Model BMW G
Video Testy

BMW G 310R - miejski roadster na każdy dzień
Dane techniczne G




Rodzina motocykli G
Opinie G
Największym minusem tego motocykla jest toporna skrzynia biegów ale można do tego przywyknąć, no i hamulce mogłyby być mocniejsze aczkolwiek są wystarczające. Reszta jest świetna. Waga w stosunku do rozmiaru motocykla jest niska- egzaminacyjny moto jest cięższy. Niskie siodło pozwala niewielkim kobietom na dosiadanie enduraka. Wygoda w trasie jest nie do opisania, na każdym innym motocyklu (nawet na dużym GSie) tyłek bolał po 200 km, tutaj nie boli wcale. Możnaby się uczepić wibracji na wysokich obrotach, która powyżej 130km/h daje w kość ale rzadko jeżdżę z większymi prędkościami. Spalanie jest tak niskie, że chyba tylko skuter mniej pali. Śmiało można z jego wagą przebrnąć przez prawdziwe błoto, w którym ciężkie "enduro" zwyczajnie siada. No i najważniejsze...uratował mi tyłek w wielu sytuacjach. Wjazd na 15 cm krawężnik pod znikomym kątem? Proszę bardzo, żaden problem. Jazda po dziurach? Nic prostszego. Podsumowując polecam motocykl drobnym kobietom, początkującym ale też chcącym spróbować czegoś innego niż jazda do odcinki. PS Motocykl łatwo dopasować do każdego wzrostu
Miałem okazje przetestować ten motocykl. Cykl miasto/trasa/teren. Myśle ze to bardzo fajny motocykl dla początkujących. Dużo wybacza, jest poprawny w prowadzeniu, nie zaskakuje mocą, zwrotny. Powiedzmy do przyjęcia w zakresie prędkości 0-80 km/h. Przyrost momentu obrotowego płynny, o mocy nie wspominam, bo czegoż można oczekiwać przy 310ccm. Na miasto jest fajny, zgrabny. Hamulce do przyjęcia, ustawienie dźwigni hamulca nożnego w wygodnej pozycji. Silnik płynnie oddaje niewielka moc, Sprzeglo przy próbie dynamicznej zmiany biegów sprawia wrażenie uslizgiwania. Skrzynia biegów hałasuje przy zmianach biegów, jest mało precyzyjna i działa z pewnym oporem. Zawieszenie jak przystało na gs’a działa bardzo poprawnie i precyzyjnie. Brakuje ci prawda regulacji siły tłumienia i twardości ale czego oczekiwać przy takiej cenie. W zakrętach motocykl jest stabilny. Przy prędkości powyżej 100 wszelkie manewry związane z przyspieszaniem są trudne. Powyżej tej prędkości wyczuwalne wibracje, które pozostawiają po sobie znak w postaci mrowienia w rękach. Światła dobre, wyświetlacz czytelny. Zamek do tylnej kanapy w egzemplarzu który miałem okazje testowac dziakal z oporem, motocykl był fabrycznie nowy, zdziwiło mnie to. Reasumując w skali 0-5, i przy założeniu trzymania się przepisów ruchu drogowego. Miasto 5, trasa 1, lekki teren 3. Prędkość maksymalna 151 km/h, przyspieszenie 0-80 do ogarnięcia przez początkującego motocyklistę. Zużycie paliwa 3,5-4.2 litr na 100km.
Najlepsze turystyczne ENDURO - wzór dla innych do naśladowania
Bardzo zwinny w miescie
Dając jedną gwiazdkę zaniżasz ocenę tego moto i kogoś to może wprowadzić w błąd więc imo nie jest to dobra opcja
Mam ten moto od ponad roku. Zrobiłem trochę ponad 8k km. Sprawuje się dobrze. Fajnie się nim jeździ, zwrotny. Bez awaryjny bo nowy. Dobre zawieszenie. Dobry reflektor, czytelny wyświetlacz. Ma malą moc ale zbiera się dobrze, nawet w górnych granicach swojej prędkości. Hamulce Ok. Duży plus za wygląd. Ja robię nim setki kilometrów w turystyce ale przy takim wykorzystaniu trzeba się liczyć z pewnymi ograniczeniami silnika 310, małej mocy i niskiej wagi. Przy 100-110 km/h wyprzedzanie jest trudne, przy silnym wietrze buja (niska waga a moto jest nawet wysoki). Z drugiej strony jak ktoś decyduje się na 300-tkę to nie powinien być zdziwiony. W tej cenie można kupić tego albo KTM-a. Ogólnie dobry wybór do samodzielnej, spokojnej jazdy.
Motocykl przyciąga uwagę. Jest lekki i zwinny. BMW g310r jest moim pierwszym motocyklem, wiec dynamika jazdy w zupełności wysarczy. Silnik mały, ale do tej masy uważam że daje radę. Bezawaryjność - jedna gwiazdka bo nie mam jeszcze zdania bo zrobiłem nim dopiero 300 km (bez awarii). Spalanie podczas docierania w granicach 3,9-4,2 litra. Nie wydaje mi się że może spalić mniej jak 3,5 litra/100km. 4 litry to i tak przyzwiocie.
Owszem mogłoby być więcej, jednak moim zdaniem jest wystarczająco. Nawet na autostradzie te 150km/h wystarcza w zupełności. Problemem jest jedynie przyspieszanie motocykla przy prędkości 120km/h.
Jazda tym motocyklem,sprawia naprawdę dużo frajdy(idealny w korkach),łatwo łamie się zakrętach,małe spalanie,dzielny w terenie,przyciąga wzrok innych,wybacza wszystkie błędy,nowoczesny design.