rama pomocnicza odlewana ciśnieniowo

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down Öhlins, 43mm, NIX30, skok 120 mm
Tył
zawieszenie Öhlins TTX36, dwururowy monoshock z piggy back, skok 133 mm

Hamulce

Przód
2x pływająca tarcza 310 mm, Brembo czterotłoczkowe zaciski mono-block montowane radialnie
Tył
pojedyncza arcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk Brembo
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +2kg)

Eksploatacja Triumph Daytona 675R

Opony

Opona przód
120/70 ZR 17
Opona tył
180/55 ZR 17

Układ Smarowania - Olej

Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Układ chłodzenia

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)Triumph Street Triple 765 RS (2017)

Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)Triumph Street Triple 765 R (2017)

Kawasaki ZX-6R 636 (2005 - 2006)Triumph Daytona 675R (2013 - 2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności