Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 23

Opinie o Suzuki GSX-R 1000 K7

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: stratos
piekielna maszyna odporna na debilizm:)))odpowiednio serwisowana na pewno odplaci sie spora dawka adrenaliny.polecam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Bolo
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)

Spalanie: 7.27

Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Suzuki GSX-R 1000 K7

Minimalne: 5.53

Średnie: 7.27

Maksymalne: 10.84

Recenzja: Suzuki GSXR1000 K7 Test


GSX-R - ikona motocykli sportowych, duma Suzuki i wizytówka dla całej marki. Od 1985 roku gixy mężnie stawiają czoła konkurencji, wracając z tej walki raz z tarczą, raz na tarczy - w tym drugim wypadku tylko po to, by przy najbliższej okazji wytoczyć kolejne działa. Prawdziwa wojna o prym w świecie litrowych superbików wybuchła w 2000 roku, a testowany przez nas Suzuki GSX-R 1000 K7 był jednym z jej najpoważniejszych następstw. 
  

Jastrzębi dziób

Już  sam wygląd motocykla mówi nie pozostawia złudzeń - to jest poważny gracz. Ostro pociągnięta przednia owiewka połączona z lampą w której mamy charakterystyczną soczewkę. Centralnie umieszczona pojedyncza lampa to element rozpoznawczy gixxów. W tym roczniku mamy bardzo lekko narysowany zadupek, z wbudowanymi kierunkowskazami i dwa potężne kominy. Wówczas każdy litr miał tłumiki schowane pod zadupkiem - ale nie Suzuki.

Herkules klasy 1000ccm

Jednak to, co najważniejsze kryje się pod owiewkami. Silnik dostał nowe tłoki, tytanowe zawory, a pracą wtrysków zarządza nowsza generacja systemu SDTV. Kanały dolotowe powiększono o 10%, a wylotowe o 20%. To wszystko dało bardzo konkretny efekt.

Silnik generuje 185 KM a przy dynamicznym doładowaniu jest ich aż 195!

Do tego potężny moment obrotowy wynoszący 116,7 Nm który po przekroczeniu 10.000 rpm potrafi przesunąć pół osiedla. Wszystko to przy zachowaniu niskiej masy motocykla na poziomie 172 kg bez płynów. Czyli mniej więcej tyle - ile ważyły 7 lat wcześniej 600-tki. Mit o topornych litrach właśnie przestał istnieć.  

Same suche liczby potrafią przyspieszyć nasze bicie serca - ale prawdziwe wrażenia czekają nas po przekręceniu kluczyka. Ten model zasłynął z silnika który ma najlepszy dolny i średni zakres obrotów. Moc jest dostępna bardzo szybko i jest z nami aż do końca. Tam gdzie inne litry drzemią (Yamaha R1) i czekają na większe otwarcie przepustnicy - GSX-R dziarsko wyrywa do przodu, pozostawiając konkurencję w niemym osłupieniu, a nim one minie - my będziemy już kilkadziesiąt metrów z przodu. Tutaj nie ma żadnej przerwy - czysta, niczym nieokiełznana moc. Takiego czucia mocy nie zapewni nam żaden inny motocykl z tamtych lat.

GSX-R przebijał R1 o 6 KM i był o 5 kg lżejszy. Komu należała się korona?

Zarzuć kotwicę

Kosmiczne przyspieszenie potrzebuje bardzo skutecznego układu hamulcowego. 310 mm, pływające tarcze i 3 tłoczkowe zaciski. Ten zestaw to jeden z najlepszych w swojej klasie. Ustępuje jedynie i to delikatnie - hamulcom z R1. Siła hamowania jest imponująca i za każdym razem gdy naciśniemy klamkę - mamy wrażenie, że wyhamujemy motocykl momentalnie z każdej prędkości.  Tylna tarcza to w zasadzie element pomocniczy - 220mm i jednotłoczkowy zacisk.

Mniej gadania, więcej jeżdżenia!

Suzuki było ostatnim producentem, który wprowadził do swoich litrowych przecinaków kontrolę trakcji i ABS. Nastąpiło to jednak znacznie później - w 2007 roku elektronika ograniczyła się do możliwości wyboru 3 map zapłonu oraz wskaźnikowi zapiętego biegu. Dostępne są mapy: na tor mokry, wilgotny i suchy. To ewidentne przesłanie, do czego został stworzony ten motocykl.

Siła hamowania jest imponująca - mamy wrażenie, że wyhamujemy motocykl momentalnie z każdej prędkości

Król jest jeden?

W 2007 roku jedynym prawdziwym konkurentem dla nowego gixxa był także debiutujący model Yamahy R1.  Zarówno Honda jak i Kawasaki swoje nowe modele zaprezentowały rok później. Produkując 195 KM nowy GSXR okazał się mocniejszy o 6 KM i lżejszy o 5 kg od R1. W praktyce okazało się także, że równo oddawana moc gixxa to ogromny atut wpływający na jego ogólną charakterystykę. Tutaj na nic nie trzeba czekać - wrażenia mamy od samego dołu. Istotnym elementem była także cena nowego motocykla - o 6 tys. zł mniej niż Yamaha.

Jak myślicie, kto zgarnął koronę? 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008) vs Suzuki GSX-R 750 (2011 - 2017)

Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)Suzuki GSX-R 750 (2011 - 2017)

Kawasaki ZX-7R 750 Ninja (1996 - 2003) vs Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)

Kawasaki ZX-7R 750 Ninja (1996 - 2003)Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)

Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008) vs Triumph Bonneville T120 (2016)

Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)Triumph Bonneville T120 (2016)

Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008) vs KTM 690 Duke (2008 - 2011)

Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)KTM 690 Duke (2008 - 2011)

Dane techniczne Suzuki GSX-R 1000 K7

Osiągi

Moc max.
190.0 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
117.0 Nm / 10000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
2.8 s
V-max
298.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.5 L

Silnik

Typ
rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.6 ccm
Średnica × skok tłoka
73.4 x 73.4 mm
Stopień sprężania
12.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2045 x 720 x 1130 mm
Rozstaw osi
1415 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
172.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
192.0 kg
Rama
aluminiowa

Zawieszenie

Przód
odwrócony widelec teleskopowy, tłumienie olejowe, skok 125 mm
Tył
wahacz wleczony, sprężyna śrubowa, tłuienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 310 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Suzuki GSX-R 1000 K7

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
190/50 ZR17

Układ Smarowania - Olej

Zalecana klasa lepkości
10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
O-Ring, #530