Nowa Honda X-ADV - prawdziwy SUV w świecie skuterów.

Dziś Honda pokazała na rok 2021 siedem odświeżonych modeli: trzy motocykle, cztery skutery. I choć zabrakło spektakularnych premier, to nie ma co narzekać. Stylowa Honda CB 1000R, mocniejsza Honda CB 125R, idealna na początek NC 750 i X-ADV. Terenowy skuter Hondy to maszyna, która nadal uwodzi fantazję i agresywnością!

X-ADV ma dostarczyć równie wiele wrażeń podczas jazdy po mieście jak i na nieutwardzonej drodze. Stąd w modelu solidne zawieszenie (z przodu widelec upside-down o średnicy lag 41 mm) i kostkowe opony. Ale to tylko jedno oblicze tej nietuzinkowej maszyny. W przypadku Honda X-ADV zmiany są podyktowane nie tylko koniecznością spełniania norm Euro5. Model przeszedł gruntowną przemianę, a najważniejsze zmiany to:

  • więcej mocy,
  • wyższe obroty maksymaln,
  • poprawione przełożenia skrzyni biegów,
  • zarządzanie pracą silnika za pomocą elektronicznej przepustnicy (TBW),
  • 4 domyślne tryby jazdy,
  • udoskonalona i rozszerzona kontrola momentu obrotowego (HSTC), 
  • przekonstruowana ram,
  • całkowicie nowe nadwozie,
  • przeprojektowana kanap,
  • większy pojemnościowo schowek pod kanapą,
  • nowy, mniejszy schowe,
  • 5-calowy wyświetlacz TFT,
  • system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control System.

Czym się tu ekscytować? Skuter Hondy to taki jednośladowy odpowiednik SUV'a - zarówno pod względem solidności konstrukcji, komfortu, osiągów i ceny. Bo cena to około 50 000 zł. Przeszkoda trudna do pokonania, ale takie zabawki potrafią to wynagrodzić.