BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)

Pozostałe Generacje Modelu BMW S1000

Spalanie: 7.19
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie BMW S1000 1000RR

Minimalne: 6.19

Średnie: 7.19

Maksymalne: 8.50

Opinie o BMW S1000 1000RR

Opinia: 5.0/5

Liczba głosów: 2

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
rozwiń

BMW S1000RR

Motocykl, który zadał silny cios japońskim producentom - tym silniejszy, że od roku panował światowy kryzys finansowy, co bardzo mocno odbiło się na branży motocykli sportowych - te w zasadzie na kilka lat przestały się rozwijać. W tak trudnych czas BMW po prostu pozamiatało. 

Zero tolerancji 

Wygląd tego motocykla jest niepowtarzalny - widząc go na ulicy, nie ma szans, abyśmy mogli go pomylić z jakimkolwiek innym. Już z kilometra czuć, że to bawarski superbike. Jednak tak jak we Włoskich sprzętach wygląd dyktowany jest subtelnym pięknem, tak w przypadku Niemców - wszystko było robione pod osiągi. Niesymetryczne lampy? Tak, ten zabieg pozwolił zaoszczędzić kilkaset gramów. A że nie każdemu się to podoba? Pierwsi na mecie nie dyskutują o tym. Niesymetryczne są także boczne owiewki okalające silnik, to akurat było spowodowane umiejscowieniem wentylatora chłodnicy. I mimo tej całej praktyczności, można ponarzekać, że podczas jazdy rama się nagrzewa i to czuć - widać jednak, że podczas wygrywania na torze, nie jest to aż tak dokuczliwe. 

Moc 

I to przez duże M! BMW S1000RR podczas swojego debiutu legitymowało się mocą 193 KM, to pozwalało na dosłowne zjedzenie konkurencji. I można mieć piękne motocykle i takie, które wygrywają na torach. Ale w salonach rządzą cyferki i każdy chce mieć najmocniejszą bestią. Szybko model S1000RR stał się ulubioną zabawką drogowych "ścigantów" i internet zalały video w których bawarka "zjada japońskie plastiki". Dominacja BMW także pod tym względem była widoczna. Przez lata silnik był dopracowywany, windując moc do 199 KM. 

Elektronika 

Jednak wszystko to byłoby niczym, gdyby nie elektronika, która sprawia, że jazda tym motocyklem jest dużo łatwiejsza niż być powinna. Od samego początku BMW mocno przykładało się w tym temacie i choć sam motocykl (pozornie) niewiele się zmienił przez te 9 lat bycia na rynku - to jednak niemieccy inżynierowie cały czas go ulepszali. Mamy więc kilkupoziomową kontrolę trakcji, sportowy abs, kontrolę startu - to wszystko sprawia, że po odkręceniu manetki do końca - elektronika zrobi wszystko aby uwolnić pełną moc silnika w taki sposób, abyś razem z motocyklem wystrzelił niczym pocisk przed siebie - zamiast wywinął fikołka na plecy. I to działa - ta bestia jest cholernie szybka. 

A przy całej swojej mocy - łatwo się nią jeździ. I to nie tylko na wprost, ale także w zakrętach. Mocne hamulce z dobrze działającym ABS'em, dobre wyważenie motocykla - wszystko to sprawia, że motocykl wydaje się w prowadzeniu równie łatwy jak 600tka. Bardzo zwodnicze uczucie, szczególnie na drodze publicznej, ponieważ pod naszym nadgarstkiem na każde skinienie czeka blisko 200 mocnych koni mechanicznych.  

Pokaz sił 

Mówi się o tym, że model S1000RR został stworzony przez BMW wyłącznie w celu prezentacji sił. Ponoć koszt jest opracowania i rozwijania jest na tyle duży, że mimo dobrej sprzedaży modelu - producent niewiele na nim zarabia. Podobnie jak VW na Veyronie. Czego się nie robi, ale dogryźć konkurencji i siłą zaznaczyć swoją pozycję na rynku. Tak po prostu - bo mogę. Takie właśnie jest BMW S1000RR - zjawiskowe, niezwykłe i agresywne. 

Dane techniczne BMW S1000 1000RR

Osiągi

Moc max.
199 KM / 13500 rpm
Max. moment obrotowy
113 Nm / 10500 rpm
V-max
299 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, czterocylindrowy, w układzie rzędowym, DOHC, chłodzony cieczą, 4 tytnowe zawory na cylinder
Pojemność skokowa
999 ccm
Stopień sprężania
13.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2050 x 826 x 1140 mm
Rozstaw osi
1425 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
175 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
204 kg
Rama
aluminiowa, typu bridge,

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down, średnica 46 mm, regulowane, skok 120 mm
Tył
aluminiowy wahacz dwustronny, regulowane, skok 120 mm

Hamulce

Przód
hydrauliczny, 2x tarcza 320 mm, zacsiki czterotłoczkowe,
Tył
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 220 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
Abs
w standardzie

Eksploatacja BMW S1000 1000RR

Opony

Opona przód
120/70 ZR 17
Opona tył
190/55 ZR 17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
17
Zębatka tylna
45
Yamaha YZF-R1 1000 (2015)

Yamaha YZF-R1 1000 (2015)BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)

BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)

BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)Ducati Panigale V4 Speciale (2018)

Honda CBR 1000 RR Fireblade (2008 - 2012)

Honda CBR 1000 RR Fireblade (2008 - 2012)BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)

Suzuki GSX 1300B-King (2007 - 2012)

Suzuki GSX 1300B-King (2007 - 2012)BMW S1000 1000RR (2015 - 2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności