Jaki wybrać, jak zamontować, jak działają? Interkomy Cardo

Interkom to coraz popularniejsze akcesorium wśród motocyklistów, więc wraz z marką Cardo postanowiliśmy je wam przybliżyć. Nagraliśmy trzy odcinki, w których omawiamy urządzenia i ich możliwości. Pokazujemy między innymi jak zamontować różne modele do trzech typów kasków oraz demonstrujemy najważniejsze funkcje, takie jak łączenie z telefonem czy interkomem innego producenta.


W ofercie interkomów Cardo każdy motocyklista znajdzie coś dla siebie. Niezależnie czy jeździsz sam, z pasażerem czy w grupie. Wraz z sezonem 2022 producent wprowadza powiew świeżości w podstawowej i średniej półce. Na początek debiutująca seria Spirit. Są to najbardziej podstawowe urządzenia w całej ofercie. Kolejna innowacja to odnowienie serii Freecom. Modele 1+, 2+ i 4+ zostaną zastąpione przez 2x i 4x. Najwyższa seria Packtalk na razie pozostaje bez zmian, choć na horyzoncie producent szykuje już coś nowego.

Podstawowa seria Spirit

     Spirit to nowa seria interkomów. Znajdziemy tu dwa modele Spirit i Spirit HD. Patrząc po parametrach, zastępują model Freecom 1+. Są one przeznaczone dla osób, którym pomimo kasku i jazdy na motocyklu, zależy również na nie zrywaniu kontaktu ze światem zewnętrznym, możliwości posłuchania ulubionej muzyki i łączności z drugim motocyklistą lub pasażerem. Interkomy serii Spirit mają możliwość połączenia dwóch riderów na dystansie 400 lub 600 metrów zależnie od modelu. Inne różnice to czas rozmów, kolejno 10 i 13 godzin, radio fm lub jego brak, średnica głośników i jakość dźwięku.

CARDO SPIRIT - 519,00zł

CARDO SPITIT HD - 759,00zł

Półka średnia i Freecom X-line

Podobnie jak w poprzedniej serii znajdziemy tu dwa modele Freecom 2x i Freecom 4x. Interkomy Freecom x-line przeznaczone są dla użytkowników, którzy cenią sobie lepszą jakość dźwięku. W tej serii zastosowano głośniki 40mm od marki JBL i nową technologię INTERKOM LIVE BLUETOOTH, poprawiającą jakość rozmów i posiadającą funkcję automatycznego łączenia. Różnice pomiędzy modelami 2x i 4x to kolejno zasięg 800m i 1200m oraz możliwość stworzenia grupy dwóch i czterech motocyklistów. Dodatkowo w wyższym modelu znajdziemy funkcję sterowania głosem.


CARDO FREECOM 2x - 1049,00zł

CARDO FREECOM 4x - 1329,00zł

Najwyższa półka, seria Cardo Packtalk

Modele Packtalk Slim, Bold i Bold Black przeznaczone są dla użytkowników, którzy od swojego interkomu wymagają czegoś więcej. Szukają najwyższej jakości w każdym calu urządzenia. Dźwięk, połączenia i funkcjonalność na najwyższym poziomie. Najważniejszy element, który wyróżnia tą grupę urządzeń to technologia Dynamic Mesh Communication w skrócie DMC. Dzięki niej zasięg połączenia zwiększa się nawet do kilku kilometrów , a grupa z którą chcemy się połączyć może liczyć nawet aż do 15 motocyklistów.

Packtalk Bold jest podstawowym modelem w najwyższej serii. Znajdziemy tu 40mm słuchawki JBL, najwyższą jakość połączenia oraz zasięg aż do 1600m w trybie BT.

CARDO PACKTALK BOLD JBL - 1549,00(aktualna promocja 1399,00zł)

Packtalk Slim to wersja wyróżniająca się swoją budową. Baza ma zaledwie 6,5mm grubości i brak możliwości zdemontowania bazy(np, do ładowania). Żeby odchudzić urządzenie, bateria została przystosowana do zamontowania w tylnej części kasku. Zmiana obudowy na bardziej aerodynamiczną, wpłynęła również na 400m mniejszy zasięg w porównaniu do braci z serii.

CARDO PACKTALK SLIM JBL - 1549,00(aktualna promocja 1399,00zł)

Packtalk Bold Black czyli lift modelu Bold różni się od starszego brata czarnym designem, 45mm słuchawkami JBL i gwarancją wydłużoną do 3 lat.


CARDO PACKTALK BOLD BLACK JBL - 1799,00zł(aktualna promocja 1619,00zł)

Dodatki i akcesoria

     W ofercie Cardo znajdziemy również wiele dodatków i akcesoriów sprzedawanych osobno, takich jak słuchawki z miejscem pod bazę z serii Packtalk, które sprawdzą się np. w szkole nauki jazdy. Możemy również osobno dokupić zestaw Audio KIT, który przyda się tym, którzy mają więcej niż jeden kask, a w każdym chcą używać interkomu bez konieczności kupowania drugiego urządzenia.


Montaż interkomu do kasku

Kiedy już dokonamy właściwego dla nas wyboru, dobrze by było odpowiednio zamontować urządzenie. Na pierwszy rzut oka sprawa wydaje się prosta, jednak kiedy rozwiniemy wszystkie kable i zaczniemy rozbierać kask, to ilość pytań zaczyna się mnożyć. Dlatego zebraliśmy całe nasze doświadczenie z dziedziny montażu interkomów i postanowiliśmy je przekazać w kilku prostych krokach. Na trzech różnych typach kasków: integralnym, szczękowym i otwartym oraz trzech urządzeniach z oferty Cardo: Packtalk Slim, Packtalk Bold Black i Freecom 4+ pokazaliśmy cały proces. Od rozebrania kasku, poprzez zamontowanie w odpowiednim miejscu bazy, okablowania i słuchawek do ponownego złożenia garnka w całość. Niezależnie jaki kupimy typ kasku, w zestawie z interkomem otrzymamy wszystkie elementy niezbędne do jego zamontowania.

Zanim zabierzecie się do rozbierania waszego kasku i montażu interkomu, pamiętajcie żeby odpowiednio przygotować miejsce pracy. Skorupa lubi się porysować, więc warto podłożyć pod nią coś miękkiego. Elementy takie jak wizjer, daszek czy dodatkowe spojlery, które oczywiście mają możliwość zdemontowania, warto na czas montażu interkomu usunąć.


Jak to działa?

Ostatni krok na naszej liści to uruchomienie interkomu i rozpoczęcie korzystania z najważniejszych funkcji. Jednak zanim przejdziemy do meritum - kilka zasad, które ułatwią wam codzienne użytkowanie sprzętu Cardo.

1. Aktualizacje - sprawdzajcie, czy macie najnowsze oprogramowanie, jakie jest dostępne dla waszego modelu interkomu. Może się okazać że rozwiąże to wiele problemów.

2. Cierpliwość - kiedy robimy coś na szybko i na ostatnią chwilę, to bardzo łatwo przegapić to co najważniejsze. Planujecie wypad ze znajomymi i chcecie się komunikować między sobą? Zróbcie to wcześniej, nie 5 min przed wyjazdem. Kiedy już wywołujecie daną funkcję waszego sprzętu, to dajcie mu kilka chwil na zastanowienie i nie wciskajcie co popadnie.

3. Reset - jeśli prześledziliście instrukcje wzdłuż i wszerz we wszystkich możliwych językach, oraz zastosowaliście się do dwóch powyższych rad, a interkom i tak was nie słucha, to warto go zresetować i spróbować jeszcze raz.

W odcinku pokazujemy między innymi, jak połączyć interkomy z jednym oraz dwoma telefonami, GPS-em, interkomami tych samych oraz różnych producentów i co najważniejsze- tłumaczymy, na jakiej zasadzie działają same urządzenia, żeby łatwiej było zrozumieć niektóre funkcje.


Odcinki które przygotowaliśmy wraz z Cardo przeprowadzą was przez najważniejsze etapy związane z interkomami motocyklowymi. Wybór urządzenia, montaż do kasku oraz obsługa. Powinny odpowiedzieć na wiele nurtujących pytań i pokazać, że coś co często postrzegane jest za “czarną magię” w rzeczywistości jest bardzo proste, wymaga jedynie trochę cierpliwości i odpowiedniej ilość uwagi. Z własnego doświadczenia wiemy, że interkom to nie jest rzecz niezbędna do jazdy na motocyklu, ale zmienia wiele i często się przydaje- zarówno podczas samotnych wypadów jak i tych w grupie. Daje możliwość dzielenia się wrażeniami z jazdy z innymi oraz pozostawania w kontakcie ze światem zewnętrznym. Kiedy raz spróbujesz, prawdopodobnie zostanie już z Tobą na zawsze.