Brytyjska rewolucja, czyli elektryczny Triumph TE-1

Triumph powoli szykuje świat na premierę swojego motocykla elektrycznego. Do tej pory karmiono nas jedynie konceptem oraz okrojonymi danymi, co tylko bardziej podsycało nastroje. Tym razem ogłoszono zakończenie III z IV faz projektu, dzięki czemu możemy cieszyć oczy gotowym prototypem. Mowa tutaj o modelu TE-1.


    Pierwsze wzmianki o projekcie pojawiły się w 2019r, kiedy to ogłoszono współpracę Triumpha z Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd. i Uniwersytetem w Warwick. Taka kolaboracja zapowiadała powstanie motocykla jedynego w swoim rodzaju, co też potwierdzało się wraz z kolejnymi informacjami pojawiającymi się na jego temat.

    Na ten moment gotowy jest demonstracyjny prototyp, który jest teraz w pełni gotowy do rozpoczęcia kolejnej fazy pod kierownictwem Triumpha — programu testów na żywo.

    Motocykl ma napęd w postaci pasa Gates Carbon, zainstalowano zawieszenie Öhlinsa (z przodu USD, a z tyłu prototypowe RSU) oraz zastosowano monoblokowe zaciski Brembo M50.

    Według informacji przekazanych przez producenta w ciągu najbliższych 6 miesięcy prototypowy model przejdzie szeroko zakrojony program testów na żywo w najnowocześniejszych obiektach Triumpha, który obejmie:

  •  Test na hamowni – obejmujący:
    • Kalibrację przepustnicy
    •  Mapowanie wydajności układu napędowego
    • Generowaną moc i moment obrotowy
    • Ocena zasięgu i zużycia baterii
    • Rozwój trybów jazdy
    • Walidację funkcjonalności oprogramowania
    • Optymalizację termiczną
  • Testy na torze – obejmujące dynamiczną ocenę prowadzenia motocykla przez jeźdźca:
    • Prowadzenie
    • Przyspieszenie
    • Hamowanie i strategię odzyskiwania energii hamowania
    • Kontrolę trakcji
    • System kontroli unoszenia przedniego koła

    Program testowy został tak zaprojektowany, aby wskazać kierunek ostatecznej konfiguracji i kalibracji prototypowego modelu.

    Koniec etapu IV został zaplanowany na lato 2022r. Po zakończeniu fazy testów prototyp uzyska ostateczną formę oraz malowanie, aby przygotować go do demonstracyjnej prezentacji na torze. W tym czasie mają zostać upublicznione pełne dane modelu, w tym końcowa specyfikacja i wyniki teksów. 

    Triumph ma wyznaczyć nowe standardy dla całego sektora motocyklowego, między innymi wydajnością akumulatora i jego zasięgiem, co potwierdzać mają wyniki testów, które przekraczają aktualne standardy i cele wyznaczone przez brytyjską Radę Motoryzacyjną na rok 2025.

    Z niecierpliwością czekamy na dalsze losy projektu, które będziemy na bieżąco śledzić!

Informacja prasowa