Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 1

Opinie o Yamaha XV 1700 Road Star Warrior

Silnik: 4.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 3.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 4/5 | Autor: Dev
Potwór :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 8.00

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Yamaha XV 1700 Road Star Warrior

Minimalne: 6.00

Średnie: 8.00

Maksymalne: 10.00

Recenzja: Yamaha XV1700 Warrior


Tak jak Jezus zamieniał wodę w wino, tak Warrior zamienia paliwo w potężny ryk, wybuchy ognia i wibracje - przy tym cały czas transportując nasze lędźwie do przodu. 

Diabelski uśmiech 

Warrior od zawsze budził moje ogromne zainteresowanie. Lubię Cruisery, to wspaniałe potężne maszyny, jednak większość z nich stała się rozlazła, wręcz kanapowa. Na ich tle Yamaha XV1700 wyróżnia się agresywnie pociągniętą linią nadwozia, skromnymi dodatkami i świetnym zawieszeniem. Jeżeli chciałbym kupić kiedyś Cruisera, to właśnie spotkałem swój numer jeden. 

Wyzwanie

Ten motocykl rzuca nam wyzwanie - dawaj, wkręć mnie na obroty wypluwa z siebie ochocza V2. To aż niecodzienne, jak tak ogromny piec chętnie wkręca się pod czerwone pole. Moc ciągnie nas niestrudzenie do przodu, aż orientujemy się, że na 3 biegu robimy 160km/h. 

Co jest cieniasie, wiatru się boisz?! - krzyczy do nas Warrior z dwóch parskających kominów tuż na naszymi plecami. Przyspieszaj dalej!

W tym momencie wiatr wygina nasz kręgosłup w żagiel i za wszelką cenę chce zdjąć nam nogi z podnóżków. Na liczniku 200km/h - jeszcze! Woła potworna Yamaha. Naprężamy wszystkie mięśnie aby utrzymać się na motocyklu i przyspieszać dalej. 220 km/h na cruiserze! Tego nie da się opisać w prostych słowach. Taką prędkość na ważącym 300 kg parowozie odczuwa się zupełnie inaczej niż na supersporcie. To walka człowieka, maszyny i grawitacji. Świetne uczucie! 

Sportowe geny?

Sportowe geny to może zbyt dużo, ale Yamaha zrobiła z tym motocyklem to, co każdy z producentów powinien robić ze swoimi Cruiserami - dała porządne zawieszenie i układ hamulcowy. Tam gdzie Dragstar 650 zastawia się czy chce mu się hamować - Warrior już skutecznie wytracił prędkość i przymierza się do zakrętu. Tak, zakręty to coś od czego ta maszyna wcale nie stroni. Pomimo ponad 2 metrowej długości XV1700 bierze się za zakręty ze sporym zapałem. Szorowanie podnóżkami, a nawet wydechami potrafi być tutaj na porządku dziennym. 

Piękny, zły i drogi

Warrior pod każdym względem jest zły - mimo upływu lat nadal jest drogi, spala ogromne ilości paliwa, zużywa opony w zastraszającym tempie i w zasadzie nadaje się tylko na krótkie przejażdżki solo. Jest totalnie bezużytecznym, nielogicznym i niefunkcjonalnym motocyklem - i właśnie za to pokochałem Warriora do szaleństwa. To jest motocykl, który kiedyś będzie stałym elementem mojego garażu. Jeżeli lubisz wyzwania które stawia przed tobą maszyna, pokochasz go tak samo jak ja. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


KTM 690 Duke (2015) vs Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

KTM 690 Duke (2015)Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Suzuki Gladius 2009 vs Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Suzuki Gladius 2009Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006) vs Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006)Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

BMW F 650CS Scarver (2000 - 2004) vs Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

BMW F 650CS Scarver (2000 - 2004)Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)

Dane techniczne Yamaha XV 1700 Road Star Warrior

Osiągi

Moc max.
85 KM / 4400 rpm
Max. moment obrotowy
144 Nm / 3750 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.9 s
V-max
215 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
15 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2385 x 934 x 1115 mm
Rozstaw osi
1666 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
275.5 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
298 kg

Zawieszenie

Przód
41 mm kayaba
Tył
link-type,

Hamulce

Przód
2 x 298mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 282 mm, 1 zacisk
Abs
nie

Silnik

Typ
dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem w układzie widlastym
Pojemność skokowa
1670 ccm
Średnica × skok tłoka
97 x 113 mm
Stopień sprężania
8.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Eksploatacja Yamaha XV 1700 Road Star Warrior

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
200/50 ZR17