Ducati XDiavel - ekscytacja niską prędkością!

Ducati urządziło 16 listopada w Mediolanie prawdziwe show, a jednym z jego głównych bohaterów stał się XDiavel. Motocykl od dwóch miesięcy sygnalizowany przez Ducati jako niezwykłe połączenie osiągów i designu ujrzał światło dzienne.

Seria Diavel wymyka się prostym klasyfikacjom. Najłatwiej uznać ją za mix cruisera z power nakedem. Od crusiera zaczerpnięta została wyprostowana pozycja z umieszczonymi z przodu podnóżkami i charakterystyka silnika, od nakedów Diavel zapożycza przede wszystkim elementy wizualne. Nowy XDiavel zbliża się ku cruiserom również za sprawą przeniesienia napędu za pomocą paska - wcześniejsze Diavele miały łańcuchy.

XDiavel - gentelmen czy drań?

Wygląd jest najmocniejszym atutem każdego Diavela. Dotychczas motocykle charakteryzowały się raczej stonowaną estetyką (matowa czerń, odcienie grafitu, elementy z karbonu). XDiavel zrywa z tym wizerunkiem. Dostajemy intensywnie zestawione kolory, mocno zaznaczoną ramę i (przede wszystkim) piękny silnik. Matowa czerń połączona została z połyskliwą, a całość ożywia czerwień mieszająca się z szarością. Do tego dochodzą fantastyczne czarne koła i charakterystyczna lampa przednia i tylna. Zmianie uległ wydatny układ wydechowy, który teraz jest skromniejszy. Linia motocykla nie przywodzi już na myśli eksponatów w stylu art-deco, motocykl nabrał agresji a jego muskularna sylwetka budzi respekt.

XDiavel w trasie - video (zobacz)

Silnik Ducati Testastretta DVT 1262 generuje 156 KM, a maksymalne obroty XDiavela dostępne są już przy 5000 rpm. Niski maksymalny moment obrotowy to jeden z wyróżników klasy crusierów. Prędkość maksymalna nie powala, ale nie ona się liczy w tym motocyklu. Umiarkowana prędkość, zrelaksowana pozycja, długa podróż i ergonomia - one przyświecały projektantom Ducati przy powstawaniu tego motocykla. W sumie wprowadzono 60 udogodnień służących podniesieniu komfortu kierowcy.

Hamulec przedni to dwie tarcza 320 mm obsługiwane przez czterotłoczkowe zaciski. Z tyłu mamy tarczę 265 mm i zacisk dwutłoczkowy. Zaawansowana elektronika z trzema różnymi programami jazdy (Touring, Urban, Sport), kontrolą trakcji i DPL (Ducati Power Launch). Pod względem zastosowanej technologii XDiavel wyznacza kierunek rozwoju nowoczesnym cruiserom.