Opinie o Yamaha XVS 1300 V Star

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 3

Silnik: 4.3
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Liquidblack
Posiadam ten model od roku i mogę trochę powiedzieć na jego temat. Ma co prawda kilka drobnych wad, ale i dużo zalet. Na początek silnik. Jest to nowoczesna i dopracowana jednostka. Chętnie wchodzi na obroty, wibracje są delikatne, ale nie tak jak w HD. Idzie jak na cruisera przystało momentem obrotowym. Przyspieszenia nie brakuje 5s do 100km/h. Ci którzy przywykli do stereotypu cruiserów jeżdżących na zloty żółwim tempem mogą się mocno zdziwić. Hamulce są dobre. Może nie brzytwy, ale skutecznie hamują. Prowadzenie jak na te gabaryty bardzo dobre. Chętnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Jedzie bardzo stabilnie nawet przy 160 km/h. Boczne podmuchy wiatru nie robią większego wrażenia. O bezawaryjności dużo nie mogę powiedzieć gdyż posiadany egzemplarz ma dopiero dwa lata, a do tej chwili tylko paliwo i przegląd w serwisie Yamahy. Skrzynia jest zestopniowana raczej na trasy. Po mieście trzeba się trochę nakombinować między 1 i 2, ale to też kwestia przyzwyczajenia. Natomiast 5 bieg to dopiero powyżej 100-120 km/h. Niestety co za tym idzie całość traci trochę na elastyczności. Masę czuć, ale głównie na parkingu. W jeździe to nie przeszkadza. Można też spokojnie omijać samochody w korku, co również według niektórych jest niemożliwe takim kolosem, a jednak... Na plus dzięki tym gabarytom podróżowanie jest naprawdę komfortowe zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Można również dołożyć sporo bagażu. Spalanie bardzo rozsądne jak na tą pojemność. Od 4,6l/100km przy dziadkowej jeździe po kiepskich drogach ~60-80km/h do 8-9l/100km przy ostrej jeździe lub dużych prędkościach na autostradzie. Fabryczne kufry pojemne, siedziska wygodne. Szybę warto zamontować wraz z deflektorami, gdyż mogą wystąpić poważne zawirowania powietrza w okolicach głowy. Podsumowując, pomimo kilku drobnostek, które raczej wynikają z jego przeznaczenia motocykl bardzo udany i godny polecenia.
Skomentuj | Przydatna (20) | Nieprzydatna (5)
rozwiń
Spalanie: 6.03
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Yamaha XVS 1300 V Star

Minimalne: 5.03

Średnie: 6.03

Maksymalne: 7.90

Dane techniczne Yamaha XVS 1300 V Star

Osiągi

Moc max.
72 KM
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Silnik

Typ
czterousuwowy, dwucylindrowy, w układzie widlastym, SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
1304 ccm
Stopień sprężania
9.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa INP-284 x2

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2490 x 980 x 1115 mm
Rozstaw osi
1690 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
303 kg
Rama
stalowa, rurowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 135 mm
Tył
wahacz, skok 110 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza
Tył
pojedyncza tarcza

Eksploatacja Yamaha XVS 1300 V Star

Opony

Opona przód
130/90 16M/C 67H
Opona tył
170/70B 16M/C 75H
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
280 kPa

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.2
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.4
Zalecana klasa lepkości
SAE 20W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
pasek napędowy
Zębatka przednia
45
Zębatka tylna
70

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.1
Zbiornik rezerwowy
0.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Yamaha XVZ 1300 (1996 - 2001)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Yamaha XV 950 (2013)Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności