Opinie o Yamaha XVS 650 Drag Star

Opinia: 3.8/5

Liczba głosów: 8

Silnik: 3.8
Hamulce: 3.3
Bezawaryjność: 4.1
Frajda z jazdy: 3.9
Przyciąganie wzroku: 4.1
Ocena: 5/5 |
Jeżdżę customem z 97r,posiadam ten motocykl od 14 lat i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć. Jest naprawdę bezawaryjny,jedyne naprawy,jakich trzeba było dokonać,to wymiana uszczelniaczy w przednim widelcu i zalałem gęściejszy olej w lagi,teraz przód jest trochę twardszy ale zdecydowanie lepiej pokonuje się zakręty,no i nigdy nie przytarlem podnóżkiem ?może dlatego,że w customie nie ma podestow,a lubię pojechać szybciej i zostawić z tyłu mistrzów prostej z silnikami 1,5?. Problemów z biegami nie miałem nigdy ,skrzynia pracuje bez zarzutu,chyba,że ktoś kupił motocykl od barana, który się uchla na zlocie i zapiera Moto o drzewo,żeby zakopać tył po ramę,wtedy skrzynia i sprzęgło mogą już nie działać,jak należy.Oprocz tego same naprawy eksploatacyjne,jak wymiana opon, oleju, filtrów,czy akumulatora,no i regulacja zaworów,synchronizacja gaźników.
Drag star nigdy nie zawiódł w drodze, a trochę zlotów i wycieczek wspólnie zaliczyliśmy i nie wokół komina. Mógłby mieć wygodniejsze miejsce dla pasażera i dwie tarcze hamulcowe z przodu. Prowadzi się bardzo dobrze i można ten motocykl spokojnie polecić początkującym,czy kobietom nawet,gdyż jest niski, stabilny i przewidywalny w prowadzeniu. Jeśli chodzi o zużycie paliwa,zawsze mieszczę się w 5L/100, jazda do 110/h,powyżej nie ma już przyjemności z jazdy i nie o to w tych motocyklach chodzi,żeby gnać na oślep. Można zejść poniżej tych 5 litrów w trasie i umiarkowanej jeździe większość motocykli w naszej grupie tak spala.Jesli zmienie motocykl,to będzie to yamaha,to solidna firma. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i ewentualnych nabywców ?
Odpowiedz | Przydatna (28) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 3/5 |
Należy zacząć od tego, że wersja classic od wersji custom różnic się jedynie głębszymi błotnikami, wygodniejszym siedzeniem pasażera, szerszą oponą z przodu (co delikatnie pogarsza jazdę po zakrętach) i o 20kg większą masą (czego prawie nie czuć). Poza tym technicznie są dwa takie same motocykle. Ja w swoim posiadaniu mam wersje custom i nie specjalnie jestem z niej zadowolony... Przede wszystkim w gwiazdeczce brakuje mocy - przy tej pojemności jedyne 39 koni to za mało, powinno być ich co najmniej o 10 więcej. O ile przyśpieszenie jest w miarę dobre (ja ustanowiłem 6 sekund do setki) to niestety prędkość max nie jest zadowlająca. Na prostej udało mi się rozpędzić do 145 km/h, ale problem w tym, że przyjemnie podróżuje się do prędkośći 110 km/h. Później miłe wibracje nie są już tak miłem a motocykl żre ogromne ilości paliwa. Jak zwykle brakuje szóstego biegu, na prawdę, w motorowerach widuje 6 przełożeń a w dużych motocyklach nie potrafią tego zrobić? Nazwanie silnika elastycznym to za dużo ale rzeczywiście biegi są całkiem długie. Jeżeli chodzi o dźwięk to na niskich obrotach brzmi jak bezduszny naked :( ale za to przy wkręcaniu się na obroty słychać miły ryk jak na cruisera przystało. O tym czy hamowanie silnikiem powinno być mocne czy nie można napisać oddzielny artykuł zaś w drag starze takie zjawisko nie istnieje. Rozpędzamy się, puszczamy manetke gazu a motocykl nie zwalnia. Jedzie dalej jakby był na luzie. To dosyć denerwujące przy jeździe w górach i w mieście. Na plus jest to, że yamaha lubi sobie miło "pierdnąć" z wydechu przy schodzeniu z obrotów. W Drag starze 125 z przodu mamy jedną tarczę z jednym zaciskiem która wystarcza do motocykla o masie 150 kg, zaś w starszym bracie o prawie 100 kg większym zastosowanie tych samych hamulców to żart... Przedni jest kiepsko wyczuwalny, działanie ma do dup.. i łatwo się blokuje, tylny coś tam daje. Przydaje się stalowy oplot. Jadąc tym motocyklem odbieramy sobie całą radość z pokonywania zakrętów, drag star jest wtedy nie stabilny, ma zbyt długi rozstawi osi, szybko szoruje podestami i na dodatek trzeba używać sporej siły przy skręcaniu. Waga jest do przyjęcia, nie ma strachu przy manewrach na parkingu. Spalanie na minus, wychodzi ok. 5.3-6.4 litra. A w recenzjach piszą, że to niby taki oszczędny motocykl. Skrzynia biegów chodzi mozolnie i biegi czasem wypadają. Na plus pozostaje to, że jest prawie bezawaryjny. Osobiście nie kupił bym tego motocykla drugi raz, już bardziej bym celował w virago 535 która daje więcej radości z jazdy.
Odpowiedz | Przydatna (18) | Nieprzydatna (16)
2019-07-10 23:49:26 | Autor: Daras
Jeżdżę classic 5 sezon i to co czytam to śmieszne bzdury. Żadne biegi nigdy nie wyskakują , na 5 biegu jedziesz normalnie 50 km/h i za chwilę przyśpieszasz do ponad 100, prędkość maks 150 km/h sprawdzone i spalanie poniżej 6 l. Żadnej siły przy skręcaniu i przytrzeć podesty nie jest łatwo, jakie blokowanie przedniego hamulca :) , jakie nie stabilny . Uszkodzonych motocykli nie bierze się do testów i pod uwagę do opinii tylko na warsztat, a i opisujący powinien chyba to zauważyć i nie wypisywać bzdetów itd. . Pozdrawiam LwG
2019-12-13 17:18:27 | Autor: Paweł
Pan ewidentnie jeździł zajechaną sztuką, 6 s do setki można włożyć między bajki, hamowanie silnikiem jest ok z racji krótkich biegów vmax to 155km/h, spalanie przepisowo jeżdżąc to poniżej 5 l paliwa. Widocznie miał pan rozregulowany silnik tj gaźniki, zawory, albo silnik nie miał już wystarczającej kompresji z innego powodu (pierścienie itp).
2019-12-13 17:21:47 | Autor: Paweł
Aha, classic ma od podstawowej wersji 10 cm dłuższy rozstaw osi co oznacza zupełnie inny widelec, nawet poziom oleju w latach jest inny i tym głównie różnią się te wersje od siebie czego Pan nie zauważył.
Ocena: 4/5 |
Małe spalanie
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
To piękny motocykl, a przede wszystkim bezawaryjny. Mój to custom, a więc prawie 20 kg lżejszy, co zapewne odrobinę wpływa na zwrotność. Duża ilość dostępnych oryginalnych akcesoriów pozwalała nadać mu indywidualny charakter.
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
2019-09-02 09:38:56 | Autor: Gość
Ja też jeżdżę Yamahą drag star 650 rocznik 2002. Przy normalnej jeździe wychodzi mi 4 litry na 100, ale nie mówię o szybkiej jeździe autostradą a dojazdach do pracy 70 km dziennie szosa. Dobrze się prowadzi, co do pochylania to oczywiście nie ten typ :-). Awaryjność ZEROWA !
Ocena: 4/5 |
Rewelacyjny motocykl na średnie dystanse.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Swoją Yamahę Drag Star 650 Clasic, mam od niedawna, ale na razie jestem bardzo zadowolony.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 1/5 |
Jest to mój 1wszy prawdziwy moto pomijam popierdułki.
Na trasy do 150km bardzo fajny sprzecik.
Troche brak mocy , jeżeli ktoś sie na niego decyduje to pewnie jak ja jako 1wszy czoper.
Beeeeeezawaryjny(wielka zaleta)
Wada - uważać na hamulce (poniżej przecietnych)
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (9)
rozwiń
Spalanie: 4.88
Dodaj
Ilość raportów: 9

Spalanie Yamaha XVS 650 Drag Star

Minimalne: 4.15

Średnie: 4.88

Maksymalne: 5.81

Dane techniczne Yamaha XVS 650 Drag Star

Osiągi

Moc max.
40 KM / 6500 rpm
Max. moment obrotowy
51 Nm / 3000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
16 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy, w układzie widlastym, SOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
649 ccm
Stopień sprężania
9:1
Układ zasilania
2x gaźnik Mikuni BDS28

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2340 x 880 x 1070 mm
Rozstaw osi
1610 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
233 kg
Rama
stalowa, rurowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 140 mm
Tył
wahacz wleczony, centralny element resorująco-tłumiący, skok 86 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 298 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
hamulec bębnowy, 200 mm

Eksploatacja Yamaha XVS 650 Drag Star

Opony

Opona przód
100/90-19M/C 57S
Opona tył
170/80-15M/C 77S
Ciśnienie z przodu
200 kPa
Ciśnienie z tyłu
225 kPa (przy obciążeniu do 990 kg), 250 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.6
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
wał napędowy

Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)Yamaha XVS 950 V-Star (2008)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności