Opinie o Buell 1125R

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 3.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
rozwiń
Spalanie: 7.46
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Buell 1125R

Minimalne: 6.33

Średnie: 7.46

Maksymalne: 9.06

Buell 1125R (2007 - 2009)

Każdy motocyklista zmęczony zalewem japońskich motocykli powinien zwrócić tęsknę spojrzenie daleko na druga stronę oceanu. Buell - marka oferująca niekonwencjonalne sportowe motocykle co prawda nie zdołała utrzymać się na rynku ze swoimi projektami i upadła w 2009 roku, ale widok ich maszyn niezmiennie budzi zainteresowanie. Buell 1125R to jeden z ostatnich motocykli, sygnowanych logiem Buell Motorcycle Corporation. 

Dwucylindrowy silnik Helicon w układzie widlastym (72°) dysponuje budzącą respekt pojemnością 1125 cm³ i generuje  146 KM. Silnik w Buellu to austriacka konstrukcja prosto z zakładu Rotaxa. Prędkość makymalna motocykla wynosi około 255 km/h. Buell zasłynął ze skłonności do śmiałych, nietypowych konstrukcji i gotowości do eksperymenotwania. W 1125R mamy np. niekonwencjonalną ramę, która dodatkowo pełni rolę zbiornika paliwa. Niestandardowe podejście Amerykanów widać również w układzie hamulcowym. Pojedyncza tarcza hamulca przedniego ma średnicę aż 375 mm i jest obsługiwana przez ośmiotłoczkowy zacisk. Wreszcie znak rozpoznawczy Buella - przeniesienie napędu za pomoca paska sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie w przypadku nadzwyczaj leniwych motocyklistów - pasek nie wymaga smarowania ani regulacji.

Na Buellu 1125R bazuje projekt koncepcyjnego motocykla Ronin, o którym więcej przeczytasz tutaj.

Motocyke Buella to również wyjątkowy styl i agresywny design. W przypadku 1125R priorytetem było zachowanie jak najlepszej centralizacji masy. Przełożyło sie to na konstrukcję układu wydechowego i przodu motocykla. Buell naprawdę przyciąga uwagę. Niestety, pod względem jakości i niezawodności Buell miewał mankamenty, które pozostawiały go w tyle za japońską, czy chociażby włoską konkurencją. Innowacyjne podejście do projekotwania sportowych motocykli nie przekuło się w nową jakość.

Problemy marki Buell w największym stopniu wynikały z problemów finansowych, które rodziły spory wewnętrzne między założycielem firmy - Erikiem Buellem, jednym z promotorów nowoczesnych motocykli sportowych w Ameryce, a właścicielami udziałów i inwestorami (Harley-Davidson). Po likiwdacji Buella i powstaniu EBR (Erik Buell Racing) motocykl przyjął nazwę poprostu 1125R i jest maszyną przeznaczoną do jazdy wyłącznie po torze.

Dane techniczne Buell 1125R

Osiągi

Moc max.
146.0 KM / 9800 rpm
Max. moment obrotowy
102.9 Nm / 8300 rpm
V-max
255.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20.1 L

Silnik

Typ
Rotax Helicon, 72° V2, DOHC, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
1125.0 ccm
Stopień sprężania
12.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
sprzęgło poślizgowe
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Rozstaw osi
1375 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
200.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
221.0 kg
Rama
stalowa, pełniąca jednocześnie funkcję zbiornika paliwa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy Showa 47 mm, skok 120 mm, w pełni dostosowalne
Tył
typu monoshock, sprężyna śrubowa Showa, skok 127 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 375 mm, 8-tłoczkowy zacisk ZTL2
Tył
pojedyncza tarcza 240, dwutłoczkowy zacisk

Eksploatacja Buell 1125R

Opony

Opona przód
120/70 ZR-17, Pirelli Diablo Corsa III
Opona tył
180/55 ZR-17, Pirelli Diablo Corsa III

Buell 1125R (2007 - 2009)Honda CBR 1000RR Fireblade (2004 - 2005)

Honda CBR 600RR (2013 - 2016)Buell 1125R (2007 - 2009)

Buell 1125R (2007 - 2009)Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Yamaha MT-01 1700 (2005 - 2009)Buell 1125R (2007 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności