Honda CBR 125R (2007 - 2010)

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 30

Opinie o Honda CBR 125R

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.3
Ocena: 5/5 | Autor: klaaaa
Posiadam i polecam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Lolek
Love it
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Dominik
Posiadam, silnik pancerny aczkolwiek nie aż tak bezawaryjny jak opowiadają, ale raczej poza wymianą rozrządu nie ma nic strasznego, co do hamulców to nie są najgorsze ani najlepsze, frajda z jazdy byłaby większa przy trochę większej mocy w połączeniu z szerszymi oponkami, seryjne niestety nie pozwalają na wiele :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Volter
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Suchy
Zrobiłem cbr-ka 7tys km, nie mam porównania z innymi 125, ale jako pierwsze moto idealne, niskie spalanie 2,2L do 2,5L Hamulce pozwalają wyhamować, chodź szału nie ma, od 6 tys jest dość elastyczna, chodź do dynamicznej jazdy trzeba się troszke wachlować obrotami, ale wiadomo to tylko 13koni, spod świateł z większością osobówek do 80km/h jest się pierwszym, vmax- 109 mierzone GPS
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2016-12-01 20:39:13 | Autor: Dominik
Coś słabo jak 109 na mojej 134 się udało na prostej :D
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Focus
Do miejskiej jazdy nic lepszego w tej cenie.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba. L
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)

Spalanie: 2.72

Dodaj
Ilość raportów: 21

Spalanie Honda CBR 125R

Minimalne: 2.18

Średnie: 2.72

Maksymalne: 3.36

Recenzja: Honda CBR125R - Wielka użyteczność w małym opakowaniu?


Mocno odświeżony model?

CBR to jedna z najpopularniejszych serii Hondy, nie mogło więc w niej zabraknąć także tych najmniejszych pojemnościowo modeli. W 2007 roku premierę miał kolejny model, tym razem w nazwie pojawiła się dodatkowa literka "R". Jest to oczywiste nawiązanie, do dobrze przyjętej linii modeli "RR". 

Wraz ze zmianą nazwy zmodernizowano także wygląd samej maszyny. Najważniejsze zmiany wizualne zauważymy na czaszy - jeżeli wcześniejszy model przypominał nieco skrzywione F4i, tak ten model (z dużo lepszym skutkiem) nawiązuje do CBR 600RR. Ostry dziób i charakterystyczne, trójkątne lampy to bezpośrednie nawiązanie do swoich większych braci. Kolejne podobieństwa zobaczymy w malowaniach. 

Tylna sekcja motocykla pozostała bez zmian. Kokpit, jak na 2007 rok, niestety nie zachwyca -wygląda jak żywcem wyjęty z lat 90-tych. Zdecydowanie mogłoby się na nim pojawić więcej elektroniki. 

Najważniejsze zmiany kryją się w środku?

Oprócz wyglądu i nazwy zmieniło się także nieco w środku. Od 2007 roku, silniki w małych CBR'ach mają system PGM-FI, czyli wtrysk paliwa. To najważniejsza zmiana w silniku. Jednostka napędowa dalej rozwija moc około 13 KM i została zestrojona tak, że najlepiej czuje się w środkowym zakresie obrotów. Tutaj nie można mówić o mocnej górze, jej po prostu nie ma - wszystko postawiono na użyteczność

Użyteczność przede wszystkim

Mała CBR'ka, choć bardzo by chciała, to ma niewiele wspólnego ze sportem poza wyglądem przedniej owiewki i "R" na końcu nazwy modelu. Silnik to sprawdzona jednostka, która nie boi się wysokich przebiegów, jednak nazwanie jej dynamiczną, czy lubiącą wkręcać się na obroty to delikatne nadużycie. 

Wąskie opony i hamulce, które nie dorównują tym zamontowanym w innych wiodących motocyklach klasy 125, dodatkowo dyskwalifikują Hondę z grona sportowych 125. 

Jednak jeżdżąc CBR 125R po mieście uwydatnia się jego inna cecha. Przez to, że motocykl jest niezwykle wąski (wygląda na 2 razy mniejszy niż Yamaha YZF-R125) zawraca się nim niesamowicie łatwo. Niska masa pozwala lawirować także na chodniku, w korkach i pośród przeszkód, z którymi nie poradziłyby sobie większe motocykle. Do tego dochodzi niskie spalanie, na poziomie 2.5-3.5L na 100 km, niska awaryjność, powszechność części zamiennych i mamy świetny materiał na codzienne wojaże do pracy, szkoły i do miasta. 

Podsumowanie

Honda CBR125R to ciekawa propozycja dla osób, które szukają niedrogiego i mało awaryjnego sprzętu do codziennej eksploatacji. Honda wprawdzie nie zapewni nam niesamowitych wrażeń, ale całkiem sprawnie uprzyjemni nasze podróżowanie. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Honda CBR 125R (2007 - 2010) vs Yamaha XTZ 125E (2003 - 2005)

Honda CBR 125R (2007 - 2010)Yamaha XTZ 125E (2003 - 2005)

Honda CBR 125R (2007 - 2010) vs Yamaha YBR 125 (2005)

Honda CBR 125R (2007 - 2010)Yamaha YBR 125 (2005)

Honda CBR 125R (2007 - 2010) vs Aprilia RS 125 (2006 - 2013)

Honda CBR 125R (2007 - 2010)Aprilia RS 125 (2006 - 2013)

Honda CBR 125R (2007 - 2010) vs Aprilia RX 125 (1985)

Honda CBR 125R (2007 - 2010)Aprilia RX 125 (1985)

Dane techniczne Honda CBR 125R

Osiągi

Moc max.
13.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
10.1 Nm / 8000 rpm
V-max
115.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
10.0 L

Silnik

Typ
Jednocylindrowy, 4T
Pojemność skokowa
124.7 ccm
Średnica × skok tłoka
58.0 x 58.0 mm
Stopień sprężania
11.0:1
Układ zasilania
Elektroniczny, PGM-FI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1294 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
115.0 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy
Tył
Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumią…cym

Hamulce

Przód
1x 276 mm, dwutłoczkowy
Tył
1x 220 mm
Abs
nie