Premiery Ducati na rok 2017!

Witamy w świecie "Exclusive"! Tegoroczna prezentacja modeli na Eicma, zaowocowała  pojawieniem się 7 nowych modeli w ofercie!

Tendencja rynkowa...

Ducati zaobserwowało widocznie tendencje sprzedażowe swoich motocykli. W ostatnich latach najlepiej sprzedawały się najnowsze modele Ducati. Wystarczy spojrzeć na zeszły rok. Nowinka jaką był Scrambler  sprzedał się w ponad 70 egzemplarzach. W tym roku od moment wejścia na rynek nowego xDiavela S sprzedało się już blisko 90 sztuk! Tak! Ten motocykl kosztuje 106 900 polskich pesos. Ducati obecnie postawiło na nową gamę modeli, 7 zupełnie nowych motocykli... Czy sprzedaż wzrośnie więc aż tak bardzo? Przyjrzyjmy się więc co nowego wypuścili bolońscy inżynierzy na rynek.

Duży potworek po operacji plastycznej

Monster 1200 i 1200S otrzymały najnowsze silniki Testastretta 11, dzięki czemu podstawowym model jest mocniejszy o 15 koni, a model 1200S o kolejne pięć! Nadal 1200S został wyposażony w pełne zawieszenie Ohlinsa oraz zaciski Brembo M50 znane choćby z Panigale R. Ponadto przeprojektowano zbiornik paliwa, wydech oraz tylną część motocykla. Okej. Kłamałem, w sprzedaży znajdzie się 8 nowych motocykli.

Powrót do korzeni!

Wielbiciele starych, dobrych Monsterów, powinni poczuć się usatysfakcjonowani.Obok modelu 821, pojawia się zupełnie stare-nowe 797. Inżynierowie w przypadku tego motocykla powrócili do najbardziej klasycznego z Potworów. a taką tezę? Co składa się nSilnik chłodzony olejem i powietrzem oraz jednoczęściowa kratownicowa rama - znak rozpoznawczy Monstera 600 z 1993 roku. Przednie zawieszenie KYB, pozbawione jakiejkolwiek regulacji,z tyłu? Amortyzator Sachs z regulacją naprężenia wstępnego. Bardzo podobny zestaw do tego, znanego z 821. Biorąc pod uwagę że ten sam silnik 803cc jest wykorzystywany w Scramblerach, a także pojawiał się we wczesniejszych monsterach możemy liczyć, że będzie to jeden z tańszych modeli. 35? 40 tysięcy? Nadal sporo, jednak może to być strzał w dziesiątkę jeśli chodzi o sprzedaż marki.

Mała turystka...

O nowej, mniejszej Multistradzie już pisaliśmy, gdy została wyczajona gdzieś w kraju zwanym "Zagranica". Duża Multistrada to idealny sprzęt do szybkiej turystyki, dalekosiężnej. Mniejsza? Motocykl do podróży w obrębie kraju, szybkich przelotów między Krakowem a Katowicami, czy Rzeszowem w wygodzie. Albo po prostu sprzęt dla tych, którzy boją się wartości 160KM i nie chcą czuć jak na każdym biegu motocykl podrywa przednie koło. Jedno jest pewne, małe GS, V-strom i Tiger, mają się czego bać - konkurencja będzie mocna. No chyba, że włosi wywindują ceny...

Scrambler's hype never ends!

Scrablery przyjęły się nieźle zarówno w Polsce, Europie jak i w Stanach Zjednoczonych. Nie dziwi więc fakt, że zobaczymy kolejne odsłony wszędołazów Ducati. No właśnie, ale czy na pewno wszędołazów? W ofercie Scramblera znajdzie się nowy model "Cafe Racer". Jak sama nazwa wskazuje, będzie to nietuzinkowa Kafejka w wydaniu Ducati.Przyznam, zawsze zastanawiałem się jak będzie wyglądać Scrambler na oponach ze Sporta... Ducati, dziękuję, jest piękny.
.

Kolejną nowością będzie uterenowiony model Desert Sled. Pustynne Sanie, otrzymają nieco inne zawieszeni, koła i opony. Ponadto rama ma być dodatkowo wzmocniona by wytrzymać cięższy off-road niż do tej pory. Brzmi ciekawie!

"Jazda sportem jeszcze nigdy nie była tak prosta"

Pod tym hasłem Ducati lansuje nowy motocykl jakim jest SuperSport. Codzienny sportowiec miał swoją nieoficjalną premierę na World's Ducati Weekend  w tym roku. Z tej imprezy mieliśmy pierwsze zdjęcia motocykla. Następnie na Intermot w Kolonii mogliśmy zobaczyć oficjalną premierę SS'a. Teraz, na Eicmie, zaprezentowano wreszcie zapowiadaną S'kę. Motocykl ma być wyposażony w lepsze zawieszenie względem podstawowego motocykla i kilka dodatkowych usprawnień. Dobra, już ostatni raz... Serio kłamałem, nie będzie nowych 8 motocykli. Będzie ich 9. Dla kogo SuperSport? Dla tych którzy nie widzą sensu w użytkowaniu stricte sportowych motocykli w mieście. Dla tych, którym Panigale nie jest potrzebne, boją się 205 koni, albo po prostu nie chcą tylu mieć.

Wisienka na torcie

Gdyby Supersport jednak był zbyt słaby, a wszelkie modele Panigale takie jak 1299, 1299s i Panigale R były po prostu zbyt słabe... Może Panigale 1299 Superleggera? 220 koni i 150kg masy suchej? Brzmi niemal jak MotoGP. A ma to być "Street-Legal"! Jeśli już napaliłeś się na nową Panigalkę, to nawet jeśli Cię stać i tak prawdopodobnie będziesz musiał wybrać Panigale R. Superleggera jest limitowana do 500 sztuk, a jeśli chcesz ją zakupić, musisz otrzymać specjalne zaproszenie-pozwolenie od Ducati... Blisko 300 000 złotych? Może nawet więcej... Sprawę tłumaczy karbonowa rama, felgi i wiele innych elementów, jak tytanowy wydech Akrapović - czyli "Jak zrobiłem 150 kilogramowy motocykl o mocy 220 koni...