Norton V4 SS: 200-konny "smutas" w chromowym malowaniu! GALERIA

Zjednoczone Królestwo czasy swojej świetności ma już dawno za sobą. To samo tyczy się marki Norton - europejskiego pioniera motocykli z początków XX wieku. Ale tak jak Brytyjczycy potrafią od czasu do czasu pokazać, że mają jaja, tak i Norton potrafi zaskoczyć. Przykład? Norton V4 SS.


Brexit? Brenter please!

Norton V4 SS lśni. Motocykl w swoim oryginalnym malowaniu wygląda ekskluzywnie i prymitywnie zarazem. I oryginalnie. Projektanci postanowili wiernie odtworzyć wizję przedstawioną na rysunkach koncepcyjnych. W ten sposób świat doczekał się "smutnego sku*wiela". Całość powstała w uroczym zaciszu Donington Hall i tam też przy równo przystrzyżonym trawniku zrobiono mu te zdjęcia.

Więcej o procesie powstawania motocykla - Norton V4 - karbonowy narkotyk dla arystokratów.

To uczucie, gdy oczy łzawią, ale i tak nie da się przestać patrzeć...


Zabójczo mocne świecidełko

Moc podstawowa Nortona V4 SS to 200 KM. Pakiet wyścigowy wyciąga z silnika dodatkowe 10 KM. To wszystko przy masie 179 kg. Masę motocykla obniżono za pomocą karbonowego zbiornika paliwa, karbonowych owiewek i kół.

To jednak nie koniec! Norton oferuje pakiet sportowy - dedykowany układ wydechowy, który zmniejsza wagę motocykla o 8kg a moc zwiększa o 10KM! Tym samym na torze możemy stawić się motocyklem o mocy 220 KM i wadze 169kg! Kontrolę nad mocą ma ułatwić zaawansowana i ciągle rozwijana elektronika. Ale Norton to coś więcej niż dzika moc.

Norton łączy w sobie klasyczny design i doświadczenia z udziału w wyścigach Man TT

W Nortonie V4 SS największe wrażenie robią detale. Ręcznie wykonana rama, jednostronny wahacz, wymalowany Union Jack na zadupku i chyba najpiękniej obszyta kanapa na świecie!

Za tę kanapę ludziom z Nortona należy się medal od królowej Elżbiety

Silnik to "autorska" produkcja Nortona

Inne zabójczo piękne i mocne superbike'i ostatnich dni:

Maślane oczy, czy Yamaha R1 rn22 na kacu?

Na koniec: cena. Motocykl kosztuje 44 000 £. Wersja "podstawowa" - Norton V4 RR - bez pełnego wyposażenia i bez szałowego malowania jest dwa razy tańsza - 28 000 £. Tyle kosztuje 200 KM blichtru i prestiżu.