Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki ZX-10R

Opinie o Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 26

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: Sylwester Wilusz
Posiadam ten model od ponad roku (14500km nawinięte) Motocykl genialny w każdym calu, esencja Kawasaki! Hamulce mocne i dobrze dające się wyczuć ( krąży opinia wśród motocyklistów że nie robią szału) ale bynajmniej u mnie w stalowym oplocie w układzie"V" oraz klockami SBS RS nie można złego słowa o nich powiedzieć.
Silnik... nooo tu to już jest drażliwa kwestia Z jednej strony ujmuje swoim charakterem, uzależnia od adrenaliny i wymusza ciągły respekt do prawej manetki a z drugiej jednak czasami przez to staje się kłopotliwy i kierowca w większości czasu musi być skupiony. Lubi nieoczekiwanie wyrzucać przednie koło w stronę nieba jak też ostre wyjścia z szybkich winkli można by porównać do startu F-22 Raptor. jest zajebiście, urywał łeb ale wiesz ze balansujesz na cieniutkiej granicy. Do tego warto dodać że po drobnych modyfikacjach ( przelot, K&N i odpięty exup) silnik lubi lekko falować na wolnych obrotach a na zimnym silniku podczas przechodzenia z "ssania" na normalną prace niemiłosiernie faluje. spalanie jak na 1000ccm utrzymuje się na przyzwoitym poziomie mój rekord to 6L/100km a co do maksymalnego to +- 12-14L Przy naprawde ostrym traktowaniu manetki. Motocykl zdecydowanie nie nadaje się na 1 poważny sprzęt!
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Użytkownik 1 GEN zx10R
Motocykl legenda w całej swojej okazałości. Jeździłem wcześniej / posiadałem wiele motocykli teoretycznie nie wiele odstających osiągami od pierwszej ZX10R w praktyce ma to się wszystko inaczej i ZX10R to naprawdę nie okiełzany dzikus. Jest to moje pierwsze kawasaki i jestem bardzo zadowolony. Silnik mega mocny, agresywny co prawda do 6 tyś / obr min nie dzieje się zbyt wiele, ale później jest już naprawdę wesoło , przełożenia długie, a silnik wysoko kręci pierwszy bieg 165km/h drugi 208 itd.. Przy 150 km/h wystarczy na 2 przełożeniu odjąć i dodać gazu - bez żadnego szarpania by kawa wystrzeliła w górę. Przy odrobinie chęci jest w stanie to zrobić na 3 biegu przy 200 km/h ! to istne szaleństwo. Motocykl ma surową charakterystykę, słabe wykonanie, silnik chodzi z lekką chrypką i wibracjami , ale właśnie za to każdy kocha pierwsze zx10r. Jeżeli chodzi o wady to modele 2004 borykały się z pękającą przednią felgą i wadliwym alternatorem - podobno potrafił nawet uszkodzić jednostkę napędową. Były to choroby wieku dziecięcego zaraz po wypuszczeniu motocykla na świat, poprawiano to już na taśmach produkcyjnych w pierwszych miesiącach produkcji. Dlatego wyżej opisane wady - w dzisiejszych motocyklach albo zostały poprawione albo po prostu danego modelu nie dotyczyły. Warto powiedzieć również o często padających pompach paliwa (u mnie akurat się to zdażyło ) zbiornik lubi nieco korodować i zasyfiać pompę czego efektem jest nie opowiednie ciśnienie. Tu na szczęście są zamienniki i naprawą z robocizną to kilka stówek. Warto wspomnieć o ramach - są nie tyle wadliwe co bardzo delikatne. Motocykl nie nadaję się do nauki a gumie, raczej dla ludzi którzy wiedzą co robią i łagodnie spadają na 2 koła a nie biją gwoździe. Samoistnie ramy nie pękają , zazwyczaj są też historią po wypadkowości. - Przy zakupie ZWRÓĆ szczególną uwagę temu elementowi. Hamulce nie co odstają od konkurencji , ale trudno powiedzieć ,że są do niczego ! Może przy ostrym łojeniu na torze przychodzi niedosyt natomiast przy normalnym użytkowaniu amatora kwaśnych jabłek , są w zupełności wystarczające . Sama jednostką napędowa bardzo trwała , skrzynie wytrzymałe - jak wszystko oczywiście ma pewne swoje granice natomiast , tutaj zx10r I gen wypada naprawdę dobrze i pomimo ,że to przez wielu uważane tylko "kawasaki" to trwałością potrafi przebić wiele innych motocykli sportowych.
Podsumowując , mocny sztywny i ostry motocykl. Nie przepada za powolną i rekreacyjną jazdą . Kusi jeszcze bardziej niż R1,CBR CZY GSXR by odwinąć - bo tak naprawdę wtedy daję frajdę przy wolnych prędkościach ani my ani motocykl dobrze sie nie czujemy. Stąd też wszystkie historie i opowieści o tej generacji - to motocykl dla ludzi nie normalnych - bo nawet gdy powiesz sobie ,że dziś będzie spokojnie to w końcowym efekcie będziesz balansował na granicy przyczepności z własnym strachem.. Do tego ja mam mega słabość do power wheelie na tym motocyklu bo wypadając z łuku jak masz powyżej 150km/h to mózg mówi ci ,że idziesz pełną parą a motocykl przerywa ci tą myśl i wylatuje pięknie na gume . Coś niesamowitego gdybym był nieśmiertelny jeździł bym nią całe życie ! A tak wiem ,że przyjdzie czas na rozstanie się tym motocyklem pozdrawiam !
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Korek
Dycha pierwszej generacji jest niczym dziki nigdy nie ujarzmiony mustang, gnający odważnie przed siebie po dzikiej prerii tyle, ile sił w kopytach ?? Nigdy nie wiesz czego możesz się spodziewać po tym dzikusie w którym etylina gotuje się jak krew w żyłach 20 latka, na pierwszej poważnej randce z kobietą swoich marzeń. Tyle na temat zx10r gen1.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super!Kawasaki wie najlepiej jak robić motocykle dla szalonych osób.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: LakiLuk
Lampa mogłaby być agresywniejsza ????
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Kacza
Szatan na kołach. Zero wspomagaczy. Czysta NATURA.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Hałek
Posiadam Zx10r 2006r to czołg wszystko jest mocne i solidne! Super motocykl.
R1 wyglad ok ale slabe wykonanie czeste naprawy.
Zawsze tylko Kawasaki!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ninjaz
Motocykl rzeczywiście bardzo zrywny, potrafi zaskoczyć (dla mnie to +). Hamulce po założeniu oplotu i klocków Nissin 2P269ST, hamują bardzo dobrze. Motocykl marzenie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Szatan?
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kempa
Posiadam drugi sezon , hamulce bez polotu bez szału. Silnik bez zarzutu , zawieszenie petarda, japońska mega zabawka
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: czaja
Sztos moto i niepowtarzalny kolor ! Polecam.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Dominik
Najlepszy ???? posiadam i nigdy bym nie zmienił
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: On
Czysta bestia. Piekny wyglad. Ninja to ninja.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Number 1
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Żaden motocykl nie dał mi takiej frajdy z jazdy jak nim na.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Fajny motocykl
Świetnie mi się nim jeździło w porównaniu do r1
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Zx10r jest mega....
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Tylko kawasaki ????????
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Hamulce mogły by być ciut lepsze
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: SZczawiu
Major to jest major, a kawa to jest kawa, ogień ogień ogień
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Kamil
Posiadałem taki sprzęt dwa miesiące temu! Istna rakieta! Miała założony wydech i zestrojonego power commandera. Moc ok 200km. Lecz jedyna ich wada to pękające ramy...
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (8)
2016-09-19 11:59:43 | Autor: Gość
Zle wpisałem średnie chciałem wszędzie 5! Sprostujcie to:)
rozwiń
Spalanie: 7.07
Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Minimalne: 5.52

Średnie: 7.07

Maksymalne: 10.25

Dane techniczne Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Osiągi

Moc max.
175 KM / 11700 rpm
Max. moment obrotowy
115.0 Nm / 9500 rpm
V-max
299 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Stopień sprężania
12.7:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa MIKUNI 43EIDW x4

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowe
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2045 x 705 x 1115 mm
Rozstaw osi
1385 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
170.0 kg
Rama
aluminiowa, rurowa, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec odwrócony 43 mm, 120 mm
Tył
zawieszenie typu uni-trak, skok 125

Hamulce

Przód
podwójna tarcza pół-pływająca 300 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja

Opony

Opona przód
120/70 ZR17 M/C (58W)
Opona tył
190/50 ZR17 M/C (75W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
290 kPa
Koło przednie
J17M/C × MT3.50
Koło tylne
J17M/C × MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.7
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.0
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
17
Zębatka tylna
39
Długość łańcucha
110 ogniw
Luz łańcucha
35~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 RN22 (2009 - 2011)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)

Yamaha YZF-R1 RN04 1000 (2000 - 2001)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności