Pomysł Aprilii na sportowo-turystyczną 600'tkę został po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności podczas zeszłorocznych targów EICMA w Mediolanie. Od tamtego czasu RS 660 stał się jednym z najbardziej oczekiwanych motocykli na przyszły sezon. I doczekaliśmy się. Oto nowy zawodnik w klasie dwucylindrowców o pojemności w granicach 600-800 cm³.
RS 660 generuje 100 KM (przy 10 500 rpm) z silnika 660 cm³. Maksymalny moment obrotowy to 67 Nm przy 8500 obrotów na minutę. To wszystko przy zaskakująco niskiej masie 186 kg. Czyni to z modelu RS motocykl o najkorzystniejszym stosunku mocy do masy w swojej klasie.
Wizualnie finalna wersja nie różni się wiele od konceptu. W projekcie pokazywanym na targach największe zainteresowanie wzbudzało zastosowanie skrzydełek w bocznych owiewkach. W ostatecznej wersji motocykla skrzydełek zabrakło, ale same owiewki są uformowane tak, by generować dodatkowy docisk. Nowoczesna czasza przednia nawiązuje do większych modeli. Aprilia zadbała o przeniesienie części emocji z torowej bestii, jaką jest RSV4
Włoski producent jest szczególnie mocny w dziedzinie elektroniki dla motocykli. W RS 660 zastosowano te same systemy co w sztandarowym sportowym superbike'u Aprilii. A zatem:
- sześcioosiowy jednostka pomiarowa (IMU)
- pakiet APRC zawierający ATC (Aprilia Traction Contol)
- AWC (Aprilia wheelie control)
- AEB (Aprilia Engine Braking)
- AEM (Aprilia Engine Maps)
- ACC (Aprilia Cruise Control)
- pięć trybów jazdy.
Przedni widelec Kayaba, oraz hamulce Brembo, pięcio-calowy wyświetlacz TFT na kokpicie i oświetlenie LED to dodatkowe atuty RS 660. Biorąc pod uwagę oficjalną cenę zapowiadaną na rynek europejski Aprilia RS 660 zapowiada się na atrakcyjną alternatywę wobec konkurencji.
Motocykl trafi do salonów w 2021 roku. Cena Aprilii RS 660 w Europie wyniesie 11 050
€. Model dostępny jest w trzech wariantach kolorystycznych: Acid Gold, Apex Black, oraz Lava Red.