BMW wyciąga z złomowisk swój stary styl!

Typowy dla BMW silnik bokser jest stosowany w motocyklach tej marki od dziesiątek lat. BMW R5 w latach trzydziestych było obiektem porządania wszystkich miłośników dwóch kółek jak dziś S1000RR. Ku czci dawnych motocykli i ich konstruktorów BMW wypuściło nowy motocykl koncepcyjny. 

Cofnijmy się do lat trzydziestych - powiedział z melancholią w głosie.

BMW R5 Concept - nowy prototyp, który stricte nawiązuje do motocykli z lat trzydziestych. Co ciekawe nie tylko stylistyką! BMW wykorzystało ten sam silnik, który pracował w bawarskich motocyklach w latach trzydziestych  ubiegłego wieku. Jest jedno małe ale! Jednostka napędowa otrzymała doładowanie za pomocą mechanicznej sprężarki, która na pewno rozmnożyła fabryczne 26 koni mechanicznych. Oczywiście w współpracy z wtryskiem i kilkoma innymi modyfikacjami, jednakże moc silnika oficjalnie nie jest znana.

Zawieszenie, rama, to całkowicie nowy motocykl!

Choć zawieszenie swoim wyglądem, przypominana pierwowzór to zupełnie nowa, bardziej zaawansowana konstrukcja, spełniająca obecne standardy.  Nowy koncept może pochwalić się kolejnym nawiązaniem, do swojego pradziadka. Są to profile owalne, które zostały wykorzystane do budowy ramy, które poza wysoką sztywnością nadają motocyklowi jeszcze bardziej retro wygląd retro!

Konstruktorzy...

O dziwo, motocykl który powstał, to nie dzieło sztabu konstruktorów BMW, tylko dwóch szwedzkich braci. Bracia Norren to pasjonaci marki, prowadzący własny warsztat, specjalizujący się w starych Bawarkach i budowie motocykli typu custom. Wszystko zostało zlecone przez producenta jednych z najbardziej ekskluzywnych motocykli, a całość wykonano wedle wszystkich zaleceń działu projektowego BMW.