Dzika strona Ducati - Multistrada 1200 Enduro (GALERIA)

Tak prezentuje się najbardziej przygodowy ze wszystkich motocykli Ducati - nowość na rok 2016 Ducati Multistrada 1200 Enduro.

Od kilku lat w ofercie Ducati znajduje się Multistrada, motocykl przykuwający uwagę swoim wyglądem i przyzwoicie sprawdzający się w trasie, jednak dla miłośników prawdziwej, bardziej hardcorowej odmiany turystyki było to zdecydowanie za mało. Dlatego na rok 2016 przygotowano niespodziankę. Włochom zamarzył się pełnoprawny motocykl typu Adventure.

Multistrada 1200 Enduro jak przystało na Ducati ujmuje designem. Enduro z pozoru nie wiele różni się od standardowej Multistrady. Charakterystyczny czerwony kolor zastąpiony został neutralną szarością. Zmiana lakieru to najbardziej widoczny zabieg, za pomocą którego producent stara się nas przekonać, że mamy do czynienia z prawdziwym offroadowcem.

Czy Multistrada podoła rywalizacji z serią GS od BMW i nową Hondą Africa?

Kolejnym zabiegiem jest 30 litrowy zbiornik paliwa. Taka ilość pozwala Multistradzie na przejechanie dystansu 450 km. I nie będzie to grzeczna jazda. Moc motocykla wynosi 160 KM przy 9.500 rpm, a maksymalne obroty - 136 Nm, osiągamy już od 7.500 rpm. Silnik to oczywiście znana z innych modeli (Monster 1200, Diavel) Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) czyli dwa cylindry ułożone względem siebie na kształt litery "L". Pojemność silnika to 1198 cm³.

Co więcej motocykl jest naszpikowany elektroniką. Warto wspomnieć o nowym trybie jazdy, który dołączył do trybów Sport, Touring i Urban, a mianowicie o trybie Enduro. Moc zostaje w nim skastrowana do 100 KM, a zawieszenie ustawione na "Soft". Zaawansowana elektronika to dzisiaj coraz częściej standard, ale w przypadku motocykli terenowych nie chcielibyśmy polec w trasie ze względu na jakąś drobną usterkę.

Motocykl enduro od Ducati?! Marketingowy skok na kasę, czy nowa jakość?

Kolejna ciekawostka to zawieszenie. Zawieszenie wykorzystuje technologię DSS (Ducati Skyhook Suspension). Ma on na celu minimalizację wibracji i dostosowanie zachowania motocykla w zależności od podłoża. Skok zawieszenia zwiększono do 200 mm - wszystko to dla większego komfortu i bezpieczeństwa w trakcie jazdy w terenie.

W przeciwieństwie do większości motocykli Ducati, w których styl stawiany jest na pierwszym miejscu, tym razem projektanci poszli na kompromis. Monowahacz zastąpiony został solidnym obustronnym wahaczem. Multistradę możemy oczywiście uzupełnić o szeroką gamę akcesoriów, która pozwala na przystosowanie motocykla do wyprawy w najodleglejsze rejony świata. Kto chętny na przejechanie przez cały kontynent?