Kawasaki ER-6n 650 (2009 - 2011)

Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki ER-6n

Spalanie: 4.93
Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Kawasaki ER-6n 650

Minimalne: 4.03

Średnie: 4.93

Maksymalne: 6.54

Opinie o Kawasaki ER-6n 650

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.1
Ocena: 4/5 | Autor: Carbon
Od sześciu sezonów jeżdżę Kawasaki ER6n praca-dom-wakacje-wycieczki przejechałem 32547km i powiem - Nigdy mnie nie zawiodła!
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: SHAKE
Posiadam ER-6N jako swój pierwszy "poważniejszy" motocykl, I świetnie mi się sprawuje mam 170 cm wzrostu i też z tego względu spodobał mi się ten motocykl ponieważ dotykam praktycznie pełnymi stopami podłoża, więc jest stabilnie. Polecam motocykl na pierwsze Moto jak i też dla każdego kto ceni sobie zwinnosc i lekkość w prowadzeniu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Paweł
Średni motor w dobrej cenie. W tej rocznikowo wersji jest najgorsze rozwiązanie: analogowy prędkościomierz i cyfrowy obrotomierz. 72km - wiadomo, że tym nie ma co szaleć, ale z drugiej strony w mieście i poza daje radę. Autostrada gorzej, ale też wiatr - golas. Dość wąski, przez co aż miło przepychać się przez korki, a z drugiej strony niska i wąska kierownica utrudnia utrzymanie motocykla w razie niekontrolowanego przechyłu motocykla. Z tego względu, plus to, że przy niskich obrotach silnik pracuje nierówno (jak to R2), nie wiem, czy to optymalny wybór dla początkujących. Na biegach 5-6 nierówną pracę czuć aż do 3kRPM
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Kawasaki ER6 n

Popularny i tani golas? Jeżeli nie SV i FZ6 to będzie to Kawasaki ze swoim modelem ER6n - jest on najtańszy spośród tej trójki Japończyków i równie popularny. 

Kawa(ł) sztuki 

Wygląd to dla mnie rzecz absolutnie i bezsprzecznie najważniejsza - w motocyklach, które stanowią rozrywkę, hobby i sposób na życie ma to ogromne znaczenie. Jeżeli coś ma mi sprawiać frajdę, to także w momencie kiedy na to patrzę. Jeżeli któryś motocykl mi się nie spodoba z wyglądu, to po przejażdżce po prostu o nim zapomnę. Nawet jeżeli prowadziłby się aksamitnie niczym podróż w sandałach Hermesa. 


Przy ER6n jest wiele kontrowersji. Z jednej stronie ładnie narysowana linia motocykla, z pięknie wyeksponowanym z boku zawieszeniem i ramą, która przedziela ten motocykl na pół. Do tego nowoczesne boczki z wbudowanymi kierunkowskazami zasłaniają nam chłodnice - a z drugiej strony ta lampa i zegary. Ok, jestem świadom tego, że każdy ma swój gust - dlatego ograniczę się jedynie do stwierdzenia faktu, że podobnie jak w przypadku (I generacji) Versysa - także tutaj podłużna lampa, z pojedynczymi "oczami" zwyczajnie do mnie nie trafia. 


Silnik i moc

Silnik to R2 - który zdążył już pozytywnie zapisać się na kartach historii. Tak, wibruje i do tego trzeba się zwyczajnie przyzwyczaić. Poza tym, jest mało awaryjny oraz wykazuje niewielkie zainteresowanie paliwem. Nie wiem na co on jeździ, ponieważ w mieście można spokojnie zejść poniżej 5L (4.5-4.7) i to bez jakiegoś eko szaleństwa. W trasie jeżeli pogonimy 72 koniki Kawy - wypije nam 6L, ale przy spokojnej jeździe turystycznej możemy zapomnieć o tankowaniu... kto by nie zapomniał, jeżeli spalanie zejdzie poniżej 4L. Nieźle! 


Hamulce i zawieszenie

Hamulce (podobnie jak zawieszenie) są w porządku. Nie ma tuta jakieś szału, sportowego zadzioru lub technologicznego szaleństwa. Nie, jest po prostu przyzwoicie i wystarczająco. To miał być (był i jest nadal) tani motocykl - a mimo to, podczas hamowania nie mamy takiego wrażenia jak w Bandicie 600, że coś się chyba popsuło bo hamowania trwa wieczność. Nie, tutaj jest po prostu ok, siła hamowania jest wystarczająca i zawieszenie radzi sobie podczas jazdy na polskich drogach. I to wszystko. 

Dla kogo? 

Ten model Kawasaki uwielbiają początkujący oraz kobiety. To zwarta konstrukcja, łatwo w prowadzeniu, mało awaryjna i zwyczajnie tania w utrzymaniu. Do tego silnik nie jest nadmiernie agresywny, z dołu moc jest umiarkowana - ale jeżeli już się wprawimy to 72 KM potrafią poszaleć. 

Na co zwrócić uwagę podczas kupna? 

Na ogólny stan motocykla. Przebieg nie jest aż tak istotny jak fakt, czy był garażowany. Ramy nie lubią zimowania na dworze (więc nie ma co napalać się na motocykle z UK), tak samo jak zbiornik paliwa, który lubi czasem podrdzewieć od spodu. Poza tymi elementami - to tani i mało awaryjny sprzęt. 

Dane techniczne Kawasaki ER-6n 650

Osiągi

Moc max.
72.1 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
66.0 Nm / 7000 rpm
V-max
199.7 km/h km/h
Pojemność zbiornika paliwa
15.5 L

Silnik

Typ
dwucylindrowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
649.0 ccm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, dwie przepustnice 38mm Keihin

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 760 x 1095 mm
Rozstaw osi
1410 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
174.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
196.0 kg
Rama
typu diamond, ze stali o wysokiej wytrzymałości

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy
Tył
pojedynczy amortyzator tylny, bocznie umieszczony

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 300mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarzez z ABS, masa

Eksploatacja Kawasaki ER-6n 650

Opony

Opona przód
120/70ZR17
Opona tył
160/60ZR17

Kawasaki ER-6n 650 (2009 - 2011)Yamaha MT-07 (2013 - 2017)

Kawasaki ER-6n 650 (2009 - 2011)Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)

Kawasaki ER-6n 650 (2009 - 2011)Suzuki GSR 600 (2006 - 2010)

Kawasaki ER-6n 650 (2009 - 2011)Honda CB 500X (2013)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności