Ducati prezentuje dragstera na bazie XDiavel!

Włosi od zawsze wiedzieli jak projektować pojazdy z pasją, które swoim wyglądem zapierają dech w piersiach. Bimota, Moto Guzzi, MV Agusta i wreszcie na czele stawki Ducati. Każdy z tych producentów przez lata tworzył piękne motocykle, które swoim stylem i prezencją wyróżniały się na tle konkurencji. W ostatnim czasie Ducati promuje motocykle z serii "X". Niedawno do rodziny dołączył kolejny koncept, który bazuje na cruiser'rze xDiavel. Jednak do czego zmierza producent z małej, włoskiej mieściny Borgo Panigale?

Motocykl został przedstawiony na tagach Motorbike Expo w Veronie podczas ubiegłego weekendu. Pomimo doskonałego design'u, martwiącym może być fakt, że model draXter 90 nigdy nie trafi do produkcji seryjnej. Włoski drag z obrazków - jak utrzymuje Ducati - jest jedynie sportową interpretacją modelu xDiavel, który przed swoją premierą był promowany przez serię enigmatycznych teaser'ów. A jeśli o nich mowa, warto wspomnieć, że draXter 90 również został zapowiedziany w ten sam sposób.

 

Ducati draXter to motocykl mający przedstawić sportowego ducha modelu xDiavel. Esencją draXtera jest bycie jednym z najbardziej ekstremalnych dragsterów, które są wyposażone w części z najwyższej półki. Dla przykładu, zastosowane zawieszenie i hamulce są przeszczepione wprost z super-sporta "Panigale". Linie i proporcje XDiavel stały się jeszcze bardziej ekstremalne, co czyni draXter'a unikalnym motocyklem sportowy, który zapiera dech w piersiach.

Zaprezentowany na Motor Bike Expo Verona 2016, projekt draXter został stworzony przez dział Advanced Design biura projektowego Ducati. Pomysły i rysunki, które pochodzą z Centro Stile Ducati dały życie nowemu prototypowi, który choć nigdy nie wejdzie do produkcji, stał się moim osobistym marzeniem. Przyznacie, że ta bryła i te kształty motocykla aż proszą się by sprawdzić "ile dała fabryka" w wyścigu równoległym. Numer 90, który znajduje się na boku Ducati draXter znalazł się tam nie bez powodu.

W 1926 wspierani przez ojca  Antonio, bracia Adriano, Bruno i Marcello Cavalieri założyli firmę, której nazwa pochodziła od ich nazwiska "Ducati". Jako pierwsi zaprojektowali oni kondensatory, które pomimo małych rozmiarów posiadały pojemność identyczną jak wcześniej produkowane archaiczne protoplasty. Produkcja z przywiązaniem szczególnej uwagi do najwyższej jakości kalkulatorów, aparatów fotograficznych oraz kamer, pozwoliła marce stać się największą i najbardziej zaawansowaną technologicznie potęgą przemysłową we włoszech lat 30.W roku 1936 firma zatrudniała 1200 pracowników. 

Motocykle? A komu to potrzebne?
Niestety, niedługo później świat został pogrążony Drugą Wojną Światową, a podczas niej dobytek braci Ducati został doszczętnie zniszczony. Po jej zakończeniu, marka została odbudowana, do czego nawiązuje lektor w filmie. Marzenia braci o produkcji jednośladów rozpoczęły się od małego, czterosuwowego motorowera Ciuciollo. Jego sukces na włoskim rynku, sprawił, że w roku 1948 bracia Ducati dokonali podziału marki na "Ducati Elletrotecnica" oraz "Ducati Meccanica" by wzmocnić motocyklowego ducha marki i zająć się produkcją motocykli sportowych. W 1954 roku powstał pierwszy silnik w charakterystycznym układzie "L-twin" z rozrządem desmodromicznym. W tym roku, Ducati obchodzi dziewięćdziesięciolecie istnienia swojej marki słynącej z widlastych dwójek o dziewięćdziesięcio stopniowym kącie rozchylenia cylindrów. 

Włoski szyk, styl i klasa w sportowym wydaniu xDiavela to cudeńko, które już teraz spędzi niejednemu miłośnikowi marki sen z powiek. Dlaczego więc nie pozwolą nikomu posiadać tak pięknego motocykla jakim jest draXter 90?