Kask Bell Race Star

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 5/5

Ilość opinii: 4

Bell Race Star

Bell to amerykański producent, który dał się poznać ze swojego technologicznego i indywidualnego podejścia do budowy kasków. Jako pierwszy na świecie - wypuścili kask typu fullface, w pełni zamkniętą skorupę. Teraz w nasze ręce wpadł kask z innowacyjną technologią Flex. 

Race Star

Nasz kask to sportowy garnek z serii STAR, w której możemy znaleźć trzy modele: Race, Race Star, Pro Race. Pierwszy z nich jest podstawowym sportowym modelem, ostatni jest garnkiem ultra sportowym przeznaczonym dla profesjonalnych zawodników - nasz Race star stoi idealnie po środku, oferując mocną skorupę, świetny środek i sportową aerodynamikę. 

Full Carbon


Skorupa wykonana jest z carbonu 3K - więc to co widzimy, to nie malowanie... to czysty carbon. Skorupa jest lekka, świetnie wyważona (praktycznie nie czujemy obciążenia na karku, nawet podczas szybkiej jazdy) i ukształtowana w tunelu aerodynamicznym. Bell mówi wprost, że ten kask został pociągnięty w taki sposób, aby ułatwiał bikerowi życie podczas osiągania bardzo wysokich prędkości podczas jazdy na wprost. To właśnie do tego służą przedłużone tylne dyfuzory a także przetłoczenia w przedniej części kasku. 


Poza efektem aerodynamicznym, ten kask wygląda po prostu ultra bandycko. 

Jazda na wprost to dla niego pestka. Fakt, miałem do dyspozycji "zaledwie" Fireblade 954 - ale nawet przy prędkościach maksymalnych, Bell zachowywał spokój. Podmuchy boczne wiatru, także znosi cierpliwie. Oczywiście, te szczególnie mocne będziemy wyraźnie czuli na naszej głowie - ale nie będą one nam wykręcać głowy. Sprawdzałem to podczas wypadu do Hiszpanii, gdzie jazda po górskich przełęczach potrafi zaskoczyć silnymi podmuchami wiatru.

Triumph Thruxton R

Wentylacja 

Wentylacja jak przystało na kask sportowy jest rozbudowana. Do dyspozycji mamy duże wloty na szczęce, bezpośredni nawiew na czole a także w górnej części skorupy. Z tyłu znajdziemy dyfuzor z wylotami powietrza, które także możemy regulować. Kanały wentylacyjne mają funkcję otwartą i zamkniętą (nie ma pół otwartej, ani żadnej innej regulacji) natomiast każdy z nich możemy otworzyć i zamknąć, także tył. Wówczas nie ma problemu z jazdą w chłodniejsze dni. 


Jak działa w pełni otwarta wentylacja? Każde jej otwarcie jest w pełni wyczuwalne, momentalnie w środku robi się przyjemny przeciąg. Jednak nie jest to potworne tornado jak np. w Arai'u Rebel czy HJC RPHA 11. Wydaje mi się, że Bell jest w tym aspekcie spokojniejszy, wentylacja cichsza i bardziej stonowana.

Środek: Virus, wyciągane policzki 

W środku mamy grubą, miękką i bardzo przyjemną wyściółkę którą dostarczył Virus. To producent sportowej odzieży, więc nasza wyściółka jest antybakteryjna, bardzo szybko odprowadza wilgoć i jak już wspominałem - zapewni wysoki komfort. Ważna wiadomość - jeżeli używanych okularów, to będziesz zachwycony z użytkowania Bella. oprawki okularów świetnie wchodzą i nie uciskają na skronie, mimo faktu, że kask ciasno siedzi na głowie. 

Awaryjne wyciągnie policzków - to patent coraz częściej stosowany we flagowych kaskach wielu producentów, który może uratować nasz kręgosłup już po wypadku. Pozwala on na szybkie wyciągnięcie poduszek policzkowych - co umożliwia łatwe ściągnięcie ciasnego kasku z głowy, bez szarpania! 

Miałem do czynienia z kilkoma takimi systemami i ten Bella jest nadzwyczajnie prosty i genialny zarazem! Dlaczego? Ponieważ jest na magnesach! Trzy duże magnezy trzymają nasze poduszki policzkowe ciasno w kasku, ale wystarczy ich mocne pociągnięcie z dołu i od razu wyskakują. Niczego nie urywamy, nie ma żadnych zaczepów. Proste i świetne.

Flex

To jednak nie wszystko! W środku czeka na nas jeszcze jedna innowacja - system FLEX, który został oparty na technologi mips, jednak rozbudowany i opatentowany przez Bell'a do jego kasków. O co chodzi? Prosty przykład - człowiek ma mocną czaszkę, która jest odporna na frontowe uderzenie (to dlatego mamy takie twarde czoła), jednak uderzenia boczne robią ogromne szkody. Wystarczy popatrzeć na walki bokserskie - ile razy obrywają po mordzie i stoją, a wystarczy dobrze wyprowadzony sierpowy w bok głowy i mamy nokaut. To dlatego, że boczne uderzenia wprowadzają rotacyjne siły do naszego mózgu, które niszczą wiązania neuronów. 


Jak się przed tym bronić? Flex to system 3 warstw eps'u. Pierwsze działają jak amortyzatory, które odbierają część siły uderzeniowej, natomiast trzeci jest zamontowany w taki sposób, aby mieć możliwość delikatnego przesunięcia się w kasku - podczas gdy nasza głowa pozostaje nieruchoma. Taki zabieg zdecydowanie zmniejsza zagrożenie jakie niesie ze sobą uderzenie rotacyjne. Bell stara się chronić naszą głowę na każdej płaszczyźnie. 

Wybitnie sportowy. 

Wizjer - on także szybko pokazuje nam, że jest to sportowy kask. Dlaczego? Ponieważ posiada jedynie funkcję otwartą i zamkniętą. Nie ma nic pomiędzy, nie da się go otworzyć na połowę wysokości - mechanizm od razu ściągnie nam go w dół. W sumie nic dziwnego, to kask przeznaczony do szybkiej jazdy. W zestawie dostajemy jasny wizjer + pinlocka (warto dokupić czarną szybę, wtedy kask nabiera kozackiego wygląda a jazda w słońcu przestaje być problemem). Wizjer posiada specjalne wycięcia z boku, które znacznie poszerzają nasze pole widzenia - przydaje się to szczególnie na skrzyżowaniach, gdy rozglądamy się mocno na boki. 

Podsumowanie

Bell Race Star bez malowania (czyli taki jak nasz) kosztuje 3299zł i póki co - jest to najdroższy kask jaki mieliśmy okazję testować. To sporo prawda? Ale chyba już wiecie dlaczego - skorupa z carbonu ukształtowana w tunelu aerodynamicznym, niezła wentylacja, świetna wyściółka od virusa, wyjmowane policzki na magnesy, innowacyjny flex... to technologia za którą płacimy. Czy warto? Odpowiem krótko - to najlepszy kask w jakim do tej pory jeździłem. 

Opinie o Kask Bell Race Star

Średnia Ocena: 5.0/5 Liczba Głosów: 4

Ocena: 5/5 | Autor: karl | Motocykl: Yamaha YZF-R1 1000 RN22 (2009 - 2011)
Mega skorupa, świetna wyściółka. Bardzo dobrze się w nim jeździ, choć warto wymienić szybę na ciemną.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Rew | Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)
Mega wygodny, świetnie wygląda i mamy bezpieczną technologię. Fajna wentylacja która nie sprawia, ze kask jest ulta głośny. Jedyny minus tego kasku to cena.
Ale przynajmniej wiesz za co płacisz.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: KwiAteK | Motocykl: Yamaha BT 1100 Bulldog (2002 - 2007)
Uratował mi głowę po kontakcie z ciężarówka. :( niestety strażacy nie potrafili wyciągnąć sejfti policzków i rozwiązać podwójnego D i rozcieli pasek. Kask jest ge nia lny.
Jak macie okazję przymierzyć to zróbcie to bo warto. Lepiej wydać takie pieniądze niż ładować około 1k za malowania w hjc....
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: adej mnie babo spokójz tymi pieniędzmi.. | Motocykl: rsv 1000r factory
Cześć. Trochę się obawiałem zakupu kasku mniej znanego na naszym rynku... i po sezonie latania i około 10 tys. km okazało się, że zupełnie nie potrzebnie. Na codzień handluje kaskami i jestem mega wybredny w tej kwestii a ten model akurat jest z zewnętrznej dystrybucji więc tym bardziej zastanawiałem się czy warto... ;-)Tak na szybko: jakość skorupy z zewnątrz podobna do Shoei.. Dobre malowanie, gruba warstwa lakieru, sporo lepiej niż hjc) przepiękne wstawki carbon i bardzo solidne wykonanie , wszystkie wloty da się obsługiwać w rękawicach, ale działają zero-jedynkowo. Wentylacja dobra, typowo sportowa, z naciskiem na brodę (w porównaniu do rpha 11 gorzej na górę głowy lepiej na brodę) kask bardzo stabilny , nic nie szarpie, nie gwiżdże, itp Wizjer z centralnym przyciskiem otwierany bardzo łatwo, domykany z głośnym klikiem, pozycje full on lub off, ale nie domknięty,zostawia ok 2 mm szczeliny więc nie ma co płakać za pośrednimi ustawieniami. Dwa genialne patenty to magnes na końcu paska i najlepszy na rynku sposób zmiany wizjera. Wady: niektóre modele mogą nieprzyjemnie trzeszczeć przy przymiarce ( trzy warstwy styropianu o różnej gęstości w środku-flex cośtam podobno większe bezpieczeństwo...) w czasie jazdy problem znika całkowicie. I dość specyficzna kwestia otóż jest to jedyny kask z tej półki który uciskał mnie na skroniach.. po lekkim wygnieceniu palcami problem rozwiązany ???? w konkurencji z x-litem 803 x-spirit 3 hjc rpha 11 Bell Race Star jest bardzo mocnym konkurentem i dużo zależy poprostu od dopasowania do czachy i budżetu.. :D
Z ciekawostek.. po założeniu hjc rpha 11 i bella bez pinlocków i kilku mocnych wydechach w hjc cały wizjer zaparowany a w bellu nic :d pomimo tej samej temperatury w pomieszczeniu.
Tak więc osobiście polecam. Ja jestem bardzo zadowolony. Ale radzę każdemu samemu potestować, poprzymierzać bo w końcu od tego jest zima.. ????????
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Karbon
Blenda
Nie
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
Virus Cool Jade Mesh Liner
Zapięcie
DD
Wentylacja
Rozbudowana wentylacja na szczęce, czole i nad skroniami. Tylne dyfuzory z ujściem gorącego powietrza
Wizjer
System Panovision to maksymalnie poszerzone pole widzenia w dwóch płaszczyznach – poziomej i pionowej.
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Dodatkowe funkcje
Awaryjny system wyciągania policzków z kasku
Waga
1480 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak
Materiał zewnętrzny
Karbon

Informacje o producencie - Bell

Bell to amerykańska marka obecna na rynku od 1954, która jako pierwsza opracowała i wypuściła na rynek kaski integralne (full face). 

Większość z Was zapewne będzie kojarzyć logo Bell z kaskami ultra klasycznymi, które swoim wyglądem przypominają właśnie te z lat 60tych. Tak, Bell nadal robi te kaski, jednak poza wyglądem są one na wskroś nowoczesne - zbudowane z kompozytów włókna szklanego, z wygodną wyściółką i działającą wentylacją. 

Bell w swoich najlepszych kaskach sportowych (tor i offroad) stosuje specjalny patent MIPS/FLEX, który dba o bezpieczeństwo naszego mózgu przy uderzeniach bocznych - które wprowadzają ruch rotacyjny, potrafiący niszczyć wiązania neuronów. 

Bell posiada także rozbudowaną serię STAR - kasków sportowych, z włókien szklanych oraz Carbonu. Dzieli się ona na 3 segmenty: Star, Race Star i Pro Star. Star to najniższy model sportowego kasku, Race to model z lepszą skorupą i wentylacją, a Pro to już półka profesjonalna przeznaczona do ścigania się. 

Ten producent obecny jest także w sekcji Offroadowej zarówno MX, Enduro jak i Adventure. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiar Kasków Bell

Rozmiar Głowa (cm)
XS 53-54
S 55-56
M 57-58
L 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
Nie ten rozmiar? Wymienimy!

W razie nie trafienia rozmiaru - nie ma problemu, od ręki wymieniamy na inny :)

Wystarczy, że odeślesz nam produkt a my bierzemy na siebie drugiego kuriera z odpowiednim już rozmiarem.

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności