Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Opinie o Triumph Bonneville 1200 Bobber

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: dev
Mega przyjemna maszyny. Fenomenalny silnik i styl
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Spalanie: 6.00

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Triumph Bonneville 1200 Bobber

Minimalne: 4.50

Średnie: 6.00

Maksymalne: 7.00

Triumph Bonneville 1200 Bobber

Podczas gdy w Polsce wiosna miała zamiar się dopiero wprowadzać nam udało się wyruszyć do gorącej Malagi sprawdzić tamtejsze kręte, górskie drogi na klasycznych motocyklach Triumpha. Premier było kilka ale dla mnie liczył się przede wszystkim jeden motocykl.

Bobber!

Bobber to styl motocykla, który powstał i funkcjonował jako custom. Coś takiego nie występowało w sposób naturalny w cennikach salonów motocyklowych. Styl bobbera, czyli odchudzony, zminimalizowany design, nisko osadzone siodło i ścięty tył - zaczął trafiać do coraz większej grupy ludzi (do mnie także!). Nic dziwnego, że producenci zapragnęli mieć coś takiego w swoich salonach. Nowy motocykl, który już wygląda jak custom. 

Wygląd

I własnie tak jest. Triumph to najstarsza obecnie działająca marka motocyklowa w Europie i wykorzystuje swoją historię, robiąc motocykle wyglądające na wskroś klasycznie.

Bobber to przykład piękna, indywidualizmu i dbałości o szczegóły.

Możemy kupić do niego milion dodatków, które odróżnią nas od innych - ale skupmy się na bazie. Dostaliśmy do testów motocykl z lakierowanym na ciemny fiolet bakiem. Niewielką, mieszczącą jedynie parę kropel benzyny łezką pomiędzy siedzeniem a kierownicą. Piękną małą łezką, która zwieńcza masywny dwucylindrowy silnik od którego odchodzą nieźle wyglądające wydechy.

Niby norma Euro4, a brzmią zadziwiająco dobrze. Owszem, szyby nie wybiją, ale lubią zabulgotać niespalonym do końca paliwem a zamiast sokowirówki, słyszmy przyjemny bas. A więc drodzy producenci motocykli - da się!

Przyjemny dla oka jest również tył. Jednoosobowa wersja (ma wyjść także dwuosobowa!) z fajnie skrojonym, wygodnym siedzeniem, wiszącym nad tylnym wahaczem. Świetnie to wygląda, a ukryte pod siedzeniem zawieszenie dodajemy temu motocyklowi bardziej surowy wygląd. Custom? 

Jazda

Po odpaleniu dwóch garów, których łączna pojemność wynosi 1200ccm ruszamy w drogę. Silnik generuje 77 KM, ale kogo to obchodzi gdy do dyspozycji mamy 106 Nm! To właśnie wysokim momentem obrotowym Bobber się odpycha i robi to tak jak powinien - dynamicznie.

Dynamicznie to trochę słabe określenie, bo wystarczy wyłączyć kontrolę trakcji, aby wyjeżdżając z każdego rodna - wyjść z lekkim uślizgiem tylnego koła! W jednej chwili, za pomocą kilku kliknięć zmieniamy się z konesera pięknych, klasycznych motocykli w badassa, który tylko czeka na kolejnego biedaka, któremu pokaże jak ta maszyna startuje spod świateł. 

Zawieszenie, układ hamulcowy?

Wybaczcie, nie skupiałem się na tym. Bo to mało istotne szczegóły w Bobberze. Na motocyklu siedzimy nisko, kierownicę mamy blisko - więc nasza sylwetka nie jest wygięta w żagiel. To wygodny motocykl, na którym przyjemnie pokonujmy kolejne kilometry. Zachowanie na zakrętach? Każdy głęboki winkiel to tarcie podnóżkami, motocykl nie wykazuje specjalnej tendencji do nerwowości i łatwo przerzucać go między zakrętami. Układ hamulcowy radzi sobie dobrze, jak na tą klasę motocykla. Reszta mnie nie interesowała. 

Męskie kopnięcie 

To na co zwróciłem uwagę poza wyglądem i frajdą z jazdy to skrzynia biegów. Nie jest ona tak aksamitna, szybka jak w japończykach. Bobber musi czuć, że chcemy zmienić bieg, musisz mu to pokazać - mocnym, męskim kopnięciem w dźwignie zmiany biegów. 

Podsumowanie

Do tej pory tylko kilka maszyn klasy cruiser mi się spodobało. Bobber dołącza do tego skromnego grona. Co go w nim wyróżnia? Po pierwsze: lekkość. Ta maszyna waży 228 kg na sucho - świetny wynik. Po drugie: przyjemnie się nim podróżuje. Po trzecie: wygląda wspaniale. Wreszcie po czwarte, gdy słoneczna niedziela się już skończy, możesz wyłączyć kontrolę trakcji i pokazać niepokornym plastikom co oznacza duży moment obrotowy. 


Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006) vs Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha XSR 900 (2016) vs Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha XSR 900 (2016)Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha XJ6 600 N 2009 vs Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha XJ6 600 N 2009Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha FJR 1300AS (2006 - 2013) vs Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Yamaha FJR 1300AS (2006 - 2013)Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Dane techniczne Triumph Bonneville 1200 Bobber

Osiągi

Moc max.
77 KM / 6100 rpm
Max. moment obrotowy
106 Nm / 4000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
9.1 L

Podwozie

Rozstaw osi
1510 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
228 kg
Rama
Stalowa

Zawieszenie

Przód
KYB 41 mm, skok 90 mm
Tył
KYB monoshock, regulacja

Hamulce

Przód
310 mm disc, Nissin 2 tłoczkowy zacisk.
Tył
255 mm, jedno tłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Silnik

Typ
Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą. SOHC
Pojemność skokowa
1200 ccm
Średnica × skok tłoka
97.6 x 80 mm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielo tarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Triumph Bonneville 1200 Bobber

Opony

Opona przód
100/90-19
Opona tył
150/80 R16

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!