Opinie o Yamaha XVS 650 Drag Star

Opinia: 3.8/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 3.7
Hamulce: 3.3
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 3.7
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: Shogun-Wlidawa
Jeżdżę customem z 97r,posiadam ten motocykl od 14 lat i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć. Jest naprawdę bezawaryjny,jedyne naprawy,jakich trzeba było dokonać,to wymiana uszczelniaczy w przednim widelcu i zalałem gęściejszy olej w lagi,teraz przód jest trochę twardszy ale zdecydowanie lepiej pokonuje się zakręty,no i nigdy nie przytarlem podnóżkiem ?może dlatego,że w customie nie ma podestow,a lubię pojechać szybciej i zostawić z tyłu mistrzów prostej z silnikami 1,5?. Problemów z biegami nie miałem nigdy ,skrzynia pracuje bez zarzutu,chyba,że ktoś kupił motocykl od barana, który się uchla na zlocie i zapiera Moto o drzewo,żeby zakopać tył po ramę,wtedy skrzynia i sprzęgło mogą już nie działać,jak należy.Oprocz tego same naprawy eksploatacyjne,jak wymiana opon, oleju, filtrów,czy akumulatora,no i regulacja zaworów,synchronizacja gaźników.
Drag star nigdy nie zawiódł w drodze, a trochę zlotów i wycieczek wspólnie zaliczyliśmy i nie wokół komina. Mógłby mieć wygodniejsze miejsce dla pasażera i dwie tarcze hamulcowe z przodu. Prowadzi się bardzo dobrze i można ten motocykl spokojnie polecić początkującym,czy kobietom nawet,gdyż jest niski, stabilny i przewidywalny w prowadzeniu. Jeśli chodzi o zużycie paliwa,zawsze mieszczę się w 5L/100, jazda do 110/h,powyżej nie ma już przyjemności z jazdy i nie o to w tych motocyklach chodzi,żeby gnać na oślep. Można zejść poniżej tych 5 litrów w trasie i umiarkowanej jeździe większość motocykli w naszej grupie tak spala.Jesli zmienie motocykl,to będzie to yamaha,to solidna firma. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i ewentualnych nabywców ?
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Artur
Należy zacząć od tego, że wersja classic od wersji custom różnic się jedynie głębszymi błotnikami, wygodniejszym siedzeniem pasażera, szerszą oponą z przodu (co delikatnie pogarsza jazdę po zakrętach) i o 20kg większą masą (czego prawie nie czuć). Poza tym technicznie są dwa takie same motocykle. Ja w swoim posiadaniu mam wersje custom i nie specjalnie jestem z niej zadowolony... Przede wszystkim w gwiazdeczce brakuje mocy - przy tej pojemności jedyne 39 koni to za mało, powinno być ich co najmniej o 10 więcej. O ile przyśpieszenie jest w miarę dobre (ja ustanowiłem 6 sekund do setki) to niestety prędkość max nie jest zadowlająca. Na prostej udało mi się rozpędzić do 145 km/h, ale problem w tym, że przyjemnie podróżuje się do prędkośći 110 km/h. Później miłe wibracje nie są już tak miłem a motocykl żre ogromne ilości paliwa. Jak zwykle brakuje szóstego biegu, na prawdę, w motorowerach widuje 6 przełożeń a w dużych motocyklach nie potrafią tego zrobić? Nazwanie silnika elastycznym to za dużo ale rzeczywiście biegi są całkiem długie. Jeżeli chodzi o dźwięk to na niskich obrotach brzmi jak bezduszny naked :( ale za to przy wkręcaniu się na obroty słychać miły ryk jak na cruisera przystało. O tym czy hamowanie silnikiem powinno być mocne czy nie można napisać oddzielny artykuł zaś w drag starze takie zjawisko nie istnieje. Rozpędzamy się, puszczamy manetke gazu a motocykl nie zwalnia. Jedzie dalej jakby był na luzie. To dosyć denerwujące przy jeździe w górach i w mieście. Na plus jest to, że yamaha lubi sobie miło "pierdnąć" z wydechu przy schodzeniu z obrotów. W Drag starze 125 z przodu mamy jedną tarczę z jednym zaciskiem która wystarcza do motocykla o masie 150 kg, zaś w starszym bracie o prawie 100 kg większym zastosowanie tych samych hamulców to żart... Przedni jest kiepsko wyczuwalny, działanie ma do dup.. i łatwo się blokuje, tylny coś tam daje. Przydaje się stalowy oplot. Jadąc tym motocyklem odbieramy sobie całą radość z pokonywania zakrętów, drag star jest wtedy nie stabilny, ma zbyt długi rozstawi osi, szybko szoruje podestami i na dodatek trzeba używać sporej siły przy skręcaniu. Waga jest do przyjęcia, nie ma strachu przy manewrach na parkingu. Spalanie na minus, wychodzi ok. 5.3-6.4 litra. A w recenzjach piszą, że to niby taki oszczędny motocykl. Skrzynia biegów chodzi mozolnie i biegi czasem wypadają. Na plus pozostaje to, że jest prawie bezawaryjny. Osobiście nie kupił bym tego motocykla drugi raz, już bardziej bym celował w virago 535 która daje więcej radości z jazdy.
Skomentuj | Przydatna (16) | Nieprzydatna (11)
2019-07-10 23:49:26 | Autor: Daras
Jeżdżę classic 5 sezon i to co czytam to śmieszne bzdury. Żadne biegi nigdy nie wyskakują , na 5 biegu jedziesz normalnie 50 km/h i za chwilę przyśpieszasz do ponad 100, prędkość maks 150 km/h sprawdzone i spalanie poniżej 6 l. Żadnej siły przy skręcaniu i przytrzeć podesty nie jest łatwo, jakie blokowanie przedniego hamulca :) , jakie nie stabilny . Uszkodzonych motocykli nie bierze się do testów i pod uwagę do opinii tylko na warsztat, a i opisujący powinien chyba to zauważyć i nie wypisywać bzdetów itd. . Pozdrawiam LwG
2019-12-13 17:18:27 | Autor: Paweł
Pan ewidentnie jeździł zajechaną sztuką, 6 s do setki można włożyć między bajki, hamowanie silnikiem jest ok z racji krótkich biegów vmax to 155km/h, spalanie przepisowo jeżdżąc to poniżej 5 l paliwa. Widocznie miał pan rozregulowany silnik tj gaźniki, zawory, albo silnik nie miał już wystarczającej kompresji z innego powodu (pierścienie itp).
2019-12-13 17:21:47 | Autor: Paweł
Aha, classic ma od podstawowej wersji 10 cm dłuższy rozstaw osi co oznacza zupełnie inny widelec, nawet poziom oleju w latach jest inny i tym głównie różnią się te wersje od siebie czego Pan nie zauważył.
Ocena: 5/5 | Autor: Jim
To piękny motocykl, a przede wszystkim bezawaryjny. Mój to custom, a więc prawie 20 kg lżejszy, co zapewne odrobinę wpływa na zwrotność. Duża ilość dostępnych oryginalnych akcesoriów pozwalała nadać mu indywidualny charakter.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2019-09-02 09:38:56 | Autor: Gość
Ja też jeżdżę Yamahą drag star 650 rocznik 2002. Przy normalnej jeździe wychodzi mi 4 litry na 100, ale nie mówię o szybkiej jeździe autostradą a dojazdach do pracy 70 km dziennie szosa. Dobrze się prowadzi, co do pochylania to oczywiście nie ten typ :-). Awaryjność ZEROWA !
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Swoją Yamahę Drag Star 650 Clasic, mam od niedawna, ale na razie jestem bardzo zadowolony.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: Simexiak
Jest to mój 1wszy prawdziwy moto pomijam popierdułki.
Na trasy do 150km bardzo fajny sprzecik.
Troche brak mocy , jeżeli ktoś sie na niego decyduje to pewnie jak ja jako 1wszy czoper.
Beeeeeezawaryjny(wielka zaleta)
Wada - uważać na hamulce (poniżej przecietnych)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (5)
rozwiń
Spalanie: 4.93
Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Yamaha XVS 650 Drag Star

Minimalne: 4.24

Średnie: 4.93

Maksymalne: 5.71

Dane techniczne Yamaha XVS 650 Drag Star

Osiągi

Moc max.
40 KM / 6500 rpm
Max. moment obrotowy
51 Nm / 3000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
16 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy, w układzie widlastym, SOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
649 ccm
Stopień sprężania
9:1
Układ zasilania
2x gaźnik Mikuni BDS28

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2340 x 880 x 1070 mm
Rozstaw osi
1610 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
233 kg
Rama
stalowa, rurowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 140 mm
Tył
2x amortyzator sprężynowy, wahacz, skok 86 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 298 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
hamulec bębnowy, 200 mm

Eksploatacja Yamaha XVS 650 Drag Star

Opony

Opona przód
100/90-19M/C 57S
Opona tył
170/80-15M/C 77S
Ciśnienie z przodu
200 kPa
Ciśnienie z tyłu
225 kPa (przy obciążeniu do 990 kg), 250 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.6
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
wał napędowy

Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Triumph Bonneville 900 (2000 - 2015)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności