Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)

Opinie o Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.4
Hamulce: 4.1
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: gladziu
Cześć, obejrzałem przed chwilą test Kawasaki ZX-10R, panowie z Motobandy zajmijcie się lepiej testami skuterów. Określanie dziesiątki jako motocykla bez jaj? Kto to mówi. Kilka lat użytkowałem ową kawę później 2 sezony na GSXR1000K7 tak strasznie chwalony przez was (fakt niezły motocykl) i jeśli ktoś twierdzi, że Kawa ma gorszy dół to znaczy, że nigdy nie jechał Kawą. Gdzie informacje o mega precyzyjnej skrzyni biegów, reakcji na dodanie gazu, elastyczności, jak na sporta mega wygodnej pozycji do jazdy, wspaniałym prowadzeniu. Test kompromitujący a to czy kolega by go kupił czy nie hmmm dla mnie możesz sobie kupić hulajnogę, chyba najlepiej dobrany pojazd do osobowości. Dno wodorosty i reklamy.
Skomentuj | Przydatna (33) | Nieprzydatna (2)
2018-02-04 17:07:44 | Autor: ????
Fuck yeah
Ocena: 5/5 | Autor: Szajbus op
Moto katuje drugi rok. Tor/droga 70/30 wcześniej miałem bladego 900rr cbr 1000rr gixa 1100 olejaka i jeszcze pare innych sprzętów z czystym sumieniem stwierdzam że kawa bije wszystkie na łeb. Jesli chodzi o spalanie heh kto na to patrzy to ma zapierdalać a nie być oszczędne. Heble fakt po 1 kółku na torze wchodziły do końca ale zniana zacisków zrobiła robotę. Czytałem duzo bzdur o tym że jest ciężki i toporny a zakrętach. Nic podobnego w winkle wpisuje się precyzyjne bez niespodzianek. Polecam założyć na tył oponę 200 zwiększa powierzchnię styku można pewniej i szybciej wchodzić w winkle. Wkurza tylko ta jedna świecącą lampa szkoda że nie zrobili bixenonów i obu świecących sie lamp.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Stefan
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Zx10r orange
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 3/5 | Autor: DarKside
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Grabek
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Hałek
To naprawdę jest to motocykl który wytrzymuje sporo.Poza spowalniaczami bo tak tylko można nazwać hamulce w tym modelu, jeśli do agresywnej jazdy to trzeba zmienić zaciski.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 1/5 | Autor: najmONdrzejszy
Najbrzydszy ze wszystkich plastików, niezależnie od rocznika. Top: 1.GSXR 2.R1/R6 3.CBR 4. nic ,długo nic 5.ZX
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (15)
rozwiń

Spalanie: 7.75

Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Minimalne: 7.33

Średnie: 7.75

Maksymalne: 10.66

Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki ZX-10R

Kawasaki ZX-10R

Powiedzieć o pierwszej ZX-10R, że był narowisty to jak określić diabła tasmańskiego przydomkiem przerośniętej świnki morskiej. "Dycha" od Zielonych cieszyła się sławą brutalnego motocykla sportowego, prawdziwego kilera. Nic dziwnego, że podchodząc do jej sukcesorki każdy odczuwa ogromy respekt.

Wrestling z diabłem 

Druga generacja ZX-10R zadebiutowała na rynku w 2006 roku i była na nim obecna przez 2 lata. W świeci motocykli toczył się wtedy wyścig zbrojeń: japońscy producenci prześcigali się w sportowych premierach. Każdy chciał mieć więcej, lepiej, szybciej i mocniej (Wojna na konie mechaniczne). W porównaniu do poprzednika moc Dziesiątki wzrosła o kilka koników (przekraczając 180KM) ale nie był to ogromny wzrost. Inżynierom Kawasaki chodziło o coś zupełnie innego....

Już po dźwięku idzie poznać, że motocykl skrywa w sobie moc.

Wiedząc o ogromnym potencjale silnika w tym motocyklu (i jego skłonnością do gwałtownych reakcji), swoją przygodę z nim postanowiłem rozpocząć na lotnisku. Po przekręceniu stacyjki, zająłem embrionalną pozycję na motocyklu (podnóżki wysoko, kierownica szeroka i nisko poprowadzona) i wsłuchałem się w basowe pomruki litrowej czwórki na wydechach Akrapovič. Wydechy nie były tak przerażająco głośne jak chociażby w mojej CBR600, jednak ciężki, niski bas nie dawał złudzeń...

Będzie szybko! 

Zapinamy pierwszy bieg i ruszamy - przełożenia są bardzo długie, ale silnik błyskawicznie wkręca się na obroty. Na razie nie czuję złego dotyku diabła, wbijam kolejne biegi i nabieram astronomicznych prędkości. W kilka sekund zmieniłem się z ziemianina w pędzącego astronautę. ZX-10R nabiera prędkości w oszałamiający sposób. Z taką łatwością przekracza 250km/h zbliżając się do magicznych 299 km/h, jakby to były wartości do jazdy codziennej.

Ten motocykl został stworzony do tego, aby poruszać się w zakresie 200-300km/h. Mniejsze prędkości go nie interesują!

Silnik najlepiej czuje się, gdy przekroczymy 11 000 obrotów - wtedy zielony kocioł ze smołą wybucha z tylnego wydechu. Gruby bas zmienia się w dzikie ryki, a ty pochylasz się nad bakiem, czując jak cały świat kurczy się i znika gdzieś za tobą. Wszystko staje się takie małe, właśnie odlatujesz swoim sterowcem w kosmos. 

Kupując taką maszynę - zainwestuj w dobry, aerodynamiczny kask, bo napór powietrza przy tych prędkościach cofa powietrze w płucach.

Ale chwila, gdzie ten diabeł? 

To właśnie zmienili inżynierowie "Zielonych". Moc jest, wybucha za każdym razem gdy okręcimy manetkę z gazem - ale diabeł siedzi cicho. Czujemy, że pod czerwonym polem szturcha nasz kręgosłup widłami, przypominając o tym, że nadal siedzimy na bestii, jednak nie jest już tak szalony i narowisty jak w poprzedniku. Być może właśnie przez swój udobruchany charakter, druga generacja dychy tak bardzo szokuje swobodą z jaką się rozpędza. 

Gdybym miał ten motocykl na dłużej, to pewnie w taki sposób spędzałbym każdy letni weekend.

Po kilkunastu minutach, zaprzyjaźniłem się z motocyklem na tyle, że postanowiłem trochę pobawić się gazem na niższych przełożeniach. Kawa chętnie wstaje na koło i nie robi tego gwałtownie, więc nawet mierny wheelieholix (jak ja) jest w stanie podnieść koło na dobry metr do góry i przejechać tak dłuższą chwilę. Kawa robi to nadzwyczaj przyjemnie, bez zbędnych szarpnięć czy niepokojących zachowań.

Nie tylko moc

Gdy szybko nabierasz prędkości, musisz mieć siłę - by ją wytracić. Układ hamulcowy z przodu do dwie tarcze 300mm, które okalają radialne, 4-tłoczkowe zaciski. Do tego radialna pompa. Wciskając klamkę hamulca, czujemy jak przód nurkuje a opona wgryza się w asfalt. Motocykl momentalnie zaczyna zwalniać.


Jak na drogowe zastosowania hamulce są doobre, chociaż na forach zdarza się usłyszeć opinię, że przy torowym zastosowaniu warto wymienić pompę na mocniejszą. Motocykl już w standardzie został wyposażony w amortyzator skrętu Öhlins (przy tej mocy - rzecz niezbędna) oraz sprzęgło antyhoppingowe, które sprzyja ostrej redukcją biegów przed wchodzeniem w zakręt.

Duży bydlak 

Dycha urosła wizualnie. To nie jest mały motocykl, od razu widać, że pod rozbudowanymi owiewkami kryje się litrowy silnik. Ogon motocykl w porównaniu do poprzednika nabrał bardziej okrągłych kształtów i urósł, chowając pod sobą dwa spore wydechy. Zmienił się także przód maszyny - moim zdaniem na gorsze. Światła stały się mniejsze, bardziej pociągłe - przez co motocykl stał się znacznie bardziej "skośnooki". 


Dużo miejsca jest także za sterami, co spodoba się wszystkim tym, których Bozia obdarowała hojnie wzrostem. Właściciel maszyny ma w okolicach 190cm wzrostu i czuje się na tej maszynie doskonale. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)Honda CBR 600F4 (1998 - 2000)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)BMW HP4 1000 (2012 - 2014)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)Suzuki GSX-R 600 L1 L2 L3 L4 (2011 - 2014)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2006 - 2007)

Dane techniczne Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Osiągi

Moc max.
184 KM / 11700 rpm
Max. moment obrotowy
115.0 Nm / 9500 rpm
V-max
299 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Średnica × skok tłoka
76.0 x 76.0 mm
Stopień sprężania
12.7:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa MIKUNI 43EIDW x4

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowe
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2065 x 705 x 1130 mm
Rozstaw osi
1390 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
175.0 kg
Rama
aluminiowa, rurowa, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec odwrócony 43 mm, 120 mm
Tył
zawieszenie typu uni-trak, skok 125

Hamulce

Przód
podwójna tarcza pół-pływająca 300 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Opony

Opona przód
120/70 ZR17 M/C (58W)
Opona tył
190/55 ZR17 M/C (75W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
290 kPa
Koło przednie
J17M/C × MT3.50
Koło tylne
J17M/C × MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.2
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.7
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
RK 525MFO
Zębatka przednia
17
Zębatka tylna
40
Długość łańcucha
108 ogniw
Luz łańcucha
30~30

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.9
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!