Dziś Honda pokazała na rok 2021 siedem odświeżonych modeli: trzy motocykle, cztery skutery. I choć zabrakło spektakularnych premier, to nie ma co narzekać. Stylowa Honda CB 1000R, mocniejsza Honda CB 125R, idealna na początek NC 750 i X-ADV. Terenowy skuter Hondy to maszyna, która nadal uwodzi fantazję i agresywnością!
X-ADV ma dostarczyć równie wiele wrażeń podczas jazdy po mieście jak i na nieutwardzonej drodze. Stąd w modelu solidne zawieszenie (z przodu widelec upside-down o średnicy lag 41 mm) i kostkowe opony. Ale to tylko jedno oblicze tej nietuzinkowej maszyny. W przypadku Honda X-ADV zmiany są podyktowane nie tylko koniecznością spełniania norm Euro5. Model przeszedł gruntowną przemianę, a najważniejsze zmiany to:
- więcej mocy,
- wyższe obroty maksymaln,
- poprawione przełożenia skrzyni biegów,
- zarządzanie pracą silnika za pomocą elektronicznej przepustnicy (TBW),
- 4 domyślne tryby jazdy,
- udoskonalona i rozszerzona kontrola momentu obrotowego (HSTC),
- przekonstruowana ram,
- całkowicie nowe nadwozie,
- przeprojektowana kanap,
- większy pojemnościowo schowek pod kanapą,
- nowy, mniejszy schowe,
- 5-calowy wyświetlacz TFT,
- system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control System.
Czym się tu ekscytować? Skuter Hondy to taki jednośladowy odpowiednik SUV'a - zarówno pod względem solidności konstrukcji, komfortu, osiągów i ceny. Bo cena to około 50 000 zł. Przeszkoda trudna do pokonania, ale takie zabawki potrafią to wynagrodzić.