Spalanie: 4.71
Dodaj
Ilość raportów: 68

Spalanie Suzuki GS 500

Minimalne: 4.05

Średnie: 4.71

Maksymalne: 6.05

Opinie o Suzuki GS 500

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 69

Silnik: 4.4
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 3.8
Ocena: 3/5 |
Jeżdżę GS-em już 4 sezon. Mogę go polecić dla początkującego motocyklisty, ponieważ jest tani w eksploatacji i wybacza błędy. Niestety szybko się nudzi z powodu małej mocy silnika.
Planowałem go zmienić już po 2 sezonach na coś mocniejszego, ale brak funduszy spowodował, że jest ze mną tyle czasu. W końcu lepszy rydz niż nic :)
Odpowiedz | Przydatna (40) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 4/5 |
Moja opinia - motocykl świetny. Nie wymaga ciągłych wizyt u mechanika, trzeba tylko pilnować oleju. Genialny na początek, sporo wybacza - przy braku doświadczenia pewnie nie jednemu uratowało to tyłek. Części do tego są wszędzie. Prowadzenie przyjemne, zwłaszcza, jeśli wielkością jesteś dopasowany do motocykla - to znaczy, że wygodnie Ci złapać się za bak czy trzymać kierownicę . Nie jest to demon prędkości, dźwiękiem nie rzuca na kolana, ale znakomity do oswojenia się z ruchem drogowym + może służyć jako fajny osiołek na dojazdy do pracy.
Odpowiedz | Przydatna (10) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Dobry stary motor polecam
Odpowiedz | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Mam egzemplarz z 2007 roku od 3 lat. Było to moje pierwsze moto. Motocykl świetny na początek, wybacza dużo błędów. Nie miałem żadnych awarii, jedynie wymiana części eksploatacyjnych. Moto bardzo wygodne i praktyczne, mało pali, wystarczająco dynamiczny do "zwykłej" jazdy (demonem prędkości to on nie jest).
Dla mnie główną wadą jest przedni hamulec - jest po prostu słaby (dopiero stalowy oplot coś pomógł ale cudów nie ma co oczekiwać).
Kupowałem go z myślą o szybkiej odsprzedaży jednak bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, więc dalej stoi w moim garażu. Mimo że od jakiegoś czasu mam mocniejszy sprzęt to dalej lubię pojeździć na suzi.
Podsumowując, poza przednim hamulcem nie widzę żadnych innych wad, serdecznie wszystkim polecam jeśli wahają się nad zakupem.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Przyjemne moto, proste w konstrukcji, tanie do kupna i tanie w eksploatacji, dlatego dobre na początek. Większość rzeczy można w nim zrobić we własnym zakresie. Niewielka moc, za to idealnie pasuje na kat. A2, na jazdę miejską i podmiejską wystarcza, dopiero w trasie można odczuć pewien niedostatek, szczególnie z pasażerem. Silnik jest wytrzymały, mimo pojemności daje radę bez chłodnicy, nawet w upalne dni. W dobrych rękach zrobi ponad 200k przebiegu. Pozycja za kierownicą ma trochę sportowego charakteru, chodź jest wygodna na codzień. Niewielkie gabaryty pozwalają sprawnie poruszać się po mieście i wąskich uliczkach, zaś niska pozycja kanapy niweluje dość sporą masę własną motocykla. Spalanie w okolicy 5l + trochę oleju jest zadowalające. Podsumowując sprzęt do polecenia, szczególnie jako „coś większego” na przesiadkę z 50ki lub 125ki.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Polecam, ale tak naprawdę tylko dla początkujący motocyklistów lub drobnej budowy osób. Niezawodność to cech charakterystyczna dla GS-ki :) każdy może być pewny jakości wykonania podzespołów. Jedyne mankamenty to niechlujnie wykonane spawania ramy :/
Podsumowując polecam :)
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Wieczny, bezawaryjny silnik.
Części kosztują tyle co nic (podobnie, jak ubezpieczenie).
Spalanie na poziomie około 4 litrów (z rekordem 3,3).
Super kompan służył mi aż sześć sezonów.
Wesoła jest góra obrotomierza (powyżej 6 tysięcy), naprawdę solidny i godny polecenia dla każdego, kto chciałby mieć motocykl, a nie tylko pokazać się na "litrze".
Jedynie hamulce średniaki, ale przecież i motocykl na tor raczej nie był budowany.
Polecam!
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Jeśli to oceniać go jaki pierwszy motocykl, na którym będziemy jezdzić, to nie widać żadnych wad. Wszystko jest super. Dla nowicjusza mocy bardzo dużo i fajny moment obrotowy - nie trzeba kręcić go wysoko. Dźwięk silnika bardzo przyjemny, szczególnie na przelocie. W końcu to dwa duże gary. Zawieszenie z żelków, ale można je utwardzić. Ogólnie moto do przyjemnej spokojnej jazdy. Ja jezdziłem nim 3 lata i nigdy mnie nie zawiódł, prawie 20 tyś km najezdziłem.
Później po przesiadce na dużego bandziora GS wydawał się malutki, ale nauczył mnie jezdzić i wybaczył parę głupot, które na większym sprzęcie skończyły by się słabo.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Pancerny silnik, trochę słaby, ale delikatnie zabrzęczy, popije oleju i wiezie nas do celu. Hamulce i zawieszenie do jazdy miejskiej oraz na trasy idealne. Na torze jednak motocykl pływa a hamulce niedomagają. W porównaniu do Hondy CB 500 Suzuki bardziej wibruje podczas jazdy ale zaskoczeniem może być dużo większa łatwość i płynność podczas pokonywania zakrętów niż Hondą. Pomimo braku chłodnicy motocykl nie przegrzewa się. Posiadam od 3 sezonów i śmiało polecam
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Motocykl idealny na początek, wybacza bardzo dużo błędów i jest idealny do treningu techniki jazdy oraz wypadów ze znajomymi którzy mają nawet 600ccm. Polecam :)
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
2017-03-26 19:20:41 | Autor: Andy
Potwierdzam, fajne, lekkie i zwinne dwa koła, szczególnie przy przestawianiu po garażu :D
Ocena: 4/5 |
Polecam miałem okazje jeździć nim przez sezon naprawde przyjemna jazda nim jest i sie nie psuje z tego co sie dowiedziałem od znajomych :D polecam !!!
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Fajny jako pierwszy motocykl
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Motocykl idealny dla początkującego motocyklisty oraz dla osób z kategorią A2
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Świetny sprzęt
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Przez 3 sezony jeździłem GS-em z 1996 roku w wersji five stars z owiewkami i dzięki temu wyglądał dużo lepiej, GS jest idealny na pierwszy motocykl, przyjemnie sie prowadzi nawet mimo sporej wagi, nie jest demonem prędkości dlatego nie tak łatwo się na nim zabić hah :)
Bezawaryjny, uszczelniacze lag a poza tym tylko części eksploatacyjne w nim robiłem. Mało pali, tani w utrzymaniu, nawet zadbane egzemplarze tanie w zakupie, polecam każdemu kto nie oczekuje wielkich osiągów ani wygody. Na pierwsze moto albo na A2 polecam każdemu!
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
mysle, ze na 1. motocykl idealnie, jak sie czlowiek podszkoli to mozna wtedy cos wiekszego sobie sprawic.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 |
Dobry na początek, wybacza błędy, tani w eksploatacji oraz dający wiele frajdy z jazdy :)
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Wierny osiołek, idealny na pierwszy poważny motocykl, posiadam egzemplarz z 2005 roku i od 2 lat jestem właścicielem i jedyne co należało wymienic to uszczelki no i wiadomo płyny. Motocykl idealny na miasto, na długie trasy jest trochę meczaco jak dla mnie ale wiadomo dla chcącego nic trudnego. Części do gsa to żaden problem i to w bardzo rozsądnych cenach. Czego nie mogę znieść to kanapa z której" plecaczek" zeslizguje się na kierowcę i jest dosyć boleśnie przez to, a także brak wskaźnika paliwa, wiadomo jest rezerwa ale jak na ten rocznik to powinno się znaleźć w wyposażeniu.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
polecam ten sprzęt jeżdżę juz nim rok i jest godny polecenia do jednego mogę się przyczepić trochę sporo pali oleju ale to w gs norma wiec nie ma co się martwić
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Miałem dwa gs-y. Najmniej awaryjne sprzęty jakie miałem. I mimo wieku wcale się nie starzeje :)
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Idealny na 1 moto
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Bardzo prosty w obsłudze i mnóstwo części na rynku.
Bezawaryjny, wiele wybacza, łatwy w prowadzeniu.
Mimo swoich lat wciąż wygląda i działa bardzo dobrze.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 |
Byłem w posiadaniu GS-ki równy rok, zrobiłem w tym czasie ok. 4000km, w różnych warunkach, jeździe turystycznej i na kolanie. Moja sztuka była z 99r. i miała nalatane "podobno" 56 000km, po kupnie zmieniłem wszystkie elementy eksploatacyjne. Był to mój pierwszy poważny motocykl, nie mogę powiedzieć, że miał dynamiczny silnik, bo był po prostu mułem, miał słabe hamulce, które podczas katowania na opuszczonym lotnisku udało mi się zagotować kilka razy pod rząd, miał kiepskie zawieszenie w porównaniu do mojej Cebry F3, ale wytrzymywał dzielnie każdą moją zachciankę, zawsze wsiadałem i jechałem gdzie mi się podoba. GS500 nie zawodził nigdy, wybacza błędy, nie jest szybki, ale dla kobiety lub osoby poszukującej motocykla taniego w utrzymaniu, jednocześnie dosyć uniwersalnego nada się idealnie. Osobiście drugi raz bym go nie kupił, ale to tylko moja opinia, znam wielu zwolenników i miłośników GS'a, którzy twardo za nim stoją, dla mnie to po prostu był przejściowy, ale niezawodny motocykl. Stereotyp o "Suzuki-same stuki" nie jest mu obce, prawie każdy GS napierdziela, ale taki urok powietrzaka, pozdro :)
Odpowiedz | Przydatna (7) | Nieprzydatna (8)
Ocena: 4/5 |
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko! Miałem 2 sezony model z 1994 r na pierwszy motocykl idealny
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Polecam
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Dobry jak nikt nie ma dużych wymagań i chce tylko wsiąść i jechać. Na kat. A2 idealnie pasuje, ale jest wiele innych ciekawszych opcji do wyboru.
Miałem GSa w nowszym lifcie i nie narzekałem, niestety szybko mi się znudził.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Sprzęt idealny na A2. Tani w utrzymaniu i swoje pojechać potrafi. Pozycja jest wygodna, nie męczy i zachęca do dalszej jazdy, nawet dla wyższego motocyklisty.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Silnik mógłby być troszkę cichszy
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 4/5 |
generalnie jako pierwsze moto na pełne A zdecydowanie się nie nadaje. Brak mocy katastrofalny! Oprócz tego nie ma strasznych wad.
Jeśli ktoś nie jest fanem połykania prędkości to polecam....
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (8)
rozwiń

Dane techniczne Suzuki GS 500

Osiągi

Moc max.
46 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
39 Nm / 7800 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
5.5 s
V-max
185 km/h

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2080 x 800 x 790 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
174 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
192 kg
Rama
Stalowa, podwójna, zamknięta

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 37 mm, skok 120 mm, od 1993 r regulacja napięcia wstępnego sprężyn
Tył
wahacz wleczony, stalowy, pojedynczy elementy tłumiąco-resorujący, skok 115 mm

Hamulce

Przód
Pojedyncza pływająca tarcza o średnicy 310 mm, dwu tłoczkowy zacisk
Tył
Pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, dwutłoczkowy zacisk
ABS
Brak

Silnik

Typ
dwucylindrowy, rzędowy DOHC
Pojemność skokowa
487 ccm
Stopień sprężania
9:1
Układ zasilania
gaźnik

Eksploatacja Suzuki GS 500

Opony

Opona przód
110/70-17
Opona tył
130/70-17
Ciśnienie z przodu
brak danych
Ciśnienie z tyłu
brak danych

Honda CB 500 (1996 - 2003)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Yamaha XJ 600 Diversion N (1994 - 2004)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności