Yamaha TW 125 (1999 - 2004)

Yamaha TW 125 zadebiutowała w 1999 roku. Nazwa modelu wzięła się od anagramu TrailWay - szlak, droga. Już na pierwszy rzut oka rozpoznajemy w TW motocykl przeznaczony do spokojnej jazdy rekreacyjnej. Mały silnik, długa kanapa, mały zbiornik paliwa, wielki balon z tyłu. Nasze "Adventure" nie bedą zapisywane w kronikach, ale przejazd TW po piaszczystych drogach to czysta przyjemność.

Mankamentem Yamahy TW jest słaby silnik od Yamahy SR 125, sięgający korzeniami roku 1982. Z jednej strony dobrze to świadczy o jego trwałości, ale niestety jednostka pod względem osiągów znacznie ustepuje nowszym konstrukcjom (choćby wymienić Kymco Stryker czy Yamahę DT125). Na ich tle TW poprostu zamula. 

Ze względu na ogumienie i niewielką moc jazda po szybkich drogach może sprawiać problemy, szczególnie przy niesprzyjającej pogodzie. Dlatego TW najlepeij sprawdzi się jako mały motocykl podmiejski, łatwy w prowadzeniu, nie bojący się szutru i piasku. Jeśli chodzi o wyposażenie też nie ma szału - wielkość przedniej tarczy hamlucowej budzi poważne wątpliwości co do ostrości hebli, z tyłu mamy hamulec bebnowy, co nie jest szczególną wadą biorąc pod uwagę osiągi motocykla. Samo wykonanie elementów takich jak siedzenie, osłona reflektora, czy wydech też mogłby być lepsze. Na plus warto zaliczyć bagażnik.

TW 125 nie zrobiło oszałamiającej kariery. Po pięciu latach produkcja została zaprzestana. Lepiej poradziły sobie maszyny o pojemności silnika 200 i 225 mm przeznaczone na rynki nieeuropejskie. W przypadku rozległych przestrzeni o kiepskiej sieci dróg TW  okazały się przystępnym środkiem transportu z trwałym silnikiem.