Nowa Honda Rebel - buntownik na prawko A2!

W zeszły czwartek Honda ogłosiła odświeżenie linii modelowej małych Cruiserów, będących jednocześnie świetną propozycją dla posiadaczy prawka A2. Mowa oczywiście o nowych, buntowniczych Rebel 500 i 300.


Buntownik w dobrej cenie

Wstępnie motocykle za wielką wodą zostały wycenione na  5.999$ dla Rebel 500 i 4399$ za Rebel 300. Sama linia modelowa obfituje w szereg opcji dostępnych kolorów Motywem przewodnim dla nowego modelu jest wyrażanie samego siebie. Tak więc w jaki sposób, Honda chce na to pozwolić? Jak będzie można wyrazić siebie w tym motocyklu?


Honda po raz pierwszy zaprezentowała odświeżoną linię Rebel w Torrance, w Kalifornii (17 listopada 2016). Właśnie tam, można było ujrzeć parę wersji modelowych będących połączeniem tradycji z przełomowymi, nowymi konceptami, obiecując jednocześnie przyszłym właścicielom szerokie możliwości personalizacji motocykla. Nowy wygląd motocykli z linii Rebel to czysty mix oldschoolowego cruisera z szczyptą modernistycznego stylu.

Dziki zachód

Miejscem rozwoju dla nowej linii "buntowników" były Stany Zjednoczone - miejsce w którym zrodził się wizerunek motocyklowego twardziela. Motocykliści z dzikiego zachodu, w skórzanych kamizelkach, z długimi włosami, będący członkami gangu motocyklowego... Ojcem tudzież matką tego wizerunku stał się Harley-Davidson. Niezależnie od tego, czy wybierzemy sobie model z przed 50 lat, czy też najnowszy egzemplarz wprost z salonu nadal całość ma swój typowy, ponadczasowy wygląd i styl. Podobno prawdziwego Harley'a trzeba sobie zbudować, a nie kupić... Odwiedźcie dowolny salon HD, przekonacie się, że tak w rzeczy samej jest... 

Właśnie to staje się swego rodzaju inspiracją dla Hondy, która jednocześnie wprowadza odrobinę nowoczesności w stary, dobry styl. Lekki, poręczny, zwinny motocykl, który łatwo się prowadzi i daje dużą frajdę z jazdy - Tak uskrzydleni inżynierowie reklamują swoje nowe dziecko. Jednocześnie każdy właściciel nowego Rebela ma mieć możliwość by pójść własną drogą. Nowy model ma być pustym płótnem, na którym każdy będzie mógł namalować swoje własne wyobrażenie motocykla, dzięki możliwości customizowania go, wedle życzenia.


Odrobina PR'owego bełkotu

"Dla wielu motocyklistów, którzy dorastali w erze cyfrowej, motocykle reprezentują styl życia, sposób wyrażania swojej indywidualności. Maszyny, aby przemówić do nich, muszą odzwierciedlać to co pasowały do ​​ich stylu bycia, a jednocześnie muszą oferować możliwość dalszej indywidualizacji. Rebel 500 i Rebel 300 są proste i surowe, oferują przy tym nowatorskie i radykalne rozwiązania przy jednoczesnej minimalizacji barier utrudniających jazdę. Nie ma dosłownie niczego, poza tym czego będzie chciał właściciel motocykla, i jesteśmy przekonani, że oba modele znajdą swoich zwolenników. Jest to motocykl dla tych, którzy chcą się wyróżniać i są otwarci na nowe doświadczenia. " 

W ten sposób nowy motocykl opisuje główny manager do spraw marketingu z Honda American. 

Koniec z bełkotem, czas na garść techniki

Rebel 500 / Rebel 300, jakie są różnice?

Podstawowa to oczywiście silnik.  Większa pięćsetka, faktycznie będzie wyposażona w Twina o pojemności 471cc. Ma on zapewniać wysoki moment w niskiej partii obrotów a także gładko, liniowo oddawać moc... A Rebel 300? Ten z kolei jest zasilany przez "żywiołowego" singla 286cc. W obydwu przypadkach pozycja za kierownicą ma być rozluźnione i neutralna. Lekko wyciągnięte ramiona i podnóżki umiejscowione mniej więcej po środku motocykla. Wszechstronne Rebeliantki mają być w stanie zapewnić równie dobrą zabawę jeżdżąc zarówno powoli, jak i szybko. Mają doskonale nadawać się do wycieczek, wypadów do kawiarni, a nawet szybszego wypadu na kręte ścieżki. Niska waga, wąska rama, małe wysokości siedziska  mają oferować taką samą sprawność przy niższych prędkościach, podczas gdy spory prześwit i dobra geometria ma pozwalać na osiąganie srogich złożeń!  Zarówno Rebel 500 jak i 300 będą dostępne w wersjach bez oraz z ABS.


Ponadto już w podstawie będą dostępne następujące wersje kolorystyczne:

Rebel 500: Srebrny matowy, jasny żółty, czarny, czerwony

Rebel 500 ABS: Czarny

Rebel 300: srebrny matowy, matowa biel perłowa, czarny, czerwony

Rebel 300 ABS: Czarny


Jak na razie znamy wstępne ceny:
* Rebel 300 17 500 złotych
* Rebel 500 24 500 złotych
Które oczywiście mogą się zmienić już po nowym roku. 

Planowany termin pierwszych dostaw motocykli do dealer'ów: kwiecień 2017

Czekamy!