Aprilia RS 125 (2006 - 2012)

W 2006 roku Aprilia zaprezentowała kolejne wcielenie swojej wyścigowej legendy w klasie 125ccm - RS 125. Nowa RS'ka to totalnie nowy motocykl, obłe kształty zostały zastąpione przez ostre, kanciaste linie wzorowane na modelu RSV1000. 

Ogromny, zwalisty wręcz ogon motocykl został zamieniony na pięknie narysowany, ostry zadupek. Przód także mocno się zmienił, zamiast dwóch małych światełek na środku sporej owiewku - mamy teraz bardziej agresywny, dynamiczny wygląd z dwoma sporymi reflektorami. Pomiędzy tym modelem, a poprzednim nastapiła nie mała zmiana, ale prawdziwa rewolucja w wyglądzie. 

Zmiany zaszły także pod owiewkami i dotknęły silnika

Dalej jest to jednostka 2 suwowa, jednak dostał on katalizator oraz elektronikę - wszystko to, aby spełniać nowe normy emisji spalin. Moc na zblokowanym silniku wynosiła przepisowe 15 KM po odblokowaniu oscylowała w graniach 28-30 KM. 

Przy niskiej masie własnej, nowa RS125 zachowała miano najszybszego motocykla sportowego w klasie 125. Oprócz tego zmniejszono nieznacznie spalanie oraz pojawiły się nowe tarcze hamulcowe. Motocykl nie stracił więc zbyt wiele ze swojej sportowej legendy i osiągów, zyskał natomiast sporo na wyglądzie. 

Lekka aluminiowa rama, świetne zawieszenie USD oraz v-max (po odblokowaniu) przekraczający 150km/h to szczyt młodzieńczych marzeń. 

Ku rozpaczy fanów 2 suwowych silników - był to ostatni model z taką jednostką napędową. Kolejna generacja została nazwa RS4 i została wyposażona w silnik 4T.