Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Opinie o Kawasaki Z750

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 21

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: zuczek
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Wtulis
LUX
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Spalanie: 6.25

Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Kawasaki Z750

Minimalne: 5.17

Średnie: 6.25

Maksymalne: 7.60

Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki Z

Kawasaki Z750 Test

Kawasaki wbiła się mocnym akcentem w grupę sportowych nakedów swoim Z750. Kto powiedział, że trzeba grać według reguł? Większy silnik, stalowa rama i super agresywna sylwetka nowego insekta z Japonii stała się rynkowym hitem. 

Nowy, ładniejszy Zet

Kawasaki po latach dominacji w wadze półciężkiej nakedów - wypuściła nowego robala. Tym razem nie bazował on jednak tak jak poprzednik - na częściach z 636. Na naszych oczach poczwarka przeszła metamorfozę - rama, zegary, wydech zostały przeszczepione z Z1000. Do tego przednia owiewka stała się jeszcze bardziej jadowita, po bokach pojawiła się obudowa chłodnicy - nadająca silnikowi nieco bardziej muskularny wygląd. Tył stał się bardziej płaski, mniejszy, zadziorny. 

Nowy mały Zet przeszedł udany zabieg stylistyczny. Było mu to zresztą bardzo potrzebne, bo konkurencja nie miała zamiar dłużej czekać - na rynku pojawił się GSR750, FZ8 i Street triple.

Więcej mocy!

Tak. Tego byśmy się spodziewali po nowym modelu. Stał się bardziej agresywny, bardziej napompowany, powinien więc ostro gnać do przodu. Szybki rzut oka na tabelę i... moc spadła o 4 KM natomiast waga skoczyła o dobre 7 kg. W efekcie, nowy Zet mimo agresywniejszej aparycji, nie jest szybszy od swojego poprzednika. Za zwiększenie wagi odpowiada stalowa rama przejętego od większego Z1000. 

Jak to jest więc z tym małym Zetem w praktyce? Na tle istniejącej konkurencji, Kawasaki nie wyróżnia się już nadmierną agresją. Praca silnika jest świetnie zestrojona, nie czujemy żadnych szarpnięć, żadnego nawet najdrobniejszej dziury w mocy - w dodatku elastycznością silnika, Z'tka wprost morduje 600-tki. Jednak mimo wszystko, nie jest to moc i przyspieszenie której spodziewalibyśmy się po pojemności 750ccm. 

Jest dynamicznie, jest sporo frajdy, ale uleciała gdzieś agresja. 

Hamowanie

Kawa z przodu ma dwie tarcze o średnicy 300mm i dwutłoczkowe zaciski. Jest to nieco słabsza wersja zestawu znanego z ZX-6R (głównie słabsze zaciski). Dodatkowo biorąc nie najmniejszą wagę motocykla w klasie - heble mają co robić. Nie jest to jednak dla nich problematyczne. Pompa radzi sobie całkiem nieźle i dozowalność siły hamowania stoi na przyzwoitym poziomie. Zet 750 skutecznie wytraca swoją prędkość, dając kierowcy pełną kontrolę nad tym co się dzieję. 

Jest wygodnie

Jak przystało na Nakeda - zasiadając na sterami mamy wyprostowane plecy i rozprostowane ramiona. Kąt ugięcia kolan także jest znośny. Siedzenie jest obszerne, ale niezbyt grube - przecież to miejski streetfighter. Całość sprawia, że tym sprzętem świetnie jeździ się po mieście i cały motocykl aż kipi by wyjechać na szybsze drogi. Tam także nas nie zawodzi i chętnie rozpędza się do prędkości które znamy z niemieckich autostrad - tutaj jednak przyda się akcesoryjna szybka, ponieważ pęd powietrza usilnie będzie chciał zdjąć nam kask z głowy. Finalnie Z750 rozpędzi się do 230 km/h - nieźle, jednak najlepiej czuje się przy prędkościach 100-140km/h. Będąc przy tym bardzo dynamicznym i żwawym - odpowiednio duży moment obrotowy, który jest szybko dostępny, robi swoje. 

Patrząc w te skośne reflektory

Z750 stał się bardziej dojrzałą maszyną o agresywnej, nowoczesnej aparycji. Silnik jest świetnie zestrojony i niesamowicie elastyczny, potrafi zapewnić nam sporo dynamiki - ale nie jest ani żarłoczny, ani agresywny. Podobnie jest z hamulcami - dobrze dozowalne i wystarczająco mocne. Wszystko to po to, aby mniej doświadczeni bikerzy mogli cieszy się z jazdy Zetem. Ten motocykl przy odrobinie rozsądku, sprawdzi się nawet jako pierwszy prawdziwy sprzęt. Jednak nie bądźcie zbyt ufni, bo dalej ten sprzęt potrafi sprawnie iść na koło czy złapać uślizg tylnego koła przy ostrym wyjściu z ronda. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha FZ6-N (2004 - 2009) vs Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Kawasaki Z750 (2007 - 2012) vs Kawasaki Z750 (2004 - 2006)

Kawasaki Z750 (2007 - 2012)Kawasaki Z750 (2004 - 2006)

Kawasaki Z800 800 (2013 - 2016) vs Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Kawasaki Z800 800 (2013 - 2016)Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007) vs Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Dane techniczne Kawasaki Z750

Osiągi

Moc max.
106.0 KM / 10500 rpm
Max. moment obrotowy
78.0 Nm / 8300 rpm
V-max
233.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.5 L

Silnik

Typ
4-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC,
Pojemność skokowa
748.0 ccm
Średnica × skok tłoka
68.4 x 68.4 mm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa (Keihin ø 32 mm x 4)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Masa pojazdu w stanie suchym
203.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
226.0 kg
Rama
Stalowa

Zawieszenie

Przód
41mm, regulacja napięcia wstępnego i odbicia.
Tył
7 stopniowa regulacja napięcia wstępnego.

Hamulce

Przód
2x300mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1x250mm, 1-tłoczkowy zacisk
Abs
Opcjonalnie

Eksploatacja Kawasaki Z750

Opony

Opona przód
120/70 -17
Opona tył
180/55 –17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.8
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
Łańcuch 520
Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
43
Luz łańcucha
25~25

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!