Pozostałe Generacje Modelu BMW F

Opinie o BMW F 650GS

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 4

Silnik: 4.0
Hamulce: 3.5
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 3.8
Ocena: 4/5 | Autor: Wrom
30.000km w 16 miesięcy, ogólnier bardzo dobry motocykl, dużo frajdy z jazdy, bezawaryjny a ocena "+500 za znaczek" nie jest prawdą.
Skomentuj | Przydatna (12) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 4/5 | Autor: Wawaman
Sprzęt kupiłem w konkretnym celu-
Bałkańskie bezdroża. Moto łatwe w prowadzeniu, przewidywalne. Lekkie, bardzo wygodne. Jeden gar daje mi dużo fanu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
rozwiń
Spalanie: 4.71
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie BMW F 650GS

Minimalne: 4.00

Średnie: 4.71

Maksymalne: 5.50

BMW F 650GS (2000 - 2007)

Motocykl od którego zaczęła się rozpoznawalność modeli GS. Na rodzinę F składały się motocykle przeznaczone do jazdy trialowej i drogowej z jednocylindrowymi silnikami Rotaxa. Były to pierwsze jednocylindrowe motocykle BMW od niemal 30 lat i zakończenia produkcji R27. Rodzina F zerwała również z innym standardem, do którego przyzwyczaiła niemiecka marka. W przeciwieństwie do większości modeli za przeniesienie napędu odpowiedzialny jest łańcuch, a nie wał napędowy, czy też pasek.

Seria GS ze swoim charakterystycznym designem, precyzją wykonania i niezawodnością to najlepsza marka BMW, przynajmniej do 2009 roku, kiedy to okazało się, że Niemcy równie dobrze radzą sobie z produkcją super sportów. W ramach serii F 650 GS powstała min. wersja Dakar z większym skokiem zawieszenia, która przeznaczona jest do jazdy terenowej w ekstremalnych warunkach. Ukazanie się tej wersji było następstwem fali zainteresowania terenowymi motocyklami BMW po zwycięstwie modelu GS w Rajdzie Paryż-Dakar w latach 1999 i 2000.

GS został wyposażony w komputerowo sterowany wtrysk paliwa (co na początku XXI wieku stanowiło nie lada nowość), dostępne były egzemplarze z ABS. Na sukces motocykla wpływ miały niskie spalanie i emisja spalin, duża dostępność części (zwzg na 105 tys sprzedanych egzemplarzy). W roku 2008 jednocylindrowy silnik F 650 GS zastąpiony został dwucylindrowym (F 650 GS twin) a rodzina GS o pojemności poniżej 1000ccm rozrosła się o F 800 GS i G 650 GS.

Dane techniczne BMW F 650GS

Osiągi

Moc max.
50.0 KM / 6800 rpm
Max. moment obrotowy
60.0 Nm / 5200 rpm
V-max
183.4 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.3 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2175 x 910 x 1265 mm
Rozstaw osi
1479 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
176.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
191.0 kg
Rama
stalowa, typu Brigdge

Zawieszenie

Przód
t41 mm widelec teleskopowy z mostem stabilizującym, skok 210 mm
Tył
zawieszenie sprężynowe, skok 210 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 310 mmm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk

Silnik

Typ
4-suwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
652.0 ccm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
CDI

BMW F 650GS (2000 - 2007)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Honda CB 500E (1993 - 1996)BMW F 650GS (2000 - 2007)

BMW F 650GS (2000 - 2007)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Kawasaki Versys 1000 (2015 - 2018)BMW F 650GS (2000 - 2007)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności