Opinie o Yamaha XVS 1300 V Star

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 8

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 |
Posiadam ten model od roku i mogę trochę powiedzieć na jego temat. Ma co prawda kilka drobnych wad, ale i dużo zalet. Na początek silnik. Jest to nowoczesna i dopracowana jednostka. Chętnie wchodzi na obroty, wibracje są delikatne, ale nie tak jak w HD. Idzie jak na cruisera przystało momentem obrotowym. Przyspieszenia nie brakuje 5s do 100km/h. Ci którzy przywykli do stereotypu cruiserów jeżdżących na zloty żółwim tempem mogą się mocno zdziwić. Hamulce są dobre. Może nie brzytwy, ale skutecznie hamują. Prowadzenie jak na te gabaryty bardzo dobre. Chętnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Jedzie bardzo stabilnie nawet przy 160 km/h. Boczne podmuchy wiatru nie robią większego wrażenia. O bezawaryjności dużo nie mogę powiedzieć gdyż posiadany egzemplarz ma dopiero dwa lata, a do tej chwili tylko paliwo i przegląd w serwisie Yamahy. Skrzynia jest zestopniowana raczej na trasy. Po mieście trzeba się trochę nakombinować między 1 i 2, ale to też kwestia przyzwyczajenia. Natomiast 5 bieg to dopiero powyżej 100-120 km/h. Niestety co za tym idzie całość traci trochę na elastyczności. Masę czuć, ale głównie na parkingu. W jeździe to nie przeszkadza. Można też spokojnie omijać samochody w korku, co również według niektórych jest niemożliwe takim kolosem, a jednak... Na plus dzięki tym gabarytom podróżowanie jest naprawdę komfortowe zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Można również dołożyć sporo bagażu. Spalanie bardzo rozsądne jak na tą pojemność. Od 4,6l/100km przy dziadkowej jeździe po kiepskich drogach ~60-80km/h do 8-9l/100km przy ostrej jeździe lub dużych prędkościach na autostradzie. Fabryczne kufry pojemne, siedziska wygodne. Szybę warto zamontować wraz z deflektorami, gdyż mogą wystąpić poważne zawirowania powietrza w okolicach głowy. Podsumowując, pomimo kilku drobnostek, które raczej wynikają z jego przeznaczenia motocykl bardzo udany i godny polecenia.
Odpowiedz | Przydatna (45) | Nieprzydatna (12)
2020-12-23 17:47:57 | Autor: mic4791
Zawirowania to raczej kwestia szyby i jej ustawienia.
2022-05-19 23:17:16 | Autor: Gość
9 litrów nie osiągalne. 6 l. Trzeba już ją nieźle gonić.
2022-05-29 21:28:26 | Autor: Gość
Spalanie 9 l nie jest możliwe. Mam go 2 lata testowałem wszędzie.
2023-02-03 11:09:22 | Autor: Lech
mam ponad 10 lat i nadal mnie cieszy, to co napisałeś .....w 100% zgadzam się, no może jeszcze zapomniałeś, że lans jest nieziemski, kilka lat miałem ja w UK i po zakupy jeździłem, bo duże mam sakwy, zawsze robiła wrażenie, ale dołożyłem dużo chromów, pierdółek, a teraz myślę o malowaniu. do zobaczenia na trasie
Ocena: 5/5 |
Jeden z najpiękniejszych prawdziwych chopperów ostatniej dekady. Stylowy, elegancki, naprawdę solidnie złożony. Jeśli chodzi o trwałość to pierwsza klasa. Nie obrażając Harleya Davidsona, Yamaha to przy nim wzór jakości i niezawodności. Wady? w zasadzie to brak, jakby miałbym się przyczepić to trochę za cichy na fabrycznym tłumiku. I trochę lubi wypić, przy ostrzejszej jeździe, 8-9l to norma. Ale myślę że taką maszynę można mieć na całe życie, bo chyba nigdy się nie znudzi. Pozdrawiam wszystkich bikerów!
Odpowiedz | Przydatna (17) | Nieprzydatna (1)
2021-03-20 06:15:35 | Autor: Gość
Witam. Czy orientujesz się gdzie można znaleźć instrukcje do strykera w języku polskim?? szukałem i jest tylko w angielskim..
Ocena: 5/5 |
Witam, kupiłem motocykl niedawno więc opisze pierwsze wrażenia (to mój pierwszy cruiser mam jeszcze bmw k100rs). Jak można wyczytać w opiniach, faktycznie do jazdy żółwim tempem motocykl średnio się nadaje, 1 dość szybka na wstępie, 2 przy 40 się męczy ale do 100 można dojść choć to nieco chaotyczne- przy niskich prędkościach szarpie przy reakcji na gaz ale… na 3 biegu jazda od 70 do 110 oraz 4 od 90 do 140- w tych przedziałach moto czyje się najlepiej- daje bardzo dużo frajdy i motocyklem bardzo przyjemnie wchodzi się w winkle- czysta radość z jazdy. Ostatni 5 bieg faktycznie od 120 bo przy 100 za niskie obroty i łapie zadyszki. Reasumując silnik lubi wyższe obroty. Na autostradzie 140 czy nawet 170 czuje się stabilnie. Przy redukcji gazu strzela z wydechu. Hamulce przednie średnie, tył blokuje koło szybko- ale ten typ tak już ma. Pozycja bardzo wygodna- 300- 400 km robię i nie czuje zmęczenia, siodło bardzo wygodne. Jechałem na plecaka tez i moje odczucia bardzo pozytywne- oparcie daje poczucie komfortu (choć siodło pasażera jest dosc wąskie). Spalanie w okolicach 7 litrów mi wychodzi prawie zawsze. Przy nawracaniu czuć wagę, ale w jeździe już nie. Wygląd to rzecz gustu, jak dla mnie śliczny, linia dość nowoczesna, nie za dużo chromu, czuje się młody jeszcze a motocykl raczej nie wyglada dziadkowato? wiec mi pasuje. Niezawodności nie mogę ocenić ale yamaha to wyznacznik w tej dziedzinie wiec obaw nie mam. Silnik nie grzeje nóg bo chłodzony jest cieczą, wtrysk paliwa jest bezobsługowy i moto zawsze pali na dotyk.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
kocham moją kozę
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Szybki, fajnie sie prowadzi, trochę mało elastyczny z niskich obrotów
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
rozwiń
Spalanie: 5.82
Dodaj
Ilość raportów: 13

Spalanie Yamaha XVS 1300 V Star

Minimalne: 4.93

Średnie: 5.82

Maksymalne: 7.62

Dane techniczne Yamaha XVS 1300 V Star

Osiągi

Moc max.
72 KM
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Silnik

Typ
czterousuwowy, dwucylindrowy, w układzie widlastym, SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
1304 ccm
Stopień sprężania
9.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa INP-284 x2

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2490 x 980 x 1115 mm
Rozstaw osi
1690 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
303 kg
Rama
stalowa, rurowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 135 mm
Tył
wahacz, skok 110 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza
Tył
pojedyncza tarcza

Eksploatacja Yamaha XVS 1300 V Star

Opony

Opona przód
130/90 16M/C 67H
Opona tył
170/70B 16M/C 75H
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
280 kPa

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.2
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.4
Zalecana klasa lepkości
SAE 20W/40

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
pasek napędowy
Zębatka przednia
45
Zębatka tylna
70

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.1
Zbiornik rezerwowy
0.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Yamaha XVZ 1300 (1996 - 2001)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Yamaha XVS 950 V-Star (2008)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności